189 Reacties

15 dagen geleden

Reactie op GKHZ1987

Gelukkig zijn er pragmatische mensen die jou en je gezin dan helpen met wat ...
Maar hoe weinig eten heb je standaard in huis om niet enkele dagen te overbruggen? Ik heb hier altijd wel een voorraad, iedereen toch? Denk dat volwaardige maaltijden dan ook niet het belangrijkste zijn. In mijn vorige appartement heb ik wel vaker een dag zonder water of elecktriciteit gezeten en dat ging helemaal prima zonder voorbereiding. Ik ben van België dus heb voor nu makkelijk praten, maar als je de basis in huis hebt ben je ook al goed voorbereid. Denk dat iedereen wel een zaklamp, wat kaarsen en een powerbank heeft liggen? Wat ik me afvraag bij mensen die grote noodpakketten aan voedsel aanleggen. Wat doe je als de houdbaarheidsatum dichterbij komt en je had het niet nodig? Weggooien? Een week op je noodpakket leven of ben je er maandelijks mee bezig een deel te eten en vervangen?

15 dagen geleden

Reactie op Tory_Rose

Dan ontstaat er heel veel saamhorigheid. De mensen uit je straat, de mensen ...
Hier zou ik niet meteen vanuit gaan 😬 toegegeven als ik nog voor 1 week aan eten heb voor mijn dochter en mezelf en de buren met hun gezin van 4 hebben niets meer dan ga ik niet zeggen "oh ja kom hierheen dan hebben we samen nog 1 dag te eten "... sorry, maar dan gaat het maagje van mijn dochter voor. Jou beeld is heel mooi en zal er op de lange weg misschien komen als mensen de situatie gewoon zijn en iedereen iets van een ander nodig heeft, maar de eerste tijd wordt het ieder voor zich en mag je je voorbereiden op veel agressiviteit.

15 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Maar hoe weinig eten heb je standaard in huis om niet enkele dagen te overb ...
Wij hebben het voedsel op datum opgeslagen en vervangen het inderdaad voordat de houdbaarheidsdatum voorbij is.

15 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Maar hoe weinig eten heb je standaard in huis om niet enkele dagen te overb ...
Ik denk ook dat mensen moestuintjes gaan aanleggen, desnoods op een stuk gemeentegrond in je buurt samen met wat buren. Er zijn altijd mensen die behoorlijk inslaan , net zoals je mensen hebt die niks doen. Zal wel in balans zijn.

15 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Hier zou ik niet meteen vanuit gaan 😬 toegegeven als ik nog voor 1 week aa ...
Ja dit denk ik helaas ook. In de politiek zie je ook dat iedereen vooral vanuit eigenbelang denkt. Ik denk als de shit uitbreekt iedereen vooral om zichzelf en eigen gezin denkt. Ik zou dat eerlijk gezegd ook doen.

15 dagen geleden

Reactie op Tutje

Koolbarbeque buiten? Dat zegt me vriend dan of fikkie stoken hahaha... maar ...
Hier ook, man zei vuurtje maken, rooster van oven erboven en daarop een pan water / eten. Soms denken we te moeilijk en kan het heel makkelijk

15 dagen geleden

Reactie op Tutje

Koolbarbeque buiten? Dat zegt me vriend dan of fikkie stoken hahaha... maar ...
Hier ook: wij zijn van het gas af, dus ik zeg tegen mijn vriend: dat we gasflessen in moeten slaan, dus hij zo: dan moet je gewoon een camingkookstel kopen en we kunnen gewoon de barbecue aansteken😁

15 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Hier zou ik niet meteen vanuit gaan 😬 toegegeven als ik nog voor 1 week aa ...
Blijkt gelukkig reuze mee te vallen, gekeken naar gebeurtenissen in het verleden. Lees het boek: de meeste mensen deugen. Geeft een positieve kijk op de mensheid bij rampen of andere tegenslagen ❤️

15 dagen geleden

Reactie op Zonnebloem1992

Een noodpakket helpt je echt niet lang en eerlijk gezegd is de media nogal ...
Oprechte vraag, hoe leef je zonder water dan? Ik denk ergens dat je gelijk hebt want wat heb je aan een noodpakket voor 4 dagen. Wat doe je de dagen erna?

