30 Reacties

15 dagen geleden

Zo dan dat komt niet vaak voor. Ik zou in jouw geval zeker een extra echo laten maken om het nu goed te laten bekijken. Dan is de onzekerheid in elk geval wel weg en geeft het je eventueel de tijd om opnieuw aan het idee gewend te raken. Je gevoel kan ik me alleen maar goed voorstellen, dat zal niet makkelijk zijn en het is logisch dat je dit voelt met wat je hebt meegemaakt.

15 dagen geleden

Jeetje, wat een rollercoaster. Ik zou idd een echo ergens anders laten doen... Ik denk dat het wel meer rust kan geven. Heb je misschien een echo foto die je hier kan plaatsen, zodat we mee kunnen kijken? Ik merk bij het nub-topic dat ze het vaak goed hebben. Daar kan je niet alleen op vertrouwen, maar als je meerdere reacties krijgt dan geeft dat misschien wel meer zekerheid. Sterkte en hopelijk vind je gauw meer vreugde en ontspanning tijdens je zwangerschap💛

15 dagen geleden

Man wat een rollercoaster voor jullie! Ik snap dat je nu graad duidelijkheid wil en in jou situatie zou ik nog een echo willen om die te krijgen. Ik vind dat je het prachtig omschrijft het rouw proces. Voor onze geslachtsbepaling had ik sterk het vermoeden en gevoel dat ik zwanger was van een meisje. En natuurlijk maakte het niet uit wat het geslacht is, wat jij ook beschrijft. Onze verloskundige zei toen, en dat bleef me daarna nog sterk bij, natuurlijk maakt het je niet uit, maar je had echt enorm moeten schakelen als het nu anders bleek te zijn en dat was helemaal oké geweest. In jou situatie heb je zelfs bevestiging gekregen en al toegeleefd naar het krijgen van een zoon. Dat het omschakelen niet vanzelf gaat vind ik dus ontzettend logisch en ik hoop vooral dat dat gevoel er van je mag en kan zijn. Uiteindelijk zal je van je kindje houden, dochter of zoon, maar daarin dit gevoel mogen ervaren is denk ik heel belangrijk. Geen tips dus, maar vooral erkenning en validatie voor je gevoel!

15 dagen geleden

Wat vervelend zeg! Snap heel goed dat je aan het idee moet wennen en ook echt ‘afscheid’ moet nemen van het jongetje dat je had gevisualiseerd. Laat het gevoel maar gewoon zijn… 🧡 Ik heb hetzelfde meegemaakt. Sommige echoscopisten/verloskundigen zijn blijkbaar niet ervaren genoeg om geslachtsbepalingen te doen. Ook niet na 16 weken. Voor je eigen gevoel zou ik toch nog een second opinion doen bij een ervaren echoscopiste. Dan kun je het daarna echt een plekje geven. En geloof me, je gaat sneller dan je denkt wennen aan het idee van een kleine meid. Wij zijn dolgelukkig. 🩷

15 dagen geleden

Tjee, een verkeerde geslachtsbepaling met 16 weken is al erg onwaarschijnlijk en met 18 weken helemaal. Ik snap wel dat je er even van onderste boven bent... Ik zou ook nog een echo laten doen voor de zekerheid.

15 dagen geleden

Ik heb het bij onze eerste meegemaakt. Met 16+2 een meisje en aan het eind van de twintig weken echo bleek het toch een jongen. Ik heb echt afscheid moeten nemen van 'het krijgen van een dochter' en dat deed zeer. Ook het terugbrengen van zorgvuldig uitgekozen kledingsetjes vond ik moeilijk. Het heeft zeker wel een maand geduurd totdat ik ineens met 27 weken beviel van onze zoon. Dat was ons kind en daar deed ik alles voor. Ik zou zeker even een nieuwe echo inplannen!

15 dagen geleden

Toch gek dat er in Nederland geen bloedtest gedaan wordt. In Belgie komt dit namelijk niet voor door de geslachtsbepaling bij de NIPT

15 dagen geleden

Reactie op Pluisje30

Toch gek dat er in Nederland geen bloedtest gedaan wordt. In Belgie komt di ...
Dat komt omdat het wettelijk abortustermijn in Nederland verder ligt dan in België. Ze willen hiermee voorkomen dat men de zwangerschap puur afbreekt omwille van het geslacht.

15 dagen geleden

Ik had gisteren de 20 weken echo en mede door deze verhalen, droomde ik ook al dagen dat ze gingen zeggen dat het ineens een jongen was.. Want ik snap je gevoel, ik ben ook al gehecht aan ons meisje. Gelukkig kon ze ons echt bevestigen en zagen we zelf ook dat het nog steeds een meisje was. Nu ik dit weer lees dan snap ik dus heel goed je gevoel hierbij, alles is welkom en je houdt er niet minder om maar als je al 2 keer de bevestiging heb gehad, dan koop je misschien al wat, je hebt misschien al een naam etc. Mijn advies, laat echt nog een echo ergens anders maken zeker omdat het toch 2 keer anders is gezegd. Meer voor zekerheid.

