1003 Reacties

3 jaar geleden

Jeetje! Nu alweer een nieuw deel?! 😳 Mijn laatste vraag of of jullie deze warmte een beetje overleven. Ik doe echt zo min mogelijk, want naast last van de warmte ben ik ook gewoon moe.

3 jaar geleden

Ja vreselijk die hitte. Nu moet Ik het weekend dagdiensten werken in de zorg. Het wordt weer zwaar😢

3 jaar geleden

Ja vreselijk die hitte. Nu moet Ik het weekend dagdiensten werken in de zor ...
Poeh heel veel sterkte, ik werkte voorheen in de zorg (nu niet meer) toen moeten werken met die hittegolf met 38+ graden was geen pretje. Zorg dat je genoeg drinkt en extra pauze neemt

3 jaar geleden

Reactie op Emmy W

Jeetje! Nu alweer een nieuw deel?! 😳 Mijn laatste vraag of of jullie deze ...
Nee. Ik was normaal al niet lekker van warmte. Nu is het gewoon hel. Ik ga denk ik heel rustig aan doen dit weekend haha

3 jaar geleden

Ik werd al jaloers toen ik las dat de meesten het rustig aan konden doen, want ik moet de ganse dag werken. Ik heb gelukkig maar een bureaujob, dus het is lichamelijk wel te doen. Ik was vandaag gaan werken op kantoor (ik werk anders 95% thuis) en daar had ik het koud. Het was er amper 16 graden. Ik zat er met een winterse trui aan en op het einde van mijn werkdag liep ik daar zo mee naar buiten. Twee stappen verder gestopt om mijn trui uit te doen 🤣. Maar deze hitte is mij ook teveel. Nog minder zin in eten (heb ik ook als ik niet zwanger ben, maar nu nog vele malen erger), erg loom en erg moe 😴.

3 jaar geleden

Normaal vind ik deze warmte echt geweldig! Maar nu … het voelt gewoon echt te warm. Ik zweet bij de minste inspanning en zit nu lekker buiten een beetje af te koelen 🙈

3 jaar geleden

Reactie op jessicaaa20

Normaal vind ik deze warmte echt geweldig! Maar nu … het voelt gewoon echt ...
Ik vind het buiten nog te warm, maar vergeleken met vanmiddag is het wel beter

3 jaar geleden

Ik merk dat ik nog sneller alle energie kwijt ben. Ik krijg het al moeilijk om 16-17u en zou liefst van al mijn bed in kruipen Wij zijn op weekend aan zee nu. Nog voor men verjaardag. Men partner wou gisteren nog uit eten, ik heb gevraagd om in het hotel te eten vandaag zodat we daarna filmpje konden kijken op de kamer (en ik inslaap vallen🥲) Echt leeg gezogen ben ik qua energie

3 jaar geleden

Reactie op Emmy W

Jeetje! Nu alweer een nieuw deel?! 😳 Mijn laatste vraag of of jullie deze ...
Ik kan normaal al niet tegen de warmte, nu voelt het helemaal als afzien. Ik blijf zoveel als kan uit de zon, maar dat deed ik altijd al omdat ik heel snel zonnesteek krijg. Als ik toch naar buiten moet; smeren met factor 50. En ik zweet me kapot, dus vooral heel veel drinken. Afgelopen maandag zijn er monteurs geweest om een vaste airco te installeren. Dit hebben ze niet afgekregen en komen aanstaande dinsdag pas weer, dus nog een paar dagen wachten en dan de hele zomer laveloos met een dekentje op de bank 👌🏻

3 jaar geleden

Sterkte iedereen dit weekend. Ik ga nu nog een poging doen tot sporten. Ik lijk wel gek.

3 jaar geleden

Ik ben redelijk zeker dat ik vocht vast houd. Het is dat of ik ben op 5-6 dagen 2.5 kg bijgekomen 🤣.

3 jaar geleden

Reactie op Poogie

Ik ben redelijk zeker dat ik vocht vast houd. Het is dat of ik ben op 5-6 d ...
Whaha ik schrok ook echt giga hard toen ik op de weegschaal stond! Ik dacht ik kan nooit bijna 5 kilo aangekomen zijn in deze bijna 11 weken! Maar gisteren stond ik op de weegschaal en was er 3 kilo minder! Dacht ja dit is iets realistischer 😂

3 jaar geleden

Ik trek deze zwangerschap de warme juist wat beter dan de eerste keer. Maar toen ben ik bevallen in september, dus was ik nu al veel verder. En dan iets heel anders, ik ben net terug van de prenatal. Ik heb daar zo ontzettend goed kunnen shoppen in de sale. Het meeste van mijn zwangerschapsgarderobe zit me zoveel te wijd. Ik heb veel 2e hands en het is dus al 2 of 3 zwangerschappen gedragen. Verder in de zwangerschap zal het weer prima zijn, maar ik werd zo ongelukkig van al die uitgelubberde buiken in de shirts en pas 1 broek zit goed, terwijl ik geen van mijn normale broeken meer fijn aan kan. Ik ben helemaal gelukkig met de kleding. Maarr.. tegelijkertijd zo bang dat ik het nu jinx door op 11 weken al zo te shoppen 😦 Evengoed, bij de eerste hebben we op 13 weken de cosleeper gekocht vanwege enorme korting ivm verhuizing van de babydump en dat is ook goed gegaan. Sorry voor mijn rant, maar ik wilde zo graag even delen en je kan het verder toch niet zo lekker kwijt overal...

