189 Reacties
20 dagen geleden
Reactie op MSM89
Ze maken hier mensen al sinds na de tweede wereldoorlog bang voor Rusland. ...
Het zou dan ook meer om een aanval gaan van een land dat tot de NAVO behoort en direct aan Rusland grenst, zoals Polen, Finland of Zweden oid. Als dat gebeurt is Poetin met ons allemaal in oorlog, dat hebben de NAVO landen zo besproken.
20 dagen geleden
Reactie op layla223
Er zou toch een moment moeten komen dat de russen zelf in opstand komen? Ge ...
Het levert hem in ieder geval op dat de EU/Navo uit evenwicht raakt en verzwakt. Maar het is uiteindelijk een van de vele mogelijke scenarios. Er is zoveel mogelijk, en uiteindelijk is het altijd gissen of ons ooit iets zal overkomen.
Maar met alle gemakken van deze tijd, is het noodzakelijk om dát in huis te hebben waarmee je een poosje kunt overleven. Want die gemakken vallen weg en dan hebben heel veel huishoudens niet veel om op terug te vallen.
Dus wij gaan preppen, uit verantwoordelijkheidsgevoel voor mn kinderen, en ik bid en ga ervanuit dat we het nooit nodig hebben. Maar mócht het wel zo zijn, zijn we enigszins voorbereid en heb ik gedaan wat ik kon en moest voor mn meisjes.
20 dagen geleden
Waar zijn jullie precies bang voor als er een oorlog komt? Voedseltekorten/economische problemen? Problemen aan de infrastructuur? Wapen aanvallen?
Ik kan me er soms zo'n zorgen om maken dat ik niet meer weet wat realistisch is. Zou het in het ergste geval zo erg zijn dat er gruwelijke dingen gebeuren van mens tot mens zoals in oorlogen in andere landen en vroeger tijdens de tweede wereld oorlog?
19 dagen geleden
Ik vind het aan ene kant erg vaag allemaal. Ik krijg meer het gevoel dat zij angst proberen te zaaien bij de mens. Tuurlijk voorzorgsmaatregelen nemen is belangrijk. Maar vind het tegenstrijdig met name cash geld in huis hebben, terwijl zij lange tijd bezig zijn om juist cash geld te verminderen wegens criminele activiteiten… dit zie je ook terug bv in supermarkten waar kan je nog normaal in 5 rijen staan waar je met cash kan betalen? Zie je het al voor je 2 cash kassa’s die open zijn en ene heel volk die alleen contant kan afrekenen, dat ziet er al bij het denken gaotisch uit. Het nieuws van tegenwoordig is niet altijd de waarheid en dat is ook erg lastig te onderscheiden momenteel.
19 dagen geleden
Reactie op nietbekend
Ik vind het aan ene kant erg vaag allemaal. Ik krijg meer het gevoel dat zi ...
Helemaal hier mee eens! Vooral met je tweede zin heb je gezegd wat ik erg geloof. Hoe meer mensen er bang worden, hoe groter het collectieve bewustzijn van de mensen deze rampen zullen manifesteren.
Ik weet zeker dat veel mensen hier wat van vinden maar ik kijk e luister niet naar het nieuws. 0. Soms verteld mijn man of moeder mij over iets.
Een tip vanuit mij is dat je bewust word hoe klein je bent in vergelijking met de hele wereld en de ellende die er gaande is, en hoe groot en belangrijk je bent om je gezin samen en gelukkig te houden. Focus je alleen op wat je in eigen handen hebt. Een liefdevolle moeder en vrouw zijn, je werk met plezier uitvoeren. Je realiseren hoe goed je het hebt en het doet wanneer je kinderen lachen, slapen in hun bedje, elke dag warm eten voor ze op tafel te zetten.
En ja… je kan altijd wat extra tonijn en cash in huis halen voor een veiliger gevoel in het geval dat.
19 dagen geleden
Reactie op Mommy✨
Helemaal hier mee eens! Vooral met je tweede zin heb je gezegd wat ik erg g ...
Heel mooi gezegd, en helemaal waar 🫶🏻
19 dagen geleden
Reactie op Popje1607
De kassa's werken ook niet zonder stroom haha
Alles hoofdrekenen haha! Dat zal weer even worden. Misschien ook maar een rekenmachine in m'n prep tas stoppen (haha grapje)
19 dagen geleden
Reactie op Mommy✨
Gelijk gestemde 💐
19 dagen geleden
Reactie op Mommy✨
Nou dit is ook waar! Ik geniet nu alleen maar dubbel van alles en ben extra dankbaar voor hoe goed we het hebben. Dat had ik sowieso altijd al, maar nu extra. Mijn angsten beïnvloeden dus ook niet de momenten met mijn kinderen, maar juist de momenten dat ik alleen ben en 'tijd' heb om me zorgen te maken.
Maar het is altijd goed om extra focus te hebben voor hoe goed ons leven nu is inderdaad. En laten we hopen dat dit zo blijft!
19 dagen geleden
Reactie op M30
Houden jullie dit ook in je achterhoofd bij het boeken van een vakantie? Be ...
Bestemmingen waar het reisadvies oranje en rood zijn vallen sowieso af. Maar dat is altijd zo geweest. Als het reisadvies in de tussentijd van boeken en de vakantie zelf negatief wordt aangepast, krijg je het volgens mij altijd (deels) terug van je verzekering.
Tenmiste, dat was een paar jaar geleden wel zo toen wij naar Sri Lanka zouden gaan.
19 dagen geleden
Reactie op Lb1991
Bestemmingen waar het reisadvies oranje en rood zijn vallen sowieso af. Maa ...
Ja dat sowieso inderdaad. Ik bedoel meer, blijf je nu liever meer in de buurt van huis? Dus maximaal Frankrijk en Duitsland bijvoorbeeld? Of vliegen/rijden jullie nog gerust naar Italië om maar wat te noemen. Ik ben bang dat er iets plots gebeurd en je vast komt te zitten. Is dat realistisch denken jullie? Of zou het zon vaart niet lopen