15 dagen geleden

Poeh dat is wel even schakelen hoor! En eigenlijk weet je nog niet eens zeker of je wel om moet gaan schakelen.. Ik zou zeker een extra echo plannen! Om toch even echt duidelijkheid te krijgen. Dit is wel iets anders, maar wij hadden voor onze oudste al een naam gekozen. 3 maanden voor de uitgerekende datum beviel mijn nicht en wat denk je: zij koos de naam die wij ook gekozen hadden. Nog niemand wist dit, dus niet gestolen ofzo, maar puur toeval.. Toen stond onze wereld ook even op zijn kop hoor! Wij noemden haar tussen ons al bij deze naam. We hadden nog een backup, maar toch vonden we dit in het begin niet passen, want we hadden haar immers al zo genoemd. “Gelukkig” hadden we nog 3 maanden om hier over na te denken en uiteindelijk toch voor onze andere naam gekozen. Het was wel ook echt een rouwproces hoor! Het kost even tijd. Uiteindelijk maakt het nu niet meer uit en zijn we super blij met onze naam!

15 dagen geleden

Ik ben ook daar zo bang voor. Bij mij is het ook al gezegd dat het een jongetje is. Heb 7 mei me 20 weken echo. En ben bang dat ik dan ook ineens krijg dat horen dat meisje is haha. Ik stress me der ook al tijdje over. Ik ben namelijk ook al zo aan gewend dat het een jongetje word. Ben erg zenuwachtig ! 😣

15 dagen geleden

Ik ben vergeten te zetten bij mij topic hieronder : Misschien 4D echo maken ? 😊

14 dagen geleden

Bedankt dames! Ik heb morgen een nieuwe echo bij een hele andere praktijk. Ik ben heel benieuwd. Ik hoop stiekem dat ze gaan zeggen dat het gewoon een jongen is en dat de andere dame fout zat. Maar als het opeens toch een meisje is, is dat natuurlijk ook prima! Maar dan moet ik echt even afscheid nemen van wie ik dacht dat mijn kindje zou zijn. Komt uiteindelijk goed 🩵🩷

14 dagen geleden

Reactie op Zwaantjee

Dat komt omdat het wettelijk abortustermijn in Nederland verder ligt dan in ...
Ze kunnen toch ook gewoon de geslachsbepaling wel doen en dit dan bij 16 of 20 weken nog meedelen 😅

14 dagen geleden

Reactie op momofpremies

Ze kunnen toch ook gewoon de geslachsbepaling wel doen en dit dan bij 16 of ...
Dat zouden ze inderdaad kunnen doen, maar blijkbaar is daar niet voor gekozen om xyz? redenen.

14 dagen geleden

Reactie op Zwaantjee

Dat zouden ze inderdaad kunnen doen, maar blijkbaar is daar niet voor gekoz ...
Sorry las niet goed

13 dagen geleden

Hier hetzelfde. Met 17 weken werd een meisje gezien, 2,5 week later werd het een jongen. Ik was ook even geshockeerd… niet dat ik het 1 of het andere jammer vond. Maar moest echt even omschakelen …

13 dagen geleden

Zo herkenbaar. Bij ons zei ze na 20 weken, kijk daar is het piemeltje. We dachten toen al 5 weken dat het een meisje was. En omdat we al twee zoons hadden was ik dolgelukkig met een meid. Ik voelde een hele rilling door mijn lijf gaan en mijn vriend riep 'nee!'. De echoscopist schrok zo, dat ze gelijk weer ging checken, maar de beentjes bleven dicht. Na 15 minuten bleek het alsnog een meid te zijn en kon ik weer stoppen met huilen. Nu grappen we dat ons kind nu al genderissues heeft. Maar een leuke ervaring was het niet.

13 dagen geleden

Reactie op MamavanB

Zo herkenbaar. Bij ons zei ze na 20 weken, kijk daar is het piemeltje. We ...
Wel heel fijn dat het toch gewoon een meisje bleek🩷 Ik ben vorige week geopereerd en bij thuiskomst had mijn familie blauwe baby slingers opgehangen. Deze hangen er nu nog steeds. Misschien moet ik ze vanmiddag toch echt weghalen maar voor nu zit ik nog even in deze “bubbel” met een zoon.

13 dagen geleden

Hier ook een echo met 16 weken gehad en zou een jongetje worden, uiteindelijk door een spoed echo erachter gekomen dat het een meisje is. Heb er veel met mijn man over gepraat. Kreeg ook van buitenaf te horen het is altijd al een meisje geweest maar door het een echo wat niet helemaal goed is gegaan heb je het idee van een zoon in je hoofd. Opzich tijd gegeven en nu helemaal gewend aan een dochter. Kon ook wel rust vinden in het idee dat het altijd al een meisje is geweest.