174 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Movicolon

Ik heb Zilveren Kruis genomen met twee aanvullende sterren. Zo heb ik extra ...
Deze neem ik ook volgend jaar! Veel goedkoper dan de menzis en het cz waar ik altijd tussen switch elk jaar.

2 jaar geleden

Tip: wil je een cursus baby/kinder-EHBO doen? Die zou je vergoed kunnen krijgen. Sommige verzekeringen doen dat namelijk. Ik kreeg alles vergoed bij Zilveren Kruis ***

2 jaar geleden

Ik ben nu bij CZ verzekerd en heb gekozen voor het 'gezinnen' pakket. Poliklinische bevalling en kraamzorg worden bij dit pakket volledig vergoed. Had mn pakket hier speciaal voor aangepast

2 jaar geleden

Ik zit bij VGZ aanvullend beter, niks hoeven te betalen! Ook ziekenhuisbevalling op eigen verzoek word dan vergoed

2 jaar geleden

Wat me vooral opvalt is gigantische prijsverschillen, terwijl ze bijna allemaal hetzelfde aanbieden. Wat betalen jullie gemiddeld voor een verzekering waar kraamzorg/ bevallen zonder medische reden in het ziekenhuis ed vergoed worden?

2 jaar geleden

Ik volg even!

2 jaar geleden

Bij CZ kan je door het jaar heen kiezen voor de aanvullende verzekering 'Gezinnen', deze kan je bv 1 of 2 maanden voor je bevalling laten ingaan. Scheelt wel wat centjes mocht je bijv wat later in het jaar uitgerekend zijn 😊

2 jaar geleden

Wat betaal je voor zilveren kruis? En mag je ook gewoon overstappen als je begin januari bent uitgerekend gaan ze dan niet moeilijk doen met bepaalde vergoedingen?

2 jaar geleden

Super fijn zoveel reacties, dank jullie wel. Vandaag me verdiept in de verschillende zorgverzekeraars die jullie adviseerde, later nog even wat andere bekijken, maar t wordt me al iets duidelijker in het oerwoud van verzekeringen.

2 jaar geleden

Wil je in het ziekenhuis bevallen of thuis? Wil je borstvoeding geven/kolven? Sommige aanvullende verzekeringen vergoeden bijvoorbeeld de eigen bijdrage voor een ziekenhuisbevalling of hebben een vergoeding voor een lactatiekundige of kolf. Maar denk ook aan een kraampakket, zwangerschapscursus, fysiotherapie behandelingen of vergoeding van de eigen bijdrage voor de kraamzorg. Bedenk van te voren welke kosten je wellicht gaat maken tijdens je zwangerschap en wat je eventueel vergoed zou willen hebben. Dit kun je dan afwegen tegen het bedrag dat je extra moet betalen voor die aanvullende verzekering.

2 jaar geleden

Ik heb in het verleden wel andere zorgverzekeraars gehad, maar het is onhandig als he bij een zorgaanbieder komt die daar dan geen contract mee heeft. Afgelopen jaren zit ik bij een regionale aanbieder, gewoon omdat dat praktisch is. Het kan vast goedkoper, maar ik heb geen zin in geklooi.

2 jaar geleden

Bij CZ kan je door het jaar heen kiezen voor de aanvullende verzekering 'Ge ...
Dit kan niet bij alle verzekeringen van CZ het hele jaar door. Ik kreeg dit helaas niet voor elkaar. Mocht dat alleen aan het begin van het jaar doen 🥴

2 jaar geleden

Reactie op HuisVolLiefde

Wat betaal je voor zilveren kruis? En mag je ook gewoon overstappen als j ...
Ik heb net gekeken wat ik volgend jaar daar zou betalen. Dat is €160, en bij de Menzis waar ik nu zit €180. Dat word voor mij overstappen 🙈

2 jaar geleden

Ik kwam er in december 2020 achter dat ik zwanger was en heb toen mijn verzekering opgehoogd. Mijn eisen waren; eigen bijdrage kraamzorg vergoed, eigen bijdrage poliklinisch bevallen vergoed en ruim fysio vergoed. Dat heeft mij dit jaar geen windeieren gelegd 😅 Nu dus de kleine erbij op de verzekering en die profiteert dan ook mee van mijn aanvullende pakket, dus voor 2022 ga ik weer even goed uitpluizen wat ik er aanvullend bij hebben.

2 jaar geleden

Reactie op JVM8

Dit kan niet bij alle verzekeringen van CZ het hele jaar door. Ik kreeg dit ...
Klopt, ik ben december 2020 bevallen. Was ongepland zwanger, dus we hadden de verzekering voor 2020 hier ook niet op aangepast en dat kon helaas gedurende het jaar ook niet meer. Nu had ik gelukkig wel een pakket waar al best veel in vergoed werd. Alleen de eigen bijdrage kraamzorg heb ik zelf moeten betalen.

2 jaar geleden

Bij mijn laatste twee zwangerschappen heb ik gewoon de goedkoopste verzekering genomen zonder aanvullende verzekering. Dat was goedkoper dan welke andere verzekering dan ook met aanvullende verzekering, zelfs als je dan dingen zoals de eigen bijdrage van de kraamzorg zelf moet betalen.

2 jaar geleden

Ik heb geen aanvullende verzekering. Mijn eigen bijdrage van de kraamzorg werd niet vergoed maar nog altijd goedkoper dan een aanvullende verzekering.. ik was toch al medisch dus zkh kosten ook gewoon gedekt

2 jaar geleden

Reactie op rgerri

Ik heb net gekeken wat ik volgend jaar daar zou betalen. Dat is €160, en bi ...
Ohh dat is dan ongeveer zelfde prijs als dsw waar ik nu zit en zilveren kruis is beter verzekerd! Goede thanks

2 jaar geleden

Ik volg

2 jaar geleden

Volg