19 Reacties
3 jaar geleden
Wat mooi dat jullie hiervoor openstaan.
Ik heb zelf geen ervaring, maar mn broer heeft wel een geadopteerd kindje. Was bijna 2 jaar toen hij bij hen kwam wonen, weet dat het proces vooraf intensief was maar zeker de moeite waard.
Mijn neefje is wel een makkelijk kind wat (nog) geen trauma heeft aan zijn adoptie geschiedenis. Dat zal ook per kind verschillen en je weet gewoon niet welk karakter het kindje heeft.
Succes met jullie keuze!
3 jaar geleden
Wat mooi dat jullie dit willen doen. Zelf geen ervaring maar mijn zus zit in dit proces en het is inderdaad heel intens. Ze waren bijvoorbeeld niet getrouwd en dit is een eis. Daarnaast weer ik nog dat er een uitzondering moest worden gemaakt omdat haar man 41 was tijdens de start van het proces en dit is officieel te oud om de adoptie te starten. Althans, het kind mag nooit meer dan 40 jaar verschil hebben qua leeftijd. Ze wachten nu 3 jaar op een kindje. Omdat het kindje dus niet meer verschil mag hebben dan die 40 jaar komen ze niet in aanmerking voor een baby maar een kleuter van minimaal 4 jaar en die kans wordt qua adoptie kleiner. Ieder jaar dat het langer duurt moet het kind dus ook ouder zijn. Vond dat wel apart en dat is wat ik ervan weet. Mocht je vragen hebben dan kan ik het haar altijd vragen. ❤
3 jaar geleden
Ik heb zelf deze weg nooit bewandeld. Maar ik zou je er zeker goed in verdiepen. Het is een zware en lange weg. Mijn man (en schoonzusje) zijn geadopteerd en hebben daarom veel kennissen die ook te maken hebben gehad met adoptie.
Je zult je moeten afvragen of je binnenlandse of buitenlandse adoptie wil overwegen. Op dit laatste ligt namelijk een stop wegens eerdere wanpraktijken. Dat is natuurlijk niet zomaar. Adoptie is niet alleen maar halleluja en mooi. Mijn schoonvader vroeg zich op regelmatige basis af of hij er goed aan had gedaan. Aangezien mijn man wat ouder was dan gemiddeld tijdens een adoptie, hij was zielsongelukkig de eerste jaren in NL.