163 Reacties

één maand geleden

Dit zou voor mij hetzelfde zijn als vreemdgaan. Als je het zelf nog kunt opbrengen zou ik dit gebruiken om het roer volledig om te gooien. Hem vertellen dat de koning van zijn troon is gevallen en hij van nu af aan zijn uiterste best gaat doen. Jij deed alles voor hem uit respect, maar dat respect is nu weg. Hij had niet hetzelfde respect voor jou. Mijn man is marokkaans en hoe meer je alles voor ze doet hoe minder respect ze voor je hebben. Ik zou heel duidelijk een lijst met taken aan hem geven wat hij vanaf nu elke dag gaat doet, niet voor even, voor altijd. Geen lui gedrag meer. Vanaf nu proactief helpen in het huishouden, met de kinderen, niet alleen spelen maar ook verzorgen. Dat zijn enige kans om dit nog op te lossen is met jou is door zich vanaf nu anders te gedragen. Voor altijd. Ook zou ik eisen, inzicht in zijn geld en in de lokatie waar hij is. Heel veel sterkte vrouw, ik vind het ontzettend naar voor je en hoop inshallah dat het goed komt voor jullie.

één maand geleden

Wat heftig voor je. Sterkte, ook met je miskraam. Persoonlijk zie ik dit als vreemdgaan. Of je door kan met de relatie is heel erg persoonlijk. Wat ik je wel zou willen meegeven is om na te denken of je op eigen benen kan staan. Ik lees dat je thuisblijfmoeder bent en ondanks dat je heel hard werkt is dat onbetaald. Stel het gebeurt weer, of er komt iets anders naar boven (uiteraard speculatie) wat voor jou de grens echt overschrijdt, heb je dan spaargeld/werkervaring om weg te kunnen gaan? Wellicht iets om over na te denken. Nogmaals sterkte!

één maand geleden

Reactie op NikitaDelilah

Ik snap je kijk hierop. Maar een orgasme is voor vrouwen ook een ontlading ...
Ik schreef er ook duidelijk bij dat hij het niet had mogen doen en heylt enorm fout is dat hij haar in de steek liet... dat hij meer respect voor haar mag krijgen.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Na het lezen van je openingspost wilde ik schrijven dat een erotische massa ...
Ik ben het vaak met je eens, maar hè, voor mannen is een orgasme een ontlading? Ja, voor alle dieren is een orgasme een ontlading. Vind dat persoonlijk echt een uitspraak waarmee je anderen gaslight wanneer een man is vreemdgegaan. Daarnaast, als je die specifieke ontlading nodig hebt, kun je toch ook gewoon masturberen? In je antwoord staat heel veel himpathy… mannen zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag en acties.

één maand geleden

Reactie op Kornoelje

Ik ben het vaak met je eens, maar hè, voor mannen is een orgasme een ontlad ...
Ben blij dat iemand het zegt want, jeetje wtf😳

één maand geleden

Reactie op xSarina

Ja dat was ook een van de eerste vragen die ik hem gesteld heb, hij beweert ...
Is het niet een idee om gewoon thuis te zijn met de kindjes. En dat hij effe ergens anders heen gaat naar moeder..of vriend etc. Of andersom dat jij ff bij je ma of pa -familie paar daagjes gaat om even alles te laten bezinken en zo meer rust hebt om te kijken wat je verder wilt doen.

één maand geleden

Reactie op Kornoelje

Was niet zo de bedoeling. Ik heb een vriend die dit regelmatig boekt (geen body op body) als hij erg overstrest is. Ik bekeek het vanuit die kant. Werd mijn vervolgbericht eigenlijk door iemand gelezen?

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Was niet zo de bedoeling. Ik heb een vriend die dit regelmatig boekt (geen ...
Is die vriend ook getrouwd met kinderen?

één maand geleden

Allereerst, sterkte met je miskraam. Ik ben ook huisvrouw/huismoeder, ik doe ook alles thuis. Mijn man heeft helpt mij thuis met alles (voor zover ik toe laat 😜) dus dat je alles alleen doet terwijl je 3 kinderen hebt vind ik al heel vervelend voor je. Nu even naar je topic, dit is voor mij keihard vreemdgaan. En echt niet oké! En wat de rest al zegt, had hij t nooit verteld wss als die geen last had!! Ik hoop dat je bij iemand steun kan krijgen, want dit lijkt me heel veel zo in 1 keer

één maand geleden

Als jouw emoties wat gezakt zijn en je denkt er klaar voor te zijn het gesprek aangaan, wat maakt dat hij die massage nodig vond? Dan rest de vraag of je hier volledig van kan "herstellen", vergeten misschien niet maar kun je het hem vergeven? Kan het vertrouwen 100% herstellen? Ik kan heel goed begrijpen dat je het gezin bij elkaar wil houden maar vergeet hierin niet jouw eigen geluk en mentale gesteldheid. Kinderen krijgen meer mee dan we denken. Heel veel sterkte met de situatie 🤍

