185 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op oODaniOo

Ja dat zal vast goed komen hoor haha.. maar had paar leuke pakjes in maat 5 ...
Jawel hoor. Hier de eerste met 4055 heeft ook zeker 2 weekjes 50 aan gehad

2 jaar geleden

Zo werd mijn dochter haar gewicht normaal ingeschat. Ze is met 40.6 geboren en was toen 4515 gram en 56 cm 😅 werd met zoonlief daardoor ingeleid met 37 weken en die was 3945 en 54 cm lang. Ikzelf ben maar 1.68 en woog bij beide zwangerschappen aan het begin tussen de 60 en 64 kilo

2 jaar geleden

Mijn zoontje werd ruim geschat maar was 3310 gram en zat geen spekje aan. Nu nog steeds een dun mannetje

2 jaar geleden

Bij mij klopte het geschatte gewicht niet, maar niet de kant op waar je naar op zoek ben denk ik. Mijn zoon werd geschat op 3800 gram en was 4400 gram bij de geboorte 😜 Mijn man en ik waren beide klein bij de geboorte (ik rond de 3 kilo en mijn man 2800 gram) en hebben een zware baby gekregen.

2 jaar geleden

Prima gewicht hoor, heeft je kleintje wat reserves! 🙂 onze kleine meid was 4292 gram en 50 cm lang. Niet uitgescheurd niks dus dont worry 😉

2 jaar geleden

Reactie op Mlis

Bij mij klopte het geschatte gewicht niet, maar niet de kant op waar je naa ...
Mijn bevalling was niet makkelijk, sowieso duurde de ontsluiting een eeuwigheid maar ook het persen ging niet makkelijk. Bij mij kwam het voornamelijk omdat hij ook nog eens een behoorlijk groot hoofd had.

2 jaar geleden

Dit is een heel normaal gewicht. Pas bij 4500+ spreken ze van een grote baby. En zelfs dan schijnt het weinig uit te maken voor de bevalling.

2 jaar geleden

Reactie op Spruitopkomst

Dit is een heel normaal gewicht. Pas bij 4500+ spreken ze van een grote bab ...
Ja weet wel dat het niet te groot is ofzo maar had alsnog dit gewicht totaal niet verwacht. Het geeft niet, maar is gewoon anders dan ik dacht en ben verbaasd 😅 Ze zullen het vast allemaal goed in de gaten houden ivm mijn hartafwijking en de bevalling goed begeleiden.

2 jaar geleden

Mij dochter was 3800 gram en vond haar niet groot en ook prima bevalling. Wat je nu hebt is een schatting op 1 moment, en je hebt nog wat weken te gaan waarin ze wellicht niet mega snel door groeit. Goed dat ze het in de gaten houden, maar maak je nu niet te druk!

2 jaar geleden

Mijn zoontje was tijdens alle echo's heel groot. Best vreemd want ik ben maar 164 en vader is 177. Maar goed... Omdat vooral zijn buikomvang afweek moest ik ook extra echo's en suikertest enz. Verwachting: baby van 4000gr bij geboorte. Uiteindelijk: manneke van 3200 gram met een lengte van 50cm. Niet zo groot dus. Moest zelfs nog gauw kleertjes bijkopen omdat maat 56 nog te groot was. Ik was echter niet bang van tevoren. 4000gr is niet extreem groot en mijn verloskundige zei: we zien ze liever iets groter dan heel klein, kunnen ze net iets meer hebben.

2 jaar geleden

Bij de laatste groeiecho schatten ze 3600 gr. In werkelijkheid was geboorte gewicht 2940 gr. Kleine baby, maar alsnog gescheurd 😅

2 jaar geleden

Je bent pas 26 weken zwanger. Deze schatting heeft nu nog totaal geen zin. Vaak stagneert de groei of juist een enorme groeispurt. Zou me er niet teveel op vastpinnen... daarnaast is het een vrij normaal gewicht voor een baby en juist fijn dat er wat extra spekjes zijn! Mijn zoontje werd continu op p80 geschat. Hij kwam ter wereld op p37. 😅 wel extreem lang, 55cm. Maar heel fijntjes, 3555 gram.

2 jaar geleden

Reactie op Jackie098

Mijn zoontje was tijdens alle echo's heel groot. Best vreemd want ik ben ma ...
Ja snap ik liever groter dan kleiner maar had het inderdaad met onze lengte en ons geboorte gewicht niet verwacht… suikertest heb ik al gehad en die was helemaal goed. Bij ons is het ook de buikomvang die iets boven gemiddeld is, het hoofde en beentje in precies gemiddeld. Met hoeveel weken ben je bevallen van je zoontje? 😊

2 jaar geleden

Reactie op oODaniOo

Ja dat zal vast goed komen hoor haha.. maar had paar leuke pakjes in maat 5 ...
Oh jawel hoor zelfs maatje 50 paste nog de eerst weken

2 jaar geleden

Naast dat de schatting vaak niet klopt, heb ik ook eens gelezen dat je lichaam zich aanpast aan de grootte van je kindje. Dus groot kind betekent niet per se een moeilijke bevalling! Laat je niet gek maken. Zolang je baby gezond is en jij ook, is er niet zoveel aan de hand 😊

2 jaar geleden

Hoi!! Ik heb ervaring met beide. Bij beide kindjes klopten de metingen totaal niet. Ene zou P14 zijn en was P92, andere zou P35 zijn en was P97. Toen ons tweede kindje werd geboren na een relaxte bevalling en slechts 8 minuten persen gingen ze haar wegen. Ik dacht, naar aanleiding van de bevalling, dat het een kleintje zou zijn. Bleek ze dus 4290 gram😂 Dus grootte zegt echt niet per se iets over de bevalling

2 jaar geleden

Hier werd ons meisje met 34wk geschat op 3200 gram op dat moment... Met 38+1 bevallen vorige week en woog ze 4216 gram en 50 cm. Is verder wel een fijn poppetje, dus waar ze het dan laat...🤔 Maatje 50/56 verzuipt ze in de meeste dingen, hebben extra kleertjes maat 50 bij moeten halen. Flink meer dan zoontje destijds, die was 3585 gram, 51cm en paste maat 50/56 prima.

2 jaar geleden

Hier 3 kindjes met een "flink" geboorte gewicht, dat was ook de reden dat ik 2x met 38 weken ben ingeleid.

2 jaar geleden

Hier werd een gemiddeld meisje geschat maar ze was met 40 weken 4800 gram! Maar de bevalling heeft maar 5 uur geduurd.

2 jaar geleden

Hier ook ben met 38+3 bevallen en was 3551 gram 😊