15 dagen geleden

Reactie op NikitaDelilah

Dit! Luister prodcasts, niet alles van het journaal blind aannemen!
Welke podcasts raad je aan en hoe weet je of die wél betrouwbaar zijn?

15 dagen geleden

Wij hebben toevallig al een tijdje een noodpakket in huis. Hierin zit inbegrepen: 6 keer 1,5 liter flessen water Blikgroente Knijpfruit Crackers, noten etc Paracetamol Kaarsen Aanstekers Lucifers Powerbank Noodfluitje Beetje cashgeld Ik kijk geen tv en volg het nieuws niet. Baal een beetje dat ik dit topic tegenkom en lees want dat zaait toch weer angst op een of andere manier, terwijl ik er helemaal niet (meer) mee bezig was. Ik ga dalijk wel even spieken op zolder waarmee we het nog kunnen aanvullen. Hopelijk is het allemaal niet nodig. Maar wat al vaker wordt aangegeven, altijd goed om in huis te hebben.

15 dagen geleden

Reactie op Ovenkoekje

Degene met gas ook niet hoor, de stroming van gas wordt elektrisch geregeld ...
Is dat zo? Ik heb er geen verstand van. Maar wij hadden laatst een stroomstoring die 4 uur duurde en ik kon gewoon koken met gas (wel met een lucifer aansteken). Of is dat dan weer anders?

15 dagen geleden

Hoe zou je je blikgroente in zo’n situatie moeten opwarmen zonder energie? Wij koken normaal op inductie

15 dagen geleden

Reactie op Zomer22baby8

Hoe zou je je blikgroente in zo’n situatie moeten opwarmen zonder energie? ...
Nou vuurtje buiten maken, rooster erop en je pan kan erop. Zelf heb ik ooit een rocket stove gekocht. Klein houtkacheltje waar je ook op kan koken

15 dagen geleden

Reactie op Liesss1991

Nou vuurtje buiten maken, rooster erop en je pan kan erop. Zelf heb ik ooit ...
Dankje wel. Ik word angstig van zo’n topic maar zet me wel aan het denken. Wij hebben altijd wat blik etc standaard op voorraad maar ik heb geen noodradio powerbank etc

15 dagen geleden

Reactie op Zomer22baby8

Hoe zou je je blikgroente in zo’n situatie moeten opwarmen zonder energie? ...
Koud eten kan ook 😊 couscous kan je ook maken trouwens door het in koud water te laten wellen. Minder lekker, maar als er echt nood is.

15 dagen geleden

Reactie op Zomer22baby8

Dankje wel. Ik word angstig van zo’n topic maar zet me wel aan het denken. ...
Ik snap je. Maar ik heb je in corona tijd zo gek laten maken dat ik van alles ging kopen. End van de rit konden er heel wat levensmiddelen weg omdat ik geen erg in de data was. Mijn man is zelf met heel wat survival vakanties meegeweest en die roept altijd je moet zorgen dat je skills/ kennis heb van hoe je iets moet doen ipv je alleen focussen op korte tijd.

15 dagen geleden

Reactie op M30

Oprechte vraag, hoe leef je zonder water dan? Ik denk ergens dat je gelijk ...
De natuur in lijkt me, net zoals je daar ook voedsel zal vinden.

15 dagen geleden

Reactie op Mommynaadje

Ik snap dus niet waarom Rutte zegt “we zijn niet voorbereid op wat gaat kom ...
-edit mod Eliza- reactie weggehaald, tegen de gedragsregels

15 dagen geleden

Reactie op Velvetxamethyst

Niet meegaan in de angst! Dat is wat ze graag willen en dat haalt je eigen ...
Ik heb ook social media al jaaaren verwijderd, en kijk geen nieuws.. maar je kan er gewoon niet om heen. Ik probeer me ook niet te laten leiden door angst, dat is idd wat ze willen.. maar vooral aangezien ik zwanger ben word ik er wel een beetje zenuwachtig van 🥴