212 Reacties

21 dagen geleden

Reactie op LisetteSvtv

Iemand ervaring met de christelijke zorgverzekeraar(voorheen prolife) Lijkt ...
Het viel mij op dat ze bij psychische hulpverlening alleen vergoeden als de hulpverlener een christelijk keurmerk heeft. In mijn omgeving was dat 1 praktijk een half uur verderop 😅. Omdat ik nu al bij de pop-poli loop voor zwangerschap depressie heb ik daar toch niet voor gekozen. Zilveren Kruis geworden voor mij.

21 dagen geleden

Ik blijf bij DSW: - 186,50 per maand - alternatieve geneeswijzen 25,- vergoed per keer tot 450,- - 12 fysio behandelingen - tandarts vergoedingen voor vrij standaard dingen is echt top - 50% vergoed bij ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie - 75,- vergoeding voor borstkolf per bevalling - homeopathie 35,- per behandeling vergoed en 100% van medicatie vergoed met max van 350,- per jaar - kraampakket vergoed - 50% van kraamzorg eigen bijdrage vergoed - lactatiekundige 100% vergoed tot maximaal 100,-

21 dagen geleden

Ik denk dat ik toch weer bij Zekur blijf met pakket Extra Zekur. Heb dan van alles een beetje en zo gebruik ik het vaak ook. Heb ook gekeken naar tand €250,- en 6 fysio behandelingen maar dat scheelt dan te weinig om niet voor dit pakket te gaan. € 196,95 Tand 75% tot €500,- Fysio 12 behandelingen Werelddekking Reis- en annuleringsverzekering Brillen €100,- per 3 jaar (gebruik ik niet) Anticonceptie (gebruik ik niet) Vergoeding eigen bijdrage bevalling Vergoeding eigen bijdrage kraamzorg Borstkolf €80,- Lactatiekundige €200,- Alternatieve geneeswijze €25,- per keer tot €250,- Geen cursus, TENS of kraampakket

Reactie op LIH

Ik blijf bij DSW: - 186,50 per maand - alternatieve geneeswijzen 25,- verg ...
Je bent op de hoogte dat poliklinisch bevallen rond de 550 kost? Dan betaal je nog een kleine 300 zelf...

21 dagen geleden

Reactie op VerbeeldingsrijkeDroom553294

Je bent op de hoogte dat poliklinisch bevallen rond de 550 kost? Dan betaal ...
275 bedoel je in dat geval dus ;) Basisverzekering zal 261,- vergoeden. In een geboortecentrum zit je rond dat bedrag, ja. Ziekenhuizen verschillen nogal. Ik zie ook ziekenhuizen die 450,- rekenen dus dan ben je voor nog geen 100,- klaar. Maar goed, ik zou er zelf nooit voor kiezen in het ziekenhuis te bevallen dus voor mij maakt dit sowieso niks uit :)

Reactie op LIH

275 bedoel je in dat geval dus ;) Basisverzekering zal 261,- vergoeden. In ...
Die 261 staat los van de eigen bijdrage die maximaal 600 zoiets mag zijn. Haha nee snap ik, was ook niet mijn keuze 😊

21 dagen geleden

Reactie op ZelfstandigeWolf763797

Het viel mij op dat ze bij psychische hulpverlening alleen vergoeden als de ...
Dat klopt volgens mij niet, als ik hun website bekijk. Ze vergoeden ggz en daarnaast is er een aanvullende mogelijkheid voor christelijke psychosociale hulp en relatietherapie. -> https://www.dechristelijkezorgverzekeraar.nl/vergoedingen-en-zorg?th=psychische-zorg Gewone ggz wordt vanuit de basisverzekering vergoed en dan gaat het er gewoon om of er contracten zijn. -> https://www.dechristelijkezorgverzekeraar.nl/vergoedingen-en-zorg/geneeskundige-ggz-tweedelijns-vanaf-18-jaar

21 dagen geleden

Zilveren Kruis ** of de christelijke zorgverzekeraar (andere label van zilveren kruis) zijn het goedkoopst voor een uitgebreid pakket

21 dagen geleden

Bevallen wordt overal vergoed, dit is semi niet planbare zorg. Ze kunnen mo ...
Ook zonder medische indicatie?

