52 Reacties

4 jaar geleden

Hier een soort gelijke situatie, 34+5 en kleine ligt in stuit. We hebben een versie geplant met 36+6 aangezien ik een hele losse buikwand heb waardoor eerdee draaien geen nut zou hebben. Tot die tijd mag ze nog zelf draaien als het haar lukt. Je krijgt dan een antiweeen prik zodat je baarmoeder niet samen gaat trekken in deze situatie en een infuus om de spieren te laten ontspannen. Vervolgens draaien ze de baby er zou gaan gevaar moeten zijn voor de baby. Ze doen dit heel voorzicht en beetje voor beetje. Het kan binnen een halve minuut gebeurd zijn of tot wel 5min duren. Voor ons kan het wel pijnlijk zijn en je kunt ook de dagen erna er nog last van hebben. Door de spierontspanner kan wel je bloeddruk omhoog gaan dus daar kijken ze naar uit. Baby wordt heel goed in de gaten gehouden en gebeurd er ook maar iets met de hartslag van de baby dan stoppen ze. Hopelijk heb je wat aan deze info. Je kunt ook een brochure vragen.

4 jaar geleden

Mijn baby ligt ook in een volledige stuit. Ik heb besloten om haar niet te laten draaien. Heb er niet zulke fijne dingen over gelezen (oa daling van hartslag) en het kan ook zijn dat ze daarna gewoon weer terug draait. Als ze zo blijft liggen dan kies ik liever voor een keizersnede.

4 jaar geleden

Hier zijn al een aantal ervaringen gedeeld: https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-juli-2022/uitwendige-kerinh-JaNNvD?utm_source=24Baby&utm_medium=app Ik heb van meerdere vriendinnen gehoord dat het geprobeerd is en bij geen enkel van hen is het gelukt, maar dat hoeft natuurlijk niks te zeggen over hoe het bij jou gaat! Ook even goed navragen of je een hartvormige baarmoeder hebt want dan is het sowieso no-go (althans in het buitenland, schijnt in Nederland nogal grijs gebied te zijn haha)

4 jaar geleden

Ik volg graag mee! Paar weken geleden lag ze ook in een stuit en vorige week dwars!! Ik ben nu 34 weken zwanger, volgende week heb ik een liggingsecho. Ik hoop zooooo dat ze uit zichzelf is gedraaid.

4 jaar geleden

Mijn mannetje ligt ook in een stuitligging. Laatst 3 weken terug dwarsligging en vorige week stuitligging. Merk dat het me erg onrustig maakt wat vervolgens weer vervelend is voor de onzekerheid die ik daardoor ervaar. Ik probeer het wat los te laten maar is ook lastig. Komende vrijdag weer een liggings echo om te kijken hoe hij dan ligt. Dan horen we ook verder wat de opties zijn als hij nog steeds niet goed ligt. Ik heb ook het idee dat ik mijn baby regelmatig helemaal dwars voel liggen. Hij lijkt zich soms tegen de buitenkant aan te duwen.. dan zit er een hele bobbel, is het hard en voelt het strak. Herkennen jullie dat? Of is dat überhaupt normaal? 😉 is mijn eerste zwangerschap dus ook dat maakt me soms onzeker.. 😅

4 jaar geleden

Reactie op Mirt1987

Mijn mannetje ligt ook in een stuitligging. Laatst 3 weken terug dwarsliggi ...
Ja dit herken ik heel duidelijk, vooral die hele bobbel! Ik maak me ook zorgen want ik wil echt geen keizersnede. Maar bij de eerste hebben ze ook gedraaid en is helemaal goed gegaan. Echt binnen no time en geen pijn. Ik kreeg wel ze een band om zodat ze niet weer terug zou draaien.

4 jaar geleden

Vriendinnetje van mij had hetzelfde.. baby lag al vanaf begin in stuit en ging voor geen mogelijkheid zelf draaien. Uiteindelijk hebben ze dat geprobeerd in week 37. Was niet prettig, maar wel gelukt en ook vrij snel. Baby is thuis ter wereld gekomen, was een eerste zwangerschap. Alles was goed. Het kan dus even niet prettig zijn, maar als je daardoor verder wel een normale bevalling hebt waardoor dat stukje weer fijn is, zou ik het er wel voor over hebben.. Ik zou vooral gewoon goed overleggen met je gynaecoloog! Zij hebben de meeste ervaring. En dan kun je beslissen wat voor jou de fijnste optie is

4 jaar geleden

Hier 33.4, baby blijft ook in een stuit. Voor ons het is nummer twee en heb ik me er bij neergelegd dat het een keizersnede kan worden. Ik kies er bewust voor om geen draaiing ed te doen, waarom? Omdat ik het ook bijzonder vind, eerste ‘normale’ bevalling en tweede evt keizersnede: dan heb je beide ervaringen.