3 jaar geleden

Reactie op Jurst

Ik trek deze zwangerschap de warme juist wat beter dan de eerste keer. Maar ...
Wat leuk, die inkopen! Ik begrijp je heel goed, ergens blijft dat gevoel hangen dat het misschien mis gaat. Dit is voor iedereen verschillend, als jij je er goed bij voelt moet je het zeker doen! 😘

3 jaar geleden

Reactie op Jurst

Oh herkenbaar dat shoppen van spullen en je vervolgens afvragen of je nu alle ellende over je heen hebt afgeroepen. Ik heb dat ook en vind het heel irritant dat ik mezelf er zo gek mee maak. Ik heb al een paar weken een online winkelmandje vol met kleding van de Bon Prix, maar dat durf ik ook nog niet af te rekenen. Maar geloof dat ik nu eerst bij de Prenatal moet gaan kijken.

3 jaar geleden

Reactie op Emmy W

Oh herkenbaar dat shoppen van spullen en je vervolgens afvragen of je nu al ...
Oh gelukkig ben ik niet de enige 🙈en bonprix is natuurlijk goedkoper. Maar ik heb nu hartstikke fancy dingen, voor echt redelijke prijzen! Ik was nooit zo dan van prenatalkleding. Vorige zwangerschap wel gekeken en gepast maar toen was het niks en nu ben ik zo blij en goed geslaagd. En het zit allemaal zo ontzettend lekker! Ik ben zwanger geweest en heb daarna 16 maanden borstvoeding gegeven. Leuke voedingskleding vind ik echt een hele lastige. Ook heb ik bergen gewone broeken Maar heb ik eigenlijk sinds de vorige zwangerschap veel zitten prutsen met wat nou goed zat. Het is eigenijk gewoon veel te lang geleden dat ik echt eens lekker wat nieuws gekocht had. Ik zag ook al een topic over nesteldrang. Nou ik heb na gister besloten een flink deel van mijn kleding weg te gaan doen. Ik koop liever na de zwangerschap dan ook wat nieuwe dingen waar ik zo blij van wordt als nu ;) dus ik ga lekker rausen hier😁

3 jaar geleden

Oh dames, waarom word ik elke zoveel dagen toch weer zo vreselijk onzeker en gestresst of het allemaal wel goed gaat daarbinnen? Niet te doen dit. Ik heb vorige week donderdag nog een tussentijdse echo gehad en alles was prima. Ik heb woensdag eindelijk mijn intake + termijnecho. Dan ben ik 11,5 a 12 weken. Maar ben alweer bang dat het niet goed zou zitten. Het liefst zou ik tot woensdag in winterslaap gaan ..

3 jaar geleden

Reactie op Jurst

Wij hebben met 10 weken de kinderwagen, autostoel en base gekocht omdat er toen korting was. Aan de ene kant voelde dat enorm voorbarig, want het kan natuurlijk nog mis gaan maar tegelijkertijd heel fijn want ik wilde zo graag dingen gaan kopen! Ondertussen ook al een halve garderobe aangeschaft om de zomer door te komen. Heb de baby gezegd dat hij of zij moet blijven zitten waar hij/zij zit en lekker moet gaan groeien. Hopelijk wordt er naar me geluisterd 🙃🍀

3 jaar geleden

Reactie op Eerendil

Oh dames, waarom word ik elke zoveel dagen toch weer zo vreselijk onzeker e ...
Herkenbaar. Ik moet nog wachten tot vrijdag late namiddag vooraleer ik mijn volgende echo heb. Vorige echo was van 17/5, nu 16/6. Daarna is de volgende echo pas 8 weken later (derde echo) en de vierde echo moet ik zelfs 11 weken wachten. Snap niet hoe anderen met deze onzekerheden omgaan 🥴. Of maak ik mij gewoon teveel zorgen dat het misgaat en andere mensen maken zich geen zorgen? Vooral al die negatieve verhalen hier lezen bezorgt mij enorm veel schrik, maar ik vind de app dan ook weer fijn om niet meer te gebruiken. Alleen hakken die negatieve verhalen er wel in bij mij 😅. Ik word daar zelf zo onzeker/bang van 🤫.

3 jaar geleden

Reactie op Eerendil

Oh dames, waarom word ik elke zoveel dagen toch weer zo vreselijk onzeker e ...
Ik heb mijn onzekerheden uitgesproken bij de verloskundige tijdens mijn intake gesprek. Ik heb een geschiedenis met depressieve gevoelens vooral een 'winterdip' en gaf aan dat ik die gevoelens nu al had. Ik ben daarom doorgestuurd naar de pop-poli zodat ik met iemand hierover kan blijven praten. Dus ik zou dit vooral uitspreken als je er heel erg mee zit.