21 Reacties

5 maanden geleden

Jup hier ook heel erg, zoontje is morgen 11 week. Ene keer gaat het beter dan de andere x .. 1,5 week geleden ook een gesprek gehad op m'n werk en gezellig bijkletsen met wat collega's en kon me op den duur ook niet meer focussen en daarna heeeeel moe.. afgelopen maandag dagje naar de dierentuin geweest en op den duur ook mega chagrijnig door de overprikkeling.. ik weet niet meer zo goed of en hoe lang ik dit had bij m'n 1e🫣 maar ga er vanuit dat het vanzelf wel weer beter wordt 🤣 maar het tegen het werken daardoor op zien is ook herkenbaar.. weet niet zo goed wat we er aan kunnen doen, zijn denk ik nog allemaal hormonen!

5 maanden geleden

Ik heb hier ook last van, maar ik denk dat het straks een kwestie van wennen is. Je hebt natuurlijk een lange tijd in een bubbel geleefd.

5 maanden geleden

Heel vervelend maar helaas wel heel normaal. Duurde bij mijn eerste bijna een jaar maar toen had ik ook andere klachten die het erger maakten. Ik weet nog dat ik na 5 maanden toen een bruiloft had van een goede vriendin. Ik heb de hele dag niets liever dan weer naar huis gewild, uit alle drukte 😅 Ook deze keer helaas weer veel last van maar het wordt echt weer beter!

5 maanden geleden

Heel normaal dit hoort erbij hoe vervelend het ook is. Mijn oudste is 2 jaar en 8 maanden en heb het ook sinds ik zwanger was van haar, het is nooit echt beter geworden. Sinds de geboorte van de 2e 2 maanden geleden is het er ook niet beter op geworden. Sleutels in de koelkast, koffie maken en er een thee zakje in hangen, een verhaal vertellen en vervolgens helemaal kwijt zijn wat je wil vertellen, niet meer weten wat ik gisteren heb gegeten en ga zo maar door. Ik ben inmiddels 3 jaar verder en ben er wel aan gewend maar als je het net heb snap ik dat het heel vervelend is.

5 maanden geleden

Een beetje offtopic, maar ik vind het zó frappant om te lezen dat veel nieuwe mama’s ineens ADHD-symptomen hebben en ik als adhd-moeder me juist ineens super goed kan focussen en minder last heb van prikkels (en dit meer hoor van adhd-mama’s) na de bevalling. Het lijkt net of moeders zonder adhd ineens adhd hebben en wij als adhd’ers ineens adhd-loos worden, echt apart 😅 Ik denk ook dat het de hormonen zijn, ook omdat het laatste wetenschappelijke onderzoek omtrent adhd voorzichtig richting hormonen lijkt te wijzen. Van iemand die er al het hele leven last van heeft/had: misschien helpt het als je je daar prettig bij voelt om het gewoon te benoemen. Mijn ervaring is dat mensen meestal heel begripvol zijn en het niet verkeerd oppakken, integendeel! Dat scheelt best wat (sociale) stress. Al met al: super vervelend voor je, veel sterkte en let maar goed op jezelf en ik hoop dat het je lukt om lief voor jezelf te zijn!🌷

5 maanden geleden

Yup! Hier ook… ik heb het idee dat ik cognitief ook achteruit ben gegaan merk het omdat ik een opleiding volgde toen ik zwanger raakte van mijn eerste was namelijk in het laatste jaar na mijn zwangerschap en bevalling nooit meer hetzelfde me gene concentratie bij het lezen, langzaam begrijpen dingen 2 x moeten vragen/ lezen om te begrijpen. Vergeetachtig en niet goed kunnen onthouden en noem maar op … nu bij de 2de precies hetzelfde ik vergeet wat ik net afgesproken had bijvoorbeeld dus afspraken moet gelijk in mijn agenda zetten anders weer echt niet meer. Echt zeker vervelend en voor mij heel lastig om te wenen aan mijn nieuwe brain.

5 maanden geleden

Nou ik liep vanmiddag naar de winkel, ik kom aan en wist gewoon niks meer van mijn lijstje, woorden verzinnen is m’n grootste frustratie! Gelukkig weet mijn omgeving dit en helpen ze mee maar vind het vreselijk. Zeker als er geluid om mij heen is kan ik niks meer verzinnen. Ik had voor mijn zwangerschap soms al moeite met praten en geluid maar nu kan ik t gewoon niet aan. Een beetje zoals niet achteruit kunnen parkeren met muziek aan 😂

5 maanden geleden

Vandaag was m'n tweede werkdag. Waar ik voorheen nooit de agenda reminder nodig had voor meetings, ben er vandaag twee vergeten. Weet niet hoe vaak ik 'wat erg, hoe kan dit' tegen mezelf heb gezegd vandaag

