31 Reacties

8 maanden geleden

En als je wat zonnebloemolie door het avondeten doet? Ik weet niet hoe oud je zoontje is?

8 maanden geleden

Ik zou met lactulose en forlax een beetje voorzichtig doen. Teveel daarvan is niet ok voor z'n darmen. Z'n darmen moeten ook wennen aan ander eten. Het komt vanzelf en je kan ook nog kiwi of peer proberen, misschien door havermout met melk

8 maanden geleden

Oh ja hij is acht maanden bijna negen en hij krijgt al veel olijfolie en gezonden vetten erbij. Pruimen en peer etc.

8 maanden geleden

Reactie op Oogappel

Ik zou met lactulose en forlax een beetje voorzichtig doen. Teveel daarvan ...
Nee daarom en vooral omdat het dus niet werkt!

8 maanden geleden

Ons is geadviseerd 10ml meer water in de fles te doen als je het gevoel krijgt dat het echt vast zit en inderdaad pruim en voeding met veel vezels. En vervolgens vooral veel geduld. Lactulose en al die middeltjes zijn maar een tijdelijke oplossing om verstopping te verhelpen is ons gezegd. Op de lange termijn moeten de darmen van je kindje het echt zelf kunnen doen met behulp van voeding. Ik dacht ook dat er geen eind aan kwam maar ons kindje heeft het vanaf dat ze 5 maanden is en nu met bijna 9 maanden heeft ze er pas geen last meer van.

8 maanden geleden

Hebben wij ook last van gehad was zo zielig! Ik geef hem nu elke ochtend een beetje kamille thee en veel vocht tussen het eten door en na het eten. Verder inderdaad goede vetten en de dingen die je al doet.

8 maanden geleden

Teveel voedingsvezels schijnt ook niet goed te zijn (binden vocht en ontlasting wordt steviger). In het boek omtrent BLW, las ik dat er teveel ook niet goed is voor de baby’s dus wellicht wat experimenteren met het soort vezels en de hoeveelheid daarvan? Soms is de ontlasting van onze dochter steviger, maar nog nooit hard geweest. Ze krijgt onbeperkt vezels uit fruit en groenten en met een zekere mate volkoren graanproducten. Het is maar een tip 😀

8 maanden geleden

Reactie op Kamila92

Teveel voedingsvezels schijnt ook niet goed te zijn (binden vocht en ontlas ...
Ja dankjewel! Goede tip, ik hoorde ik hier vorige week over en sindsdien let ik daar inderdaad op. Vooral fruit en groentes aangeboden.

8 maanden geleden

Mijn dochter had hier ook echt last van. Echt huilen tijdens het persen. Volgens mij begon het ook toen we begonnen met opvolgmelk twee. Ik heb nu een ander merk gepakt en heeft ze er geen last meer van...

8 maanden geleden

Wij hebben weken aan de lactulose gezeten wat niet hielp helaas. Toen op advies van orthomoleculair therapeut probiotica druppels door de fles. Na een week echt een mega verschil en van de lactulose af gelukkig

8 maanden geleden

Verse banaan geven kan ook helpen, als fruithap.

7 maanden geleden

Reactie op Willemijn_m

Wij hebben weken aan de lactulose gezeten wat niet hielp helaas. Toen op ad ...
Heehee welke druppels heb je gebruikt?

7 maanden geleden

Mijn dochter heeft dit ook sinds nutrilon omneo 2 . Veel vezels en water niks helpt. Dus ik volg even voor tips 😊

7 maanden geleden

Pruimensap? Banaantjes eten (die verstoppen niet, helpen juist met ontlasting) Weetabix?

7 maanden geleden

Ik lees een paar keer de tip om banaan te geven...ons zoontje kan net moeilijker stoelgang maken als hij banaan heeft gegeten. Nu we dit uit z'n dieet geschrapt hebben gaat het al veel beter 👍 wij geven ook veel kiwi en peer. Ons zoontje is wel nooit zó geconstipeerd geweest zoals je beschrijft, maar de tips kunnen mss helpend zijn 😊

7 maanden geleden

Hier hadden wij daar met onze dochter ook last van. Ik kreeg het advies haar iets meer vet te geven. We geven haar nu iedere dag bakje volle griekse yoghurt.

7 maanden geleden

Ik heb hier met mijn dochter ook al heel lang last van, sinds ze vaste voeding is beginnen eten. Wat nu voor haar helpt is Nan Complete Comfort en 1/3e van haar fles geef ik Hépar water. Dit is aangeraden door de dokter en de osteopaat, maar je mag er geen hele fles van geven, een klein beetje doet ook al goed zijn werk! :)

7 maanden geleden

Reactie op helangel

Mijn dochter heeft dit ook sinds nutrilon omneo 2 . Veel vezels en water ni ...
Ik heb ook nog nutrilon omneo 2 gegeven en dat maakt het hier alleen maar erger. Ik ga er mee stoppen!

7 maanden geleden

Reactie op LaritaV

Ik lees een paar keer de tip om banaan te geven...ons zoontje kan net moeil ...
Hier elke dag banaan en sindsdien een goede poeper, doen het juist op advies ka Alle kindjes zijn anders hè, hadden we maar een handleiding 😫

7 maanden geleden

Dankjewel voor al jullie reacties. Het was toch echt zo erg dat ik van de dokter macrogol heb gekregen. Ik blijf nog steeds veel eten met vezels geven (peer, pruim, groenten etc). Volle vette yoghurt. Olijfolie in de hapjes etc. en op advies van kinderdietist speltbrood ipv ander brood en nog geen Volkoren producten. Had de nutrilon Omneo 2 gehaald en sindsdien eigenlijk alleen maar erger geworden dus daar gaan we ook mee stoppen. En ik had ook een probiotica toen ging het best goed. Twijfel nu alleen of ik terug moet gaan Nutrilon 2 of toch Kruidvat 2 aangezien we weer moeten switchen. Maar in ieder geval bedankt!! Het gaat al veel beter met deze meneer!