één maand geleden

Ach wat ellendig :( Ik begrijp dat je vertrouwen volledig weg is. Jullie hebben zo'n lange relatie en drie lieve kinderen die je het liefste in een veilig gezin wil laten opgroeien. Ik zou nu geen overhaaste beslissing nemen, maar de tijd nemen om te zien hoe hij zich de komende tijd naar jou verhoudt. Is hij open wat hij doet, praat hij constructief als jij dat wil, oftewel; laat hij zien dat het hem echt spijt en snapt hij dat het menens is voor jou? Als hij echt van goede wil is en dat daadwerkelijk laat zien in woorden en daden, dan zou het wellicht nog weer goed kunnen worden. Iedereen maakt fouten. Dit was wel echt oerstom en mogelijk fataal voor jullie relatie. Maar als hij zich langere tijd inzet om zijn fout "recht te zetten", zou dat voor mij kunnen helpen om het gezinnetje te redden. Weggaan kan altijd nog. Ik ben zelf alleenstaande moeder. Als mijn ex wel inzet had getoond, had ik best bereid geweest hem te vergeven en samen door te gaan. Maar je kan een relatie niet in je eentje redden.

één maand geleden

Reactie op Kornoelje

Precies!!

één maand geleden

Reactie op xSarina

Precies!!
Hoe gaat het nu?

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Vervolgbericht zeker gelezen, je hebt geen verkeerd intentie. Probleem zit er voor mij erin dat je specifiek ‘mannen’ zegt. Voor vrouwen is de ontlading hetzelfde zoals kornoeltje schrijft. Voor een vrouw is het echter niet anders dan bij een man? En wij (ik) zou dit daarvoor dan ook nooit doen.

één maand geleden

İk wil het niet erger maken dan dat het is maar snap alleen 1 ding niet. Waarom zou hij eigenlijk last moeten hebben bij het plassen als het alleen soort van schuren was? Of is dat ook al genoeg om ziektes op te lopen🤔

één maand geleden

Heel raar verhaal. Hij denkt dat hij iets opgelopen heeft van een aftrekbeu ...
Met die gedachte postte ik ook mijn reactie. Vast wel dat hij een massage gehad heeft, maar daar loop je indd geen soa van op. Dus hij zal wel meer gedaan hebben en datgene nog verzwijgen...

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Er staat body to body massage en dat ze haar geslachtsdelen gebruikt heeft. ...
Misschien een tantra massage met penetratie? Dat hoor je nog wel eens...

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik vond de reactie niet verkeerd hoor , voor wat het waard is. Denk dat je het gewoon op 2 manieren kunt interpreteren.

één maand geleden

Oef wat een verhaal zeg, sterk blijven voor jou kinderen. Dat gaat verl een tijd nemen om het terug normaal gaat worden. En dat jij zegt dat hij doet alsof er niks is, nee hoor mannen zijn anders dan vrouwen. Ze tonen hun emoties niet maar dat blijft in hun hooft draaien. Ik zou tijd nemen en geen verkeerde beslissing nemen he Jij bent nu gechoqueerd dat hij zo iets heeft gedaan, ik zou dat terug bespreken als je gekalmeerd waarom heeft hij zoiets gedaan en wat was zijn bedoeling?! Jullie zijn 11 jaren samen en jij zegt dat hij goed voor jou is en voor jullie kinderen dus geen beslissing nemen terwijl dat jij nu boos bent. Communicatie nu is heel belangrijk dat jij die vragen die in jouw hoofd blijven draaien een antwoord krijgt. Het kan dat een verhaal achter zit dat je nog niet kunt!

één maand geleden

Ik lees dat je graag wil weten wat er precies gebeurd is. Ik wilde nog even hierop reageren. Hier ook een partner die in het verleden de mist in is gegaan. Ik wilde toen ook heel graag weten wat er gebeurd was. Maar ik ben enorm visueel ingesteld en alles zag ik vervolgens voor me, wat enkel meer traumatiserend werkte. Wij hebben keihard aan de realtie gewerkt met een therapeut. Het vreemdgaan was tijdens HG zwangerschap en periode erna. Dit kindje is nu 2.5 jaar dus al ff geleden. Wij zijn er echt sterker uitgekomen. Ik heb inmiddels kunnen laten bezinken en we hebben heel veel gesprekken gehad over wat we acceptabel vinden en wat niet. Wat mij dus opviel is dat hij dus bijv seks via webcam girl neit als vreemdgaan ervaart, want dat is toch digitaal? En toen ik zei dus ik mag dat ook met een man? Zei hij indd: ja hoor als jij dat lekker vindt. Hierdoor kwam we erachter dat we dus ook echt anders over dingen denken en goes, alles bespreekbaar maken heeft enorm veel geholpen. Nu hebben we duidelijke afspraken over waar grenzen liggen en we hebben besproken dat als je de grens wil verleggen er altijd ruimte voor gesprek is. Dus ik vertrouw hem ook wel weer. Al is het zo dat het blijft triggeren wanneer bepaalde dingen voorvallen. In die zin blijf je toch beschadigd na zoiets. Dus lang verhaal kort; ik denk persoonlijk dat je moet stoppen met het verhaal boven water krijgen. Het voegt niet zoveel toe. Je raakt enkel meer gekwetst.