5 maanden geleden

Hier ook hoor

5 maanden geleden

Oh blij met dit topic.. Het is niet normaal zo verstrooid als ik ben.. na de eerste bevalling was het ook wel een beetje maar niet zoals nu! Uit ervaring weet ik wel dat het iets beter wordt. Als je weer gaat werken en beetje ingekomen bent, gaat het beter! En de tijd helpt ook.. en bij mij werd het ook beter toen ik geen borstvoeding meer gaf. Ik was laatst naar het CB. Telefoon vergeten. Kon dus niet de parkeerautomaat aanzetten, niet m’n vragen voor cb bekijken, niet nieuwe afspraak inplannen.. ik zei tegen die verpleegkundige; en dan heb ik twee kids die goed slapen.. hoe doen mensen dit die echt slaaptekort hebben?? 😱🥵 En de dingen die ik soms zeg, en vergeet.. soms midden in een zin. Vreselijk!! Dus bij deze; i feel you! En het wordt echt wel wat beter.. misschien niet zo goed als voorheen, maar wel beter. Uit onderzoek is ook gebleken dat hersenen daadwerkelijk veranderen na zwangerschap!

5 maanden geleden

Heel erg veel last van! Ik vergeet bepaalde woorden (laatst bijvoorbeeld het woord suiker… ik zei “het zoetmakertje voor in de koffie”….). Maar ook reageren in het moment lukt mij soms niet, vijf keer vragen “wat zeg je” en het dan nog niet binnendringen. En tijdens borstvoeding ben ik al helemaal een beetje loopy. Ik kan dan soms ook echt overprikkeld raken en geen gesprek voeren. Ben benieuwd hoe lang dit zo blijft want voel mij soms best verstrooid. 🫣

5 maanden geleden

Ik heb laatst een bakje met overgebleven gekookte aardappels in de vaatwasser gezet 😂 DIT KOMT WEER GOED! Het helpt om (gecontroleerd) een beetje exposure te creeeren deze weken, zoals naar een drukke supermarkt gaan of misschien nog even koffiedrinken / borrelen met vriendinnen ofzo! Dan kan je brein weer een beetje oefenen (is mijn ervaring!)

5 maanden geleden

Ik heb dit dus ook!! Het is vreselijk. Afspraken vergeet ik. Ik kom niet op benamingen bijv. Of ik vertel verhalen heel warrig. Of gewoon niet meer weten wat mijn vriend me verteld heeft. En soms zeg ik tegen mijn vriend, wil je dit even voor me onthouden?😂 Gaat echt nergens over.

5 maanden geleden

Reactie op Bloempjeee

Ik heb dit dus ook!! Het is vreselijk. Afspraken vergeet ik. Ik kom niet op ...
Ik vroeg gister gewoon aan m'n oudste van 7 of die even wou onthouden dat we pannenkoeken mee moesten nemen naar opa en oma 🤣

5 maanden geleden

Reactie op Bloempjeee

Ik heb dit dus ook!! Het is vreselijk. Afspraken vergeet ik. Ik kom niet op ...
Haha dat doe ik ook.. elke avond; wil je me helpen herinneren dat we morgen blablabla… Maar dat helpt me wel heel erg. Doordat ik het hardop zeg, onthoud ik het beter!

5 maanden geleden

Heel herkenbaar! Had precies hetzelfde, kon zo niet meer focussen en alles ging langs mij heen. Maar sinds ik eigenlijk weer aan het werk ben gaat het stukken beter!

5 maanden geleden

Ik ben dit dus ook en ben tijdens mij bevalling veel bloed verloren. Dit was even weg dat gevoel maar is nu sinds een maand weer terug en blijkt dat ik te kort aan ijzer en vit D heb. Misschien zou je eens bloed kunnen prikken om te kijken of dat in orde is.

5 maanden geleden

Hoe gaat het met de werkenden? Ik ga volgende week weer aan de slag en kijk er qua concentratie best wel tegenop. Ben nu na een uur bijpraten met een vriendin mentaal al helemaal afgedraaid. Hoe ervaren jullie het qua concentratie, dingen onthouden en gesprekken voeren met collega’s?

5 maanden geleden

Reactie op Clash

Hoe gaat het met de werkenden? Ik ga volgende week weer aan de slag en kij ...
Ik heb het welgeteld 1 week volgehouden en ben de ziektewet in gegaan.. Baal er enorm van maar die intense vermoeidheid is echt een drama. Gevoel van watten in m'n hoofd, duizelig, niet kunnen concentreren, hartkloppingen.. Nee eerst maar eens wat meer tot rust komen.🤯

5 maanden geleden

Werken is wel een beetje afzien hier… ik kom niet op woorden; ik werk in de zorg maar namen van ziektes en medicijnen zijn allemaal weggezakt. Heel onhandig communiceren. De patiënten zullen wel denken dat ik mijn diploma bij een pakje boter kado heb gekregen 😣