10 Reacties

2 maanden geleden

Lastig, ik denk vooral je eigen gevoel volgen en bedenken wat je het belangrijkste vindt. Kijk ik persoonlijk vind het wel belangrijk dutjes ook op bed te doen hoeft niet allemaal, maar wel dat ze het kan. Eerste slaapje na de nacht is bij kindjes de makkelijkste. Die gaat hier standaard in haar ledikant en bijna alrijd zonder problemen. Een enkele keer even huilen, dan doe ik "pick up put down" een paar keer en slaapt ze toch snel (met een beetje protest). Ik zou als ik jou was dus wel dat eerste dutje op bed gaan doen/blijven oefenen. Helemaal nooit op bed is natuurlijk namelijk wel een omslag als je dat wel ineens gaat doen. En straks is slapen in kinderwagen niet echt meer een optie als ze groter zijn, de wagenbak niet meer op de wagen zit enz. Hier gaat vaak het laatste slaapje in de kinderwagen, maar wel al wandelend buiten. Binnen in de wagen hebben we haar nooit laten doen. Alleen als ze slaapt en we binnen komen, slaapt ze soms nog even door. Maar kindjes wennen natuurlijk wel aan dingen. Ze zeggen verwennen kan niet, ik zeg altijd aanwennen/gewenning zeker wel.

2 maanden geleden

Hoe oud is je dochtertje trouwens?

2 maanden geleden

Reactie op Beanie85

Hoe oud is je dochtertje trouwens?
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ben het ook wel met je eens, dat maakt het wat lastig. Ze is nu 3 maanden oud

2 maanden geleden

Reactie op Cosiness

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ben het ook wel met je eens, dat ma ...
Ik zou gewoon elke dag dat kan, de ochtend slaapje gaan oefenen op bed...heeft misschien even tijd nodig om te wennen, maar uiteindelijk wordt dat ook weer (positieve) gewenning.

2 maanden geleden

De wagenbak is wat beschermder kleiner voelt veiliger misschien door middel van voedingskussen haar ledikant ook “kleiner en geborgen maken?

2 maanden geleden

Het is ook wat hè. Ik had juist de omgekeerde onzekerheid. Mijn baby sliep alleen maar in z’n bedje en nergens anders. Daar werd ik dan weer onzeker van. Want andere baby’s slapen wel in de wagen, box etc. Ik ben zelf ook bezig met dutjes overdag wat meer gestructureerd te maken. De ene dag gaat beter dan de andere. Gister alle dutjes netjes in bed gedaan en vandaag heb ik hem vooral in m’n armen gehad 🫣. Ik bekijk het echt per dag en doe wat goed voelt. Soms hoor je aan het geluid dat het geen huilen is maar mopperen en dan laat ik hem vaak wel liggen in z’n bedje, maar als ik hoor dat het echt niet wil dan pak ik hem er toch uit. Ik ga trouwens niet naar beneden, want dan wordt mijn baby helemaal wakker. Ik denk vooral veel geduld en liefde en aandacht kan nooit kwaad ❤️ maar ‘vanzelf’ beter gaan slapen weet ik niet zo. Ben zelf wel overtuigd van rust,reinheid en regelmaat (en dus wel zoveel mogelijk slaapjes in eigen bedje, maar niet ten koste van alles)

2 maanden geleden

Herkenbaar! Ervaar precies hetzelfde. In de avond/nacht gaat prima in eigen bed, maar overdag slaapt hij alleen in de box of kinderwagen 😭 Snap niet waarom het overdag niet lukt hahaa.

2 maanden geleden

Wij zijn met 6 weken begonnen met oefenen in eigen bed. Dit deden we alleen met ochtend dutje. Uiteindelijk over de maanden uitgebouwd. Ze is nu 22 maanden trouwens. Maar vanaf 5/6 maanden sliep ze prima alle dutjes in bed. Daarvoor ook overal en nergens. In bed duurde altijd heel kort in het begin. Gewoon langzaam opbouwen en je kindje volgen. Komt echt goed. En slaap is inderdaad slaap.

2 maanden geleden

Reactie op LPVL

Herkenbaar! Ervaar precies hetzelfde. In de avond/nacht gaat prima in eigen ...
Ja lastig hé? Ben super dankbaar dat het 's nachts wel lukt. Maar gun het haar overdag ook zo, om echt even in alle rust te kunnen slapen. Ben vandaag begonnen met haar in slaap te wiegen (dutje om half 10, half 12 en half 2). Binnen 5 minuten was ze vertrokken, kon haar na 10 minuten zachtjes wegleggen. Wel slaapt ze dan alsnog maar 30 a 45 minuten, maar slaap is slaap. Ik wil graag de rust bewaren, als ik haar wakker weg leg, wordt ze overstuur. Dus vind het voor eerst prima om haar in slaap te wiegen, kleine stapjes 😊

2 maanden geleden

Reactie op Dionne1992

Wij zijn met 6 weken begonnen met oefenen in eigen bed. Dit deden we alleen ...
Ben je begonnen met haar wakker weg te leggen of heb je haar eerst ook geholpen (bijv. door te wiegen)? Ik heb haar vandaag telkens in slaap gewiegd. Ze viel snel in slaap, waarna ik haar na 10 min. rustig weg kon leggen. Vond het al heel fijn om geen compleet overstuur meisje te hebben. Hopelijk worden de slaapjes inderdaad vanzelf langer dan 30 a 45 minuten. Ging dit bij jullie ook geleidelijk?