189 Reacties
19 dagen geleden
Reactie op M30
Ja ik vroeg het een beetje gek sorry. Ik bedoelde of jullie verwachten dat ...
Vluchten voor wat? Het is echt niet dat de russen de intentie hebben om net als Hitler heel Europa in te gaan nemen met tanks. Daar hebben ze ook helemaal de middelen niet voor. Als Nederland betrokken raakt dan zal het waarschijnlijk soldaten moeten sturen naar waar op dit moment gevochten wordt in een navo land in oost-europa. Niet dat het conflict op Nederlande bodem zal gaan afspelen.
Mocht het toch escaleren tot een nucleair conflict dan is vluchten toch zinloos.
19 dagen geleden
Vluchten voor wat? Het is echt niet dat de russen de intentie hebben om net ...
Ik hoop dat je gelijk hebt! Een nucleair conflict vind ik minder eng dan tweede wereldoorlog taferelen en ik betwijfel idd ook of vluchten wel zin heeft en mogelijk zal zijn. Het is meer dat ik zo goed mogelijk voorbereid wil zijn ofzo en niet achteraf denk had ik dat paspoort toch maar geregeld
19 dagen geleden
Vluchten voor wat? Het is echt niet dat de russen de intentie hebben om net ...
Ja maar ben je niet bang dat ze bijv Rotterdam bombarderen als reactie? Havens en vliegvelden zijn altijd belangrijke doelwitten. En we hebben hier ook best een overstromingsgevaar als ze dijken bombarderen
19 dagen geleden
Dit lijkt me niet gezond hoor als het zo je leven beheerst. Als er echt de ...
Ik vind je reactie erg extreem. Het gaat hier simpelweg om een luxe uitgave, en zoals je zelf zegt: als je het niet kunt betalen, bestel je het niet. Dat is hier ook niet het geval. We wonen niet in een schuilkelder en leven verder gewoon prima door, maar ik vind het verstandig om in deze tijd bewust met grote uitgaven om te gaan. Bovendien is het juist uitzonderlijk dat Nederland decennialang zo veilig was. Uit jouw reactie blijkt maar weer hoe naïef dit mensen soms heeft gemaakt. Als onderdeel van een minderheid in Nederland voel je je misschien ook extra op je hoede, en dat speelt ook mee in hoe je keuzes maakt. Iedereen maakt hierin zijn eigen afwegingen, en ik was benieuwd hoe anderen hiermee omgaan.
19 dagen geleden
Reactie op Maanenzon
Ik vind je reactie erg extreem. Het gaat hier simpelweg om een luxe uitgave ...
Nou het is goed om bewust met je geld om te gaan, dat zeker. Maar als het je dagelijkse leven zodanig beïnvloed dat je bij alles wat je doet afweegt of het nog wel kan is het misschien wel fijn om erover te praten met iemand ?
19 dagen geleden
Reactie op Maanenzon
Zijn jullie nu ook terughoudend met grote uitgaven? Wij hadden een bed best ...
He waarom zou je dat annuleren? Die snap ik even helemaal niet? Ik leef gewoon net zoals altijd, zo ga ik er mee om. Had het ook helemaal niet meegekregen dus was ook erg verrast door dit topic haha maar ga er alsnog niks anders van doen of dingen kopen.
19 dagen geleden
Reactie op Maanenzon
Zijn jullie nu ook terughoudend met grote uitgaven? Wij hadden een bed best ...
Ik ben altijd al terughoudend in het doen van grote uitgaven. De ene keer wat meer dan de ander, afhankelijk van mijn financiële situatie op dat moment.
Een goed nieuw bed kan wel wonderen doen voor je nachtrust 😉
19 dagen geleden
Ik denk dat het niet zo ver meer gaat komen, er zijn allerlei nieuwsberichten dat er gepraat moet worden over vredesonderhandelingen, ik denk dat het daar naartoe gaat met de hoop dat ze trump voor zijn.
19 dagen geleden
Hier was trouwens in november een nationale campagne om voorbereidingen te treffen voor diverse rampen. Iedereen kreeg een folder thuisgestuurd met tips, informatie en lijstjes over wat per persoon ongeveer nodig is. Uiteraard stonden gelijk de reclamefolders ook vol met vanalles. Hier is volgens mij het advies om voor een week dingen in huis te hebben en dan is de grootste reden, de tijd overbruggen voor er hulp op gang is.
Wij zaten midden in een verhuizing, dus niets mee gedaan. Wij hebben wel redelijk wat in huis, qua eten meer omdat de supermarkt niet om de hoek is en we niet meerdere keren per week boodschappen doen. Ik denk alleen niet dat we het lijstje helemaal kunnen afvinken en het ligt al helemaal niet netjes bij elkaar 🫣
18 dagen geleden
Reactie op Eva_Noorwegen
Hier was trouwens in november een nationale campagne om voorbereidingen te ...
Met hier bedoel je Noorwegen? Ik hoorde op de radio ook dat er in de noordelijke landen folders waren uitgedeeld, maar op het nieuws werd dit verteld als voorbereiding op mogelijke oorlog.. dat is dus ook aangedikt als ik jouw bericht lees omdat het om diverse rampen zou gaan.
Hoe is de situatie daar verder? Vergelijkbaar met hier? Maken de mensen zich daar ook zorgen voor wat ons misschien te wachten staat?
18 dagen geleden
Reactie op Maanenzon
Als je mijn reactie op duck patrol leest, heb je antwoord op je vragen
Heb ik gelezen maar snap het oprecht nog steeds niet? Waarom zou je een bed willen annuleren? Of gaat het om de grote uitgave? Waarom zou je dat nu 'in deze tijd' niet willen doen? Klinkt voor mij als veel te ver gaan? Maar goed ik denk er dan ook niet eens over na
18 dagen geleden
Reactie op katieperrie
Heb ik gelezen maar snap het oprecht nog steeds niet? Waarom zou je een bed ...
Ik denk dat ze bedoelt dat je in deze tijd alles erg overdenkt.
Koop ik dat bed of bewaar ik dat geld omdat ik het misschien in nood nog nodig heb, Boek ik die vakantie of is het te riskant als er oorlog uitbreekt.
Dat soort gedachtes, ik snap ze wel. ik handel er (nog) niet naar maar ze spoken ook door mijn hoofd en misschien gaat het inderdaad te ver, daarom vraagt ze ook of anderen het herkennen.
Ik heb het zelf bijv ook bij de keuze voor een derde kind. Uiteindelijk zullen we wel beslissen, maar deze onzekerheid maakt het wel extra moeilijk. Misschien maak ik me ook teveel zorgen?