3 Reacties

2 jaar geleden

Is je kindje al geboren? Zo niet dan zou ik eerst wachten tot de bv op gang is gekomen. Vanaf dat je kindje 4/6 weken oud is wordt sowieso aangeraden minimaal 1x per dag een flesje aan te bieden. Zo raakt je kindje gewend aan de fles. Mocht je kindje naar de opvang gaan, maar ook voor oppas of een keer een nachtje weg, dan is het namelijk echt belangrijk dat je kindje ook de fles grijpt. Ik kolfde dan na de ochtendvoeding mijn borsten leeg. Dus altijd na de voeding kolven. In de ochtend is je productie het hoogste. De milliliters die je kolft kun je opsparen en zo heb je een voeding bij elkaar. En als je de voeding dan met de fles geeft, moet jij kolven om je productie niet te laten kelderen. Zo kolfde ik elke ochtend 150 ml extra! Dat is wel heel veel 🐮 maar zo had ik een behoorlijke voorraad! Als je 1x per dag kolft kun je zelfs kijken naar een handkolf. Verder hoor ik goede verhalen over de horigen en youha the ins

2 jaar geleden

Ik heb in de kraamweek eentje van €30 gekocht bij bol.com en het doet zn werk. Ben erachter gekomen dat ik nu zelfs op een andere stand meer melk uit mn borsten krijg dan voorheen (wellicht ook omdat ik nu domperidon gebruik voor een hogere productie)

2 jaar geleden

Ardo Calypso en de Horigen Grace zijn wat mij betreft echt de beste kolven. Ze worden ook aangeraden door lactatiekundigen en hebben een gesloten systeem.