11 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben ingeleid met 37weken en met 37+1 is ze geboren. Al had ik voor het inleiden al 2cm ontsluiting.. Lijkt me inderdaad eng voor jou, en inderdaad voor de 37weken.. Maar tegenwoordig komt het helemaal goed. En hopen dat je baby voorlopig nog lekker in je buik blijft! Zou het fijnst zijn!🌷

4 jaar geleden

Een vriendin van mij had al zo'n beetje alles wat jij had. Al bijna 3cm ontsluiting, slijmprop verloren en dat bij 29 weken. Ze heeft het met rust gered tot over de 40 weken! Dus probeer vooral zo rustig mogelijk te blijven. Je hebt het helaas toch niet in de hand. Veel succes :)

4 jaar geleden

Gebroken vliezen met 28 wkn en bevallen met 29+1. Ik begrijp je angst en het is ook echt niet wat je wil. Uit ervaring kan ik zeggen dat er geen betere tijd is voor een vroeggeboorte met alle technologie van tegenwoordig! De verpleegkundigen zijn heel kundig. Wij hebben een hoop geleerd in onze ziekenhuisperiode van 11 weken. Mocht jij nu bevallen hoeft je kleintje niet naar de nicu en dat scheelt al een hoop. Met jouw termijn blijven babytjes vaak maar een weekje of twee in het ziekenhuis omdat ze al ver ontwikkeld zijn in de baarmoeder.

4 jaar geleden

Oudste 41 weken, jongste 40+3

4 jaar geleden

Bevallen met 39 weken. Heel erg snel gegaan, vanaf de eerste (hele lichte) wee tot aan de geboorte heeft het 5,5 uur geduurd. Na een uur zat ik al op 5 cm ontsluiting. Ergens denk ik daarom dat ik ook al langer met ontsluiting heb rondgelopen, al ben ik m'n slijmprop pas aan het begin van de bevalling verloren.

4 jaar geleden

Ik ben bevallen met 39+4. Bevalling duurde ruim 24 uur. Slijmprop meteen aan het begin verloren, maar ontsluiting ging erg langzaam. Uiteindelijk zijn mijn vliezen gebroken en kon ik gelukkig toch thuis (in bad) bevallen.

4 jaar geleden

Ik vraag me zo af hoe je merkt dat je al iets ontsluiting heb? Wat is de reden dat de vk dat gaat controleren??

4 jaar geleden

Reactie op lynn123

Ik vraag me zo af hoe je merkt dat je al iets ontsluiting heb? Wat is de re ...
Je belt de vk als je weeën om de 5 minuten komen en een minuut lang aanhouden (bij een eerste kind). Zij kan dan de ontsluiting voor je controleren.

4 jaar geleden

Vanaf een bepaald aantal cm mag je naar ziekenhuis of bevalcentrum. En je hebt 10 cm nodig voor de uitdrijving van het kind. Je merkt zelf niet hoever de ontsluiting is, althans ik niet. Ik was allang blij dat de verloskundigen er beide keren op tijd waren. De eerste was er met 1,5 u, de tweede met een half uurtje

4 jaar geleden

Reactie op Fraja

Vanaf een bepaald aantal cm mag je naar ziekenhuis of bevalcentrum. En je h ...
Jaa dat weet ik idd allemaal. Maar omdat er in het hoofd artikel wordt gezegt met 34+4 1,5 cm. Ik vraag me af wat de reden is dat de verloskundige dit zo vroeg gaat voelen.

4 jaar geleden

Reactie op lynn123

Jaa dat weet ik idd allemaal. Maar omdat er in het hoofd artikel wordt geze ...
De reden dat ze ging kijken was omdat ze met de inwendige echo mijn baarmoedermond niet meer kon opmeten omdat die heel raar lag en er 2 dagen eerder nog gewoon gemeten kon worden. Zo kwamen we erachter dat er al ontsluiting is. Maar tot nu toe zit de kleine man nog lekker! :)