26 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op RMil90

O ik heb bewust niet voor medicatie gekozen omdat dat kan zorgen voor menta ...
Niks over gehoord ben je daar misschien zelf al mee bekend?

2 jaar geleden

Reactie op JaimyR

Het zijn 2 pilletjes he. En heb totaal geen bijwerkingen gehad
Dat kan wel zijn. Iedereen is anders natuurlijk. Maar het staat erom bekend dat het vooral psychische klachten kan geven. Tel daar je hormonen maar bij op! Ik probeer te zeggen dat vrouwen niet zomaar meteen aan de medicatie moeten. Stuwing is vervelend, maar meer dan dat is het niet. Bij ons op de afdeling verloskunde wordt het vaak voorgeschreven voor vrouwen die hun kindje zijn verloren. Die willen vaak niet last hebben van dit soort dingen omdat ze al genoeg hebben meegemaakt en het een vreselijk gevoel vinden om melk te produceren zonder kindje waar ze het aan kunnen geven. Maar die vrouwen worden wel altijd heel goed ingelicht over de bijwerkingen!

2 jaar geleden

Reactie op L1107

Medicatie zou ik niet zomaar mee starten. Het is heke heftige medicatie en ...
Ik zag ook indd dat de bijwerking heftig kunnen zijn maar als het minder heftig is dan na de tijd.. sowieso ben ik geen fan van medicijnen maarja. In ieder geval zijn er goede tips met koelen, strakke bh enzo. Dank je!

2 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties! Zal er nog een verschil in zitten tussen grote en kleine borsten? Ik heb redelijk grote borsten (altijd gehad) nooit gevoelig maar tijdens zwangerschap waren mijn tepels wel echt gevoelig. Dat is nu veel minder opeens, ben aan het einde van de zwangerschap. Mijn tepels zijn wel veel donkerder geworden.

2 jaar geleden

Reactie op L1107

Dat kan wel zijn. Iedereen is anders natuurlijk. Maar het staat erom bekend ...
Interessant dat ze bij jullie die medicatie wel voorschrijven aan vrouwen die een kindje zijn verloren. Hier werd dat juist enorm afgeraden, omdat de medicatie zo vaak voor mentale problemen kan zorgen. Na een trauma is het dus zeker niet verstandig om aan de medicatie te gaan... @TS Witte koolbladeren uit de koelkast (een beetje kneuzen voordat je ze gebruikt) en dag en nacht een sportbeha dragen heeft hier heel goed geholpen. Zakjes bevroren (appel)stroop waren ook fijn. En inderdaad als je doucht, de straal niet op je borsten laten komen. Ik douchte ook nog met sportbeha aan. Je moet er even doorheen, Maar dat kan bij de meeste vrouwen echt zonder medicatie!