212 Reacties

één maand geleden

Reactie op VerbeeldingsrijkeDroom553294

Zilveren kruis krijg je nog een tens vergoed, zwangerschapscursus €50 en eh ...
Bedankt!! Dat zijn inderdaad een aantal verschillen. Voor mij niet echt een meerwaarde. Bij Menzis Lactatiekundige max 200 euro Cursus 50 euro Kolf 20% korting via Natalis Tens en EHBO dus niet Tens zelf huren is 49 euro

één maand geleden

Reactie op M_1986

Bedankt!! Dat zijn inderdaad een aantal verschillen. Voor mij niet echt een ...
Dat valt nog mee. Je zou eventueel nog kunnen kijken of al je zorgverleners gecontracteerd zijn (of de fysio met een van beide een contract heeft, anders moet je zelf een deel dokken). Daarnaast even kijken of je collectiviteit hebt via iets, ik krijg bijvoorbeeld via m'n vriend z'n werk nog extra fysio. Ehbo leek mij ook niet nodig, tot een buurkindje half stikte in iets en ik zelf ook niet wist wat te doen in zo'n situatie Blijft puzzelen!

één maand geleden

Dat valt nog mee. Je zou eventueel nog kunnen kijken of al je zorgverleners ...
Ja al onze zorgverleners zijn gecontracteerd. Ik krijg alleen collectiviteitskorting bij ASR maar dat is echt veel te duur. Partner krijgt nergens korting. EHBO is echt niets voor mij. Mijn vriend heeft via werk wel EHBO en BHV. Bedankt voor meedenken!

één maand geleden

Reactie op M_1986

Ja al onze zorgverleners zijn gecontracteerd. Ik krijg alleen collectivite ...
Jammer is dat he! Hier zijn soms nog sportverenigingen aangesloten bij een collectiviteit, maar valt dan toch nog tegen. Succes met uitzoeken! 🍀

één maand geleden

Dat valt nog mee. Je zou eventueel nog kunnen kijken of al je zorgverleners ...
Dat is een goede aanvulling! Bij mij was dat namelijk de reden om voor zilveren kruis te kiezen ipv Menzis. Menzis vergoedt de bekkenfysio hier in de buurt namelijk niet.

één maand geleden

Reactie op ovenschaal3

Dat is een goede aanvulling! Bij mij was dat namelijk de reden om voor zilv ...
Ja en dan denk je dat je goedkoper uit bent en valt het tegen!

één maand geleden

Zilveren kruis krijg je nog een tens vergoed, zwangerschapscursus €50 en eh ...
Ah klopt, dat was voor mij de reden 🙈. Had mn overzicht niet meer bij de hand. 🙈😂

één maand geleden

Reactie op M_1986

Mag ik vragen waarom juist deze? Ik neig naar Menzis ik kom daar net iets g ...
Mag ik vragen welke basis en aanvullend je daarbij hebt gekozen?

één maand geleden

Reactie op Mar!

Mag ik vragen welke basis en aanvullend je daarbij hebt gekozen?
Menzis Basis €156,25 ExtraVerzorgd 2 €22,65 En dan nog tandarts: tandverzorgd 250

één maand geleden

Misschien is het al gevraagd, maar weet iemand of het klopt dat je bevalling in het ziekenhuis vergoed wordt als je een ruggenprik neemt?

één maand geleden

Reactie op M_1986

Menzis Basis €156,25 ExtraVerzorgd 2 €22,65 En dan nog tandarts: tandverzo ...
Heel erg bedankt

één maand geleden

Misschien is het al gevraagd, maar weet iemand of het klopt dat je bevallin ...
Ja want je wordt dan medisch 🙂

één maand geleden

Bij DSW krijg je veel meer meis! Ook lactatiekundige vergoeding, zelf ziekenhuis te kiezen, chiropractie en andere alternatieve geneeswijzen etc etc

één maand geleden

Reactie op Mimaw200

Bij DSW krijg je veel meer meis! Ook lactatiekundige vergoeding, zelf ziek ...
Ik zie 't inderdaad, maar ga je dan niet naar een pakket dat vele malen duurder is? Ivm de prijs haakte ik al af!

één maand geleden

Reactie op Lies90g

Ik vroeg me dit ook al af maar kan hier online niets over vinden. Heb je dit ergens gelezen, en zo ja kan je delen waar? 😊

één maand geleden

Reactie op Lies90g

Ah top heb net indd van een medewerker van unive begrepen dat dit klopt.

één maand geleden

Reactie op Charlotte685

Ik vroeg me dit ook al af maar kan hier online niets over vinden. Heb je di ...
Uit m’n eigen ervaring haha 😜. Zodra je pijnstilling aanvraagt (morfinepompje, ruggenprik etc) in het ziekenhuis ben je medisch omdat de gyn dit moet goedkeuren. Je verloskundige heeft daar geen bevoegdheid in en moet de zorg daardoor dus overdragen. Ook zitten er risico’s aan vast waardoor de gyn je moet monitoren.

één maand geleden

Reactie op M_1986

Vorig jaar duurde dat heel lang. Alle ziekenhuizen in de buurt stonden alle ...
Daarom heb ik vorig jaar m'n oude opgezegd en pas in januari mijn nieuwe zorgverzekering gekozen. Je bent dus automatisch met terugwerkende kracht verzekerd vanaf 1 januari.

één maand geleden

Reactie op LittleStar16

Daarom heb ik vorig jaar m'n oude opgezegd en pas in januari mijn nieuwe zo ...
Had alsnog niets uitgemaakt. Uit mijn hoofd heeft het nog tot maart/april geduurd voordat er een contract was

één maand geleden

Reactie op M_1986

Had alsnog niets uitgemaakt. Uit mijn hoofd heeft het nog tot maart/april ...
Volgens mij mag dat niet eens!