Reactie op lou33

Ook zonder medische indicatie?
Yes! Is mij toen verteld van wel

21 dagen geleden

Yes! Is mij toen verteld van wel
In de zin dat het niet uitmaakt of ze een contract hebben voor de vergoeding of niet toch? Niet medisch bevallen in het ziekenhuis wordt natuurlijk wel alleen vergoed als je een aanvullende verzekering hebt (de eigen bijdrage bedoel ik dan), voordat daar verwarring over komt 🙃

Reactie op Fier

In de zin dat het niet uitmaakt of ze een contract hebben voor de vergoedin ...
Ze gaven aan dat ze 100% vergoeden bij poliklinisch bevallen zonder contract. Zat terug te zoeken, maar kan 't niet meer vinden 😒

21 dagen geleden

Ze gaven aan dat ze 100% vergoeden bij poliklinisch bevallen zonder contrac ...
Maar als je niet verzekerd bent voor de eigen bijdrage, betaal je die natuurlijk wel

Reactie op M_1986

Maar als je niet verzekerd bent voor de eigen bijdrage, betaal je die natuu ...
Ja geldt natuurlijk alleen voor 2 of 3* polis

20 dagen geleden

Reactie op LIH

Ik blijf bij DSW: - 186,50 per maand - alternatieve geneeswijzen 25,- verg ...
Qua kosten zou je ook kunnen kijken naar de Christelijke zorgverzekering met mediumpolis, die vergoeden namelijk: - 100% van de eigen bijdrage kraamzorg - 100% poliklinisch bevallen (zonder medische indicatie) - 175 euro lactatiekundige zorg - 75 euro borstkolf - kraampakket - alternatief: 40 euro/behandeling, maximaal 320/jaar - Vergoeding aanschaf Tens - 12x fysio En ik kies zelf nog voor extra tandpolis Medium: 500 per jaar vergoed. Eigen risico zet ik altijd op 885, en kom dan uit op een maandbedrag van 189 euro

18 dagen geleden

Ik weet al dat ik een medische indicatie heb om te bevallen in het ziekenhuis. Heb ik dan helemaal geen eigen bijdrage voor de kraamzorg meer? Weet iemand dit toevallig?

18 dagen geleden

Reactie op Anke34

Ik weet al dat ik een medische indicatie heb om te bevallen in het ziekenhu ...
Kraamzorg en medisch bevallen staat los van elkaar. Tenzij je ook op medische indicatie kraamzorg krijgt in het ziekenhuis (weet niet hoe het dan precies zit) Maar als je medisch bevalt, kan je je afvragen of verzekeren voor eigen bijdrage kraamzorg goedkoper is dan gewoon de eigen bijdrage betalen

Reactie op Anke34

Ja zeker heb je dan nog een eigen bijdrage kraamzorg voor thuis. Stel je zou nog door complicaties oid een paar dagen in 't ziekenhuis moeten blijven, dan hoef je daarover geen eigen bijdrage kraamzorg te betalen. Als je dan nog thuis komt, heb je nog vaak nog recht op een paar dagen en daar betaal je wel een eigen bijdrage over

18 dagen geleden

Reactie op Anke34

Vorig jaar medische zwangerschap en bevalling. Zou een eigen bijdrage moeten betalen voor kraamzorg, tot op heden nog niet ontvangen. Nu wederom medische zwangerschap+ bevalling. Ik ga er vanuit dat de eigen bijdrage voor kraamzorg nog komt.
Vorig jaar medische zwangerschap en bevalling. Zou een eigen bijdrage moete ...
Was je daar niet gewoon voor verzekerd? Of geen aanvullend pakket gehad?