1211 Reacties

10 maanden geleden

Hoe maken jullie de oortjes schoon van je kleintje? Ons kindje heeft sinds zijn verkoudheid veel oorsmeer aan t begin van zn gehoorgang zitten. Zo veel dat t bijna dicht zit zeg maar. Iemand tips hiervoor?

10 maanden geleden

Ik wil vast wat kleding gaan in slaan in de volgende maat. Mjjn dochter zit nu in maatje 68. Wanneer zou ze dan ws over gaan op 74 en wat voor kleding moet ik dan naar kijken. Ik dacht zelf zomerkleding of gaat ze pas van de herfst waarschijnlijk daar op over en moet ik nog zomer kleding kopen in maat 68. Ik vind dit zo enorm lastig haha. Voor mijn gevoel groeit ze zo snel overal uit en het ene is sneller te klein dan het andere

10 maanden geleden

Ik wil vast wat kleding gaan in slaan in de volgende maat. Mjjn dochter zit ...
Als je de groeicurve bekijkt kun je zelf het lijntje een beetje doortrekken om te zien hoe oud ze is en hoe lang ze dan is. Maar ik denk dat het ook af hangt van welk kleding merk je koopt. Er zit veel verschil in kwa maten. Wij hebben veel van de hema en als ze zo door groeit gaan we halverwege de zomer denk ik over naar maat 74

10 maanden geleden

Reactie op Virvirvo

Als je de groeicurve bekijkt kun je zelf het lijntje een beetje doortrekken ...
Oh dat is een goeie. Ik ga eens even kijke bedankt voor de tip

10 maanden geleden

Ben gewoon eens benieuwd: Zijn er meer mama's die na de geboorte geen felicitatiekaartje gehad hebben van het werk? Ik had eerlijk gezegd toch op z'n minst een kaartje ofzo verwacht 🤔

10 maanden geleden

Reactie op Diina

Ben gewoon eens benieuwd: Zijn er meer mama's die na de geboorte geen feli ...
Jup! Alleen van mijn leidinggevende een cadeautje gekregen. Van werk helemaal niks. Ik had dit ook niet verwacht met alle bezuinigingen die ze doorvoeren.

10 maanden geleden

Hoe doen jullie het laatste slaapje? Ik kom weer niet uit vandaag. Momenteel liggen ze nog steeds wakker in bed zonder te slapen. Ze hebben van 13:00 tot 15:15 vanmiddag geslapen. Doortrekken tot 18:30 halen ze niet. Eerder laten slapen lukt dus ook niet om 16:45. Slapen na 17:30 kan ook niet ivm bedtijd.

10 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Hoe doen jullie het laatste slaapje? Ik kom weer niet uit vandaag. Moment ...
Hier doet hij dan een hazenslaapje van 17.00-17.30. Dan zou hij 19.00 weer in bed gaan maar dat redt hij meestal niet, meestal is hij om 18.30 wel klaar om de nacht in te gaan

10 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Hier vind ik het ook altijd erg lastig, wij volgen wat slapen betreft echt zijn ritme van ongeveer 1,5 uur wakkertijd. Dat komt inderdaad wel eens lastig uit qua bedtijd. Hij ligt er nu net weer in en tegen 20:00 is het weer tijd voor een fles en dan gaat hij de nacht echt in. Maar als hij dus slaapt tot die fles tijd is hij nu al soort van de nacht in gegaan. (Wakker maken ben ik niet zo'n fan van, hij doet het nu nog goed in de nacht zonder wakker maken)

10 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Is het gelukt? Voor de volgende keer relax! Je kunt dit en je kindjes ook. Volg gewoon hun ritme en bedtijd is met een baby een zeer los begrip. 19.00 uur is een leuk streven, maar niet elke dag kom je daarop uit. Baby’s mogen opblijven 😉

10 maanden geleden

Onze dochter van 19 weken drinkt bv uit de fles. Niks veranderd maar sinds kort krijgt ze rode vlekken tijdens het drinken. Het is daarna meteen weg. Verder niets anders... Iemand idee? Ga sowieso ha even contacteren morgen of maandag.

10 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Baby wil hier eigenlijk altijd rond 18.30 naar bed, maakt niet uit hoe laat ze daar voor nog heeft geslapen. Als ze al heel lang wakker is wil ze mss een halfuurtje eerder en als ze pas om 18.00 wakker werd wordt het richting 19.00. Maar haar bedtijd in de avond is zo ongeveer het enige waar ik echt vanuit kan gaan!

10 maanden geleden

Reactie op tes manuaal

Onze dochter van 19 weken drinkt bv uit de fles. Niks veranderd maar sinds ...
Mijn oudste had dit ook! Idd ook bv uit de fles. Trok vanzelf weer bij en ze had er nooit last van. Ik heb er niks meegedaan en het ging ook weer over.

10 maanden geleden

Mijn baby van bijna 4 maanden beweegt soms zo ontzettend veel in zijn slaap. Hele handen omhoog naar zijn gezicht, hoofd heen & weer. Ik denk steeds dat hij wakker word maar vervolgens slaapt hij rustig door. Herkenbaar ?

10 maanden geleden

Ik maak mij zorgen om mijn baby van 3 maanden, sinds 2 dagen is die vreselijk verkouden met veel snot, traanogen en hoesten Nu kan die al sinds vanmiddag amper slapen, word telkens wakker en maakt dan oncomfortabele geluiden, met ademhalen hoor je het snot bij hem Ik heb al zoutoplossing neusspray, Neusreiniger peertje, zetpil heeft die gehad. Geen koorts maar om hem wat comfortabeler te maken, hoofdeind omhoog, uit naast zijn bed en het helpt allemaal niks Wat is raadzaam?

10 maanden geleden

Reactie op Abietje

Ik maak mij zorgen om mijn baby van 3 maanden, sinds 2 dagen is die vreseli ...
Ui haal je beter weg. Onder de 6 maand kunnen ze hun adem erdoor gaan inhouden. Helaas is het enorm sneu, maar kan je weinig meer doen dan je al doet. Evt een beetje stomen in de badkamer voor een voeding.

10 maanden geleden

Reactie op Abietje

Ik maak mij zorgen om mijn baby van 3 maanden, sinds 2 dagen is die vreseli ...
Wij hebben neusspoeling gekregen daardoor ging het echt beter! En neusdruppels ipv spray. Zou morgen de ha even bellen. Hielp hier heel snel en goed

10 maanden geleden

Mijn baby van bijna 4 maanden beweegt soms zo ontzettend veel in zijn slaap ...
Ja dit herken ik ook heel erg. En bij het in slaap vallen die benen 20x de lucht in 😅 ik zit dan al in de startblokken om een speen te geven of fles te gaan maken maar madam slaapt gerust een uur of 2 verder…

10 maanden geleden

Vraagje.. Onze dochter van 19w is uit sprong 4 vermoed ik (gaat alweer richting sprong 5). Ze slaapt beter overdag. Waar ze eerst geen slaapjes kon koppelen lukt dat nu wel. Ze is vaak echt wel moe om 19u. Gaat dan ook naar bedje maar wordt dan na 45min wakker. We haalden haar er eerst niet uit maar nu wel zodat ze rond 21u gaat slapen.. Echter wordt ze nu al nachtenlang onrustig wakker. Dan hebben we het echt over minimaal 4x? Drinken en nabijheid helpen. Vraag me alleen echt af waar dit vandaan komt? Overdag gaat het goed en is dat echt veel minder nodig dan voorheen..