17 Reacties
5 jaar geleden
Hier net zo. Wij komen anders ook niet uit. Onze zoon slaapt van 20:30 tot 08:00
5 jaar geleden
Wij hebben er hier 1 van 5 maanden (wel 5 weken te vroeg) maar die komt om de 2,5 tot 4 uur. Elke keer een verrassing. Ze drinkt ook meestal maar 100 tot 130cc en slaapt de nachten niet door. Maar ondanks dat probeer ik dit schema aan te houden
8:30 uit bed
9:00 fles
Spelen
9:30 klaar maken voor bed
9:45/10:00 slapen
11:00 wakker
12:00 fles en gelijk naar bed
12:15/12:30 slapen
13:30 wakker
Spelen
14:30 klaar maken voor bed
14:45/15:00 slapen
16:00 wakker
En om 6u meestal naar bed voor de nacht. Ze slaapt meestal dan gelijk 3u achter elkaar dus houden haar dan gelijk boven 😊
Kwa tijd komt het meestal wel aardig over een maar het kan ook compleet afwijken. Soms zitten we op 6 flesjes en soms op 9 😬
5 jaar geleden
Wij om de 3 uur idd nu we met de hapjes beginnen worden het misschien wel 4 flessen ligt er een beetje aan hoeveel ze overdag slaapt maar de nachten slaapt ze door dus 4 of 5 flessen overdag meer krijg ik er ook niet in!
Met 4 flessen
8, 12, 16, 19 uur
Met 5 flessen
8,11,14,17,19 uur
Zitten hier beetje tussen te schommelen op het moment! Ik volg mijn meisje maar later dan 19 uur de laatste fles kan niet dan moet ze echt naar bed haha!
Hapjes krijgt ze om 9.30 en rond 17.30 als wij ook aan tafel eten! Alleen krijgt ze nog zo goed als niks binnen haha het is echt proeven nog!
5 jaar geleden
Ik heb hetzelfde, totale chaos met volledige borstvoeding om de 2/3 uur 🤷🏻♀️ Meneer staat ook graag op om 06.00 de laatste tijd dus dan is het ‘schema’ helemaal een ramp. Ik probeer het maar los te laten. Sommige dagen gaat het wat beter, sommige wat minder.
5 jaar geleden
Hier geen schema helaas. Het is hier voeden op verzoek en dat betekent nog steeds om de 2 of 3 uur. Maar ik ben nog ziekgemeld op werk dus heb misschien makkelijker praten wat voeden betreft. Als je weer werkt wil en moet je een schema! Maar daar kan ik je helaas niet mee helpen.
5 jaar geleden
Geen schema. Ik voed op verzoek (volledige bv). Enige waar ik wel op let is de wakkertijd. Max 1,5 uur wakker en daarna weer lekker terug het bed in. Ze gaat tussen 20:00 en 21:30 uur de nacht in, waarbij ze nog wel een droomvoeding krijgt tussen 22 en 23 uur (enige voeding die niet op verzoek is ;))
5 jaar geleden
Reactie op Sintiah
Geen schema. Ik voed op verzoek (volledige bv). Enige waar ik wel op let is ...
Ik zie dat je kindje 4 maanden is, dan is een wakkertijd van 1,5 best kort toch? Of merk je dat dat beter is? (Mijne is ook 4 maanden)
5 jaar geleden
Reactie op Loeb89
Hier geen schema helaas. Het is hier voeden op verzoek en dat betekent nog ...
Ligt een beetje aan de opvang denk ik; ik werk weer en voed ook op verzoek, dat doen ze bij de opvang nu ook.
Standaard wordt wel gevraagd om een voedingsschema mee te geven, ik geef een briefje mee met richttijden (iedere 3 uur, vanaf de laatste voeding die ik voor vertrek nog geef). Maar daar schuiven ze gewoon in afhankelijk van hongersignalen. Erg fijn!
5 jaar geleden
Hier wel een schema.. telkens een wakker tijd van 1,5 uur aan houden waardoor de voeding soms dan een half uur eerder of half uur later nodig is. Maar de eerste fles 7.30 dan 11.00 dan 15.00 dan 18.00 en laatste tussen 21.00 en 22.00 ergens. Drinkt 200 ml per keer en om 18.00 de oefen hapjes erbij.
5 jaar geleden
Waarom heb je 2x dezelfde vraag gesteld? Ik merk dat het hierdoor wat onoverzichtelijk wordt.
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-oktober-2020/om-3-uur-voeding-93Vj0O
5 jaar geleden
Reactie op Sintiah
Ze is inderdaad 4 maanden. Langer dan 1,5 uur houdt ze het niet vol. Hoe la ...
In de ochtend eigenlijk maar heel kort maar probeer ik hem langer dan een uur wakker te houden want hij wordt steeds vroeger wakker.. later op de dag tussen de 1,5 en 2,5 uur. Maar ik lees steeds wakker tijden van 2 a 2,5 uur 🤷🏻♀️
5 jaar geleden
Om eerlijk te zijn, wij houden helemaal geen schema aan. Ik let ook niet op wakker tijden etc.
Ze krijgt voeding op verzoek, de fles. En als ze slaapsignalen laat zien, dan gaat ze ook niet naar bed ofzo, maar slaapt in het stoeltje, plekje, waar ze dan ligt/zit. Ik haal dan wel het speeltje weg, als ze daarmee zit, ze krijgt een dekentje en we zorgen dat het stil is. Gaat eigenlijk best prima zo.
5 jaar geleden
Hoi allemaal,
Dit topic is dubbel geopend. Om het overzichtelijk te houden zal ik het topic met de meeste reacties open houden en dit topic sluiten.
Liefs,
Sanne