185 Reacties

2 jaar geleden

Geen antwoord op je vraag maar hier een meisje van bijna 4400 gram en een hele makkelijke bevalling gehad. Dus ik zou me daar in elk geval niet druk over maken

2 jaar geleden

Ik ken vrouwen zat waarbij het geschatte gewicht en de lengte van de baby niet klopte bij de geboorte. Meerdere vrouwen zelfs die werden ingeleid wegens een grote baby, en bij de geboorte bleek het een heel gemiddeld gewicht te hebben. Onze zoon werd qua gewicht goed geschat, maar qua centimeters zaten ze er een dikke 4 à 5 cm naast. Het kàn kloppen, maar het kan er ook helemaal naast zitten.

2 jaar geleden

Reactie op Doperwt44

Geen antwoord op je vraag maar hier een meisje van bijna 4400 gram en een h ...
En als aanvullen: hier een jongetje van 2900 gram en totaaaal geen gemakkelijke bevalling. Het zegt echt niet zoveel. (En ze zitten er kwa berekening best vaak naast)

2 jaar geleden

Reactie op Doperwt44

Geen antwoord op je vraag maar hier een meisje van bijna 4400 gram en een h ...
Ja dat zal vast goed komen hoor haha.. maar had paar leuke pakjes in maat 50 haha dat zal hem niet worden dan… gelukkig rest allemaal in maat 56 en 62 gekocht 😂😂 Had het gewoon niet verwacht…

2 jaar geleden

Maak je niet druk hoor! Onze zoon zou ook groot zijn, 4500 gram met 40 weken, en ik werd ingeleid met 38 weken ivm diabetes. Hij kwam eruit met 48 cm en 3390 gram. Echt een ukkie dus😅

2 jaar geleden

Bij mijn 1e zeiden ze dit ook, continue dat het zon groot kind was, p97 etc. Uiteindelijk met 37 wkn 3230 gram... dus dus t viel best wel mee. Ze doen die metingen en schatten daarmee het gewicht, maar 1 mm verschil in meting scheelt al zoveel in tijd en gewicht. Wij hadden op gegeven moment 2 echos in dezelfde week, waarbij de metingen zoveel verschilde! Toen ben ik het iets minder serieus gaan nemen 🙈

2 jaar geleden

Bij klopte er geen moer van, moest ingeleid worden omdat het een grote baby zou zijn. Uiteindelijk 7 pond dus perfect gemiddeld, niks aan het handje... En ik heb echt héél veel echo's gehad door verschillende mensen. Elke keer werd hetzelfde gezegd.

2 jaar geleden

Reactie op oODaniOo

Ja dat zal vast goed komen hoor haha.. maar had paar leuke pakjes in maat 5 ...
Hier een meisje van 3740 gram en heeft drie weken in maatje 50 gezeten! Maak je geen zorgen hoor, het valt best wel mee 😉

2 jaar geleden

Hier klopte de schatting helemaal! Geschat rond de 2800 gram met 38 weken. Maar totaal geen makkelijke bevalling gehad.. klein wil dus niet zeggen dat het makkelijker gaat🙈

2 jaar geleden

Reactie op oODaniOo

Ja dat zal vast goed komen hoor haha.. maar had paar leuke pakjes in maat 5 ...
Hoogstwaarschijnlijk past zij gewoon in maatje 50 hoor!

2 jaar geleden

Reactie op LittleK

Bij mijn 1e zeiden ze dit ook, continue dat het zon groot kind was, p97 etc ...
Ze hadden het bij mij over p75. Maar haar hoofdje en been was dus gewoon precies gemiddeld alleen haar buikje was ietsje boven gemiddeld maar wel nog binnen de Max wat ‘mag’ maar daardoor komt haar gewicht dus hoger uit… ben gewoon verbaasd omdat ik het niet had verwacht met ons eigen geboorte gewicht en ons postuur enzo… de volgende echo zullen ze het vast nog een checken

2 jaar geleden

Vanaf week 20 gezegd dat het een grote baby was. Heb vanaf week 30 elke 2 weken een groeiecho gehad en elke keer hetzelfde verhaal: loopt 2 weken voor op de groei en word minimaal een 8 ponder. Met 38+5 bevallen van een 7 ponder en hele snelle, makkelijke bevalling gehad.. En moest mijn man dus ook op pad sturen om maat 50 kleding te halen 😅

2 jaar geleden

Bij mij hebben ze tot 35 weken gezegd het groeit goed lag net ietsjes boven gemiddeld en was de schatting 7a8 pond en met 35 weken lag ze op p99 op alles 😅 Uit eindelijk ingeleid na 17u weeën met 2u weeenstorm (weeën begonnen al voor het inleiden) een keizersnede gehad.. omdat ik niet verder kwam dan de 9cm 😅 de gynaecoloog schatte de kleine op 4850 toen ze eruit gehaald werd en met wegen was ze 4510 en 53cm dus perfect in proportie ☺️ ze heeft tot 11 weken maatje 56 aangehad dus een grote baby zegt ook niks Nu 6maanden later is ze gewoon gemiddeld Waarschijnlijk heb je gewoon een perfect werkende baarmoeder en placenta 😇 succes met de verdere zwangerschap 🤰

2 jaar geleden

Het gewicht van de baby zegt gelukkig (of helaas😅) niet zoveel over hoe je bevalling gaat verlopen. Hier drie kindjes met een gewicht van 3730, 3990 en 3620 gram (en werden ook ongeveer op dit gewicht geschat) en hele makkelijke bevallingen gehad. Het ligt (onder andere) ook aan het formaat van het hoofdje en hoe het hoofdje ligt tijdens de bevalling. Ik zou mij om het gewicht niet zoveel zorgen maken..

2 jaar geleden

Geschat gewicht (wekelijks controle door gynaecoloog in ziekenhuis) was 3600, geboren met 2650 gram... Mijn schoonzus heeft een dochtertje van 4200 gram gehad, ze zegt haar makkelijkste bevalling dus gewicht zegt niet altijd iets over hoe zwaar je bevalling gaat zijn. Succes!

2 jaar geleden

Mijn dochter is met ruim 41 weken geboren, bijna 4,2 kilo en een fijne bevalling gehad! Hierbij niet lang hoeven persen én niet uitgescheurd. Dus hopelijk geeft dat je gelijk een beetje moed!

2 jaar geleden

De schatting klopte bij mij wel ongeveer, dus daar kan ik je niet bij helpen. Maar onze dochter was 3990 en binnen 20 minuten persen eruit, dus zou me daar niet al te druk om maken.

2 jaar geleden

Bij mij was het andersom😂 ze schatten 3500 gram bij 40 weken en ze woog bijna 4.5 kilo bij de geboorte. Ben ingeleid omdat ze onverwacht zo groot was.

2 jaar geleden

Reactie op Rachelle27

Bij mij was het andersom😂 ze schatten 3500 gram bij 40 weken en ze woog bi ...
En 20 min geperst dus je krijgt haar er vast wel uit😜

2 jaar geleden

dat is toch een normaal gewicht? Hier 1 van 4055 en 1 van 3525. Ben zelf 1.62 En het inschatten ervan klopt ook heel vaak niet... dus don 't worry!