1112 Reacties

vorig jaar

Nog een keer hier: Mijn zoontje heeft overdag continu zijn speen nodig. Als hij uitvalt begint hij me toch te knorren en te protesteren. We kunnen hem hierdoor niet meer overdag in zijn bedje leggen, want dan moeten we 100 keer de trap op en af (en ik heb nog last van mijn lijf na de bevalling). In de nacht heeft hij hem niet nodig. Is dit herkenbaar voor andere? Wat is dat dan, dat hij hem overdag wel wilt ?

vorig jaar

Mijn zoontje heeft helaas last van luieruitslag en ik.ben een beetje bang dat het een schommeltje wordt, verschoon hem zo vaak mogelijk maar toch (voel me er erg schuldig over) smeer met suducreme en net een keer talkpoeder gebruikt... Wilde hem vandaag een keer met zijn billen bloot laten liggen om wat te luchten maar hoelang doe je zoiets? En als het een schimmeltje lijkt is het dan de huisarts bellen of het consultatiebureau? Moet je dan langs of zou je een foto kunnen mailen?

vorig jaar

Mijn zoontje heeft helaas last van luieruitslag en ik.ben een beetje bang d ...
Hoe ziet het eruit? Een schimmel ligt echt op de huid. En daarvoor kan je gewoon naar de drogist gaan. Luier uitslag zou je van dr leenarts barriere creme kunnen gebruiken, werkt echt fantastisch!

vorig jaar

Ohja en als de huid open is dan geen sudo creme gebruiken!

vorig jaar

Mijn zoontje heeft ook een schimmelinfectie gehad. De huid lag erg open en het rode gebied werd steeds groter. Sudocreme en talkpoeder mag je niet gebruiken als t open is. Ik ben naar de huisarts gegaan en moest zalf smeren en maïzena in de luier doen. Over maïzena zijn de meningen erg verdeelt maar het heeft erg goed geholpen. De billen lagen helemaal open en na een paar dagen was het al een heel stuk minder. We zijn 8 dagen bezig het alles is dicht en niet meer rood. De zalf kan je gewoon kopen bij de apotheek. Daar hoef je recept voor te hebben

vorig jaar

Nog een keer hier: Mijn zoontje heeft overdag continu zijn speen nodig. Al ...
Heel herkenbaar! Helaas heeft die van ons het snachts heel erg🥺 en overdag ook, alleen overdag kan ik hem nog in zn bed leggen zodra hij op mij slaapt, maar snachts niet.. ik volg met je mee hopelijk heeft iemand er een oplossing vooor

vorig jaar

Hoe ziet het eruit? Een schimmel ligt echt op de huid. En daarvoor kan je g ...
Het is gelukkig niet kapot alleen vuurrood... Heb hem nu met blote billen liggen en zie het gewoon minder vurig worden al binne 10 minuten dus dit gaan we vaker doen... De dr leenarts word nu gehaald door mijn man hopelijk werkt dat goed.

vorig jaar

Het is gelukkig niet kapot alleen vuurrood... Heb hem nu met blote billen l ...
Bij de opvang doe ik bepanthen op vuurrode billetjes en maizena is inderdaad ook een optie! Als het een schimmel is, moet je echt een zalfje krijgen vanuit de huisarts. Ofja dit adviseren we ouders meestal.

vorig jaar

Hoe houden jullie het slaaptekort vol? Nog tips? (Behalve slapen natuurlijk). Ik probeer gezond te eten mar eetlust heb ik niet echt. Sporten geen tijd voor. Ik neem wel multivitame, d en ijzer. Verder weet ik dat de nachten ooit beter worden maar dat helpt momenteel ook niet.

vorig jaar

Wij bakeren ons meisje in voor de nacht zodra we naar bed gaan. Ze zwaait zichzelf wakker met de armen als we dat niet doen. De puckababy piep hebben we ook geprobeerd bij haar, maar dan wordt ze boos en gefrustreerd dat ze wel nog veel haar armen kan bewegen maar niet zoals ze zou willen. Ze slaapt nu als een roosje met inbakeren. Ik vraag me nu alleen ineens af of ze er niet te veel aan gewend gaat raken en straks niet meer zonder inbakeren kan slapen? Zou dit kunnen?

vorig jaar

Ohja en als de huid open is dan geen sudo creme gebruiken!
Waarom geen sudo op open huid? Dat werd hier door CB namelijk wel geadviseerd ☺️

vorig jaar

Reactie op Bowie1997

Wij bakeren ons meisje in voor de nacht zodra we naar bed gaan. Ze zwaait z ...
Ja theoretisch zou het kunnen maar het hoeft zeker niet. Als ze zelf gaat rollen, ga je het merken denk ik?

vorig jaar

Reactie op Kaastosti

Ja theoretisch zou het kunnen maar het hoeft zeker niet. Als ze zelf gaat r ...
Hmm ja ik hoop dat het dan meevalt en ze zonder ook gewoon gaat slapen.

vorig jaar

Reactie op Bowie1997

Mijn kraamhulp zei inderdaad dat ze wel echt weer moeten gaan wennen aan het niet meer inbakeren

vorig jaar

Reactie op Bowie1997

Hier wennen ze absoluut aan. Dit moet je dus weer “afleren”. Zodra ze kunnen draaien mogen ze niet meer ingebakerd worden dus begin op tijd.

vorig jaar

Reactie op Bowie1997

Dat moet je weer afleren inderdaad. Vaak een paar nachten even shit en daarna zijn ze er weer vanaf.

vorig jaar

Is dit stuwing?? Kindje is bijna 7 weken en dus ben ik al bijna 6 weken fulltime aan het kolven, ik heb een lage productie die laat op gang kwam en heb nooit stuwing gehad/gemerkt. Sinds gisteravond heb ik behoorlijke pijn bij beide borsten, vooral het stuk richting me oksel en 1 borst meer dan de ander

vorig jaar

Wat werkt nou het beste voor krampjes/vast zittend lucht? Wij hebben nu 2 weken infacol gebruikt maar vragen ons af of dit echt veel zin heeft...

vorig jaar

Vanaf wanneer zou ik het inbakeren gaan afbouwen? We doen het nu nog niet zo lang, dus misschien valt het afleren nu nog mee. Wellicht een ander slaapzakje proberen

vorig jaar

De kleine man is alleen maar aan het huilen 😭 Radeloos