4 jaar geleden

Reactie op Mirt1987

Mijn mannetje ligt ook in een stuitligging. Laatst 3 weken terug dwarsliggi ...
Dit heb ik ook! Opeens zo’n bobbel, telkens aan dezelfde kant haha. Volgens mij is de linkerkant van m’n buik gewoon leeg 🙈 Ik heb morgen een liggingsecho maar weet bijna zeker dat de kleine nog in stuit ligt (35 weken) dus denk dat ik uitwendig keren wel zou overwegen. Moxa therapie hebben we afgelopen 2 weken gedaan maar mocht niet baten..

4 jaar geleden

Hier 34 weken en vandaag op de echo nog steeds in stuit. Soms ligt ze dwars en voel ik idd ook een bobbel. Over twee weken nog een echo en hopen dat ze gedraaid is.

4 jaar geleden

Reactie op Cathyy

Ja dit herken ik heel duidelijk, vooral die hele bobbel! Ik maak me ook zo ...
Nee precies ik wil keizersnede ook echt liefst niet. Wil zo graag natuurlijk bevallen! Fijn te horen dat bij jou bij de vorige de draaiing goed gegaan is. Dat stemt dan weer gerust! En dat je de bobbel herkent ook 😉

4 jaar geleden

Reactie op Kirsty123

Dit heb ik ook! Opeens zo’n bobbel, telkens aan dezelfde kant haha. Volgens ...
Haha fijn die herkenning! En ja raar he die bobbel. Meerdere keren per dag komt ie bij mij even naar de oppervlakte.. alsof hij zich even flink uit stekt en duwt! Succes morgen met de echo! Benieuwd waar ze nu mee gaan komen als oplossing! Je zou ook nog spinning babbies (voor meer ruimte in bekken en buik) kunnen overwegen. Daar had mijn doula het over dat we dat kunnen proberen als hij bij mij vrijdag nog niet is gedraaid.

4 jaar geleden

Ik voel dat de kleine ook vaak dwars ligt, letterlijk aan de zijkant grote bubbel en aan de andere kant ook bubbel, (denk dan de benen). Maar ik heb ook nog eens een hartvormige baarmoeder… ik hoor verschillende verhalen erover natuurlijk. Vanaf wanneer gaan ze draaien mocht je het willen? Vanaf week 36?

4 jaar geleden

Reactie op Cathyy

Hier een soort gelijke situatie, 34+5 en kleine ligt in stuit. We hebben ee ...
Bedankt voor je uitleg🙏🥰

4 jaar geleden

Hier idem, gisteren liggingsecho gehad en nog altijd de stuitligging, kontje beneden en beentjes recht omhoog. Nu staat er een versie gepland voor woensdag, kans is 50/50, vaginaal bevallen blijft mogelijk maar wel allemaal extra spannend, bah! Ik ga moxa proberen en wat oefeningen (op m’n kop hangen), baadt het niet schaadt het niet denken we dan maar…wel flinke tegenvaller dit zeg

4 jaar geleden

Ik ben vandaag 35+4 en hij ligt in stuit ik moet morgen naar het ziekenhuis en ik ga het wel proberen, want ik wil geen keizersnede, en ik mag geen stuitbevalling. Maar ben ook wel zenuwachtig ik lees verschillende verhalen maar goed iedereen is anders en ervaart het anders natuurlijk.

4 jaar geleden

Reactie op Famous2022

Ik ben vandaag 35+4 en hij ligt in stuit ik moet morgen naar het ziekenhuis ...
Succes morgen!

4 jaar geleden

Reactie op Famous2022

Ik ben vandaag 35+4 en hij ligt in stuit ik moet morgen naar het ziekenhuis ...
Ik hoor het over anderhalve week en dan kan het ook gedraaid worden Ik ben heel erg benieuwd naar jou ervaring. Succes!

4 jaar geleden

Vanavond 36 weken controle gehad. Onze kleine man bleek ook in stuit te liggen. Terwijl ze de afgelopen keren zeiden dat die keurig met zijn koppie beneden lag. Ik mag morgenochtend meteen terug komen voor een versie. Ik ben benieuwd, was wel even schrikken maar wie weet komt die toch nog in de juiste startpositie :)