11 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoon van 14 weken doet dit ook. Alleen 's nachts drinkt hij van de borst, overdag niet.. dan maar kolven😅

3 jaar geleden

Had dit ook, ik heb 2 weken enkel al slapend bv gegeven. Nadien was het plots over. Succes!

3 jaar geleden

https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-oktober-2022/borst-weigeren-xKgkBd Bij mij was het na 2 dagen het weigeren/mopperen weer voorbij. Hoop dat het je lukt om vol te houden. Probeer zoveel mogelijk relaxt te blijven. Ik deed wel kolven als ze niet dronk, maar gaf dit alleen als we de nacht ingingen. Ze was zonder drinken een vrolijke baby overdag en zo kreeg ze toch die 2 dagen wat binnen.

3 jaar geleden

Ja ik heb dit ook gehad! Het bleek een fase, van ongeveer een week.

3 jaar geleden

Jaa hier ook gehad, soms maar bij 1 voeding op de dag. Soms bij alle voedingen. 1 dag was zo drama, kleine was alleen maar aan het gillen. Ik kreeg de tip om onder de douche proberen aan te leggen en dit werkte! Heel fijn moment na een dag strijd dronk die super goed! Werd wel zwaar voor mijn armen die kleine staand voeden!

3 jaar geleden

Hier ook! Ook 15 weken. Bij mij kwam het denk ik door een productie dip door menstruatie. Wat bij mij werkte was ook een klein beetje kolven in een flesje geven en dan borst aanbieden, flesje geven, borst aanbieden en soms hapte hij dan in een keer gewoon weer aan! :) het heeft bij mij wel 3/4 dagen geduurd. Zo blij dat het nu weer beter lukt. Succes ermee, hopelijk lukt het jouw kleine ook weer gauw!

3 jaar geleden

Wij hadden dit ook… Kreeg van een lactatiekundige de tip om de baby aan te leggen terwijl ik loop; werkte op de een of andere manier heel goed

3 jaar geleden

Ik heb dit nu ook. 16 weken en bij 1 voeding in de avond gaat ze huilen en wilt ze niet aan de borst drinken. En als ik dan kolf, komt er bijna niks. Nog geen 10 ml. Help! Ik ben ook bijna door de voorraad heen😅 Ik weet dat het ergens normaal is bij deze periode maar ik overweeg toch om dan maar af te bouwen en over te stappen naar kv.. en dan voel ik weer momguilt

3 jaar geleden

Hoe gaat het hier met de borst weigeraars? Bij mij was het helemaal klaar nu ben ik weer ongesteld en is het weer weigeren... 's Nachts lukt het wel, maar overdag echt niet. Het stomme is dat ik minder kolf dan dat hij drinkt uit flesjes...Hoe zit dat bij jullie?

3 jaar geleden

Reactie op xxHope

Hoe gaat het hier met de borst weigeraars? Bij mij was het helemaal klaar n ...
Hi Hope, mijn baby weigert nog steeds de borst. Ik kolf rond de 60-110, verschilt heel erg per sessie en ze drinkt nu rond de 165 ml per sessie. Ik vul dus heel erg aan met kunstmelk..

3 jaar geleden

Reactie op Jomini

Hi Hope, mijn baby weigert nog steeds de borst. Ik kolf rond de 60-110, ver ...
Oh wat naar! Blijf je wel je borst aanbieden en proberen of ga je nu full time kolven? Bij mij pakt hij de borst soms gewoon nog wel. Ik denk alleen dat hij een voorkeur heeft voor flesjes omdat dat minder moeite kost? 🤷🏼‍♀️