256 Reacties

7 maanden geleden

Neem een hond, dan moet je wel 😆 Wij hebben twee honden en zijn makkelijk 1000 uur per jaar buiten met onze kinderen. Kwestie van een goed kleren aan een gaan met die banaan.

7 maanden geleden

1000 uur per jaar is bijna 3 uur per dag, dat vind ik echt heel veel. Probeer elke dag wel uur totaal buiten te zijn, maar 3 uur redt ik nooit🙈 3 uur schermtijd ook niet, tenzij hij ziek is. Maar wat ik fijner vind is om vaker kleine momentjes te pakken dan in 1x een uur. Bijvoorbeeld lopend naar de winkel (totaal half uur met het tempo van m'n zoontje van 2) en dan later op de dag nog even naar speeltuin ofzo

7 maanden geleden

Maar mischien ligt het ook aan de leeftijd van je kindje? Toen ik zelf jaar of 8 was speelden we gewoon op straat, toen kwam ik makkelijk aan de 3 uur. Maar als je nog een klein kind heb moet je als ouder mee en dat kan niet altijd en eerlijk gezegd zelf ook geen zin in. Maar meer buiten is wel beter dus ben wel benieuwd naar de tips, zeker met slecht weer

7 maanden geleden

Of neem een paard, haha. Wij redden het makkelijk. Veel op de fiets sowieso, maar dus ook dagelijks naar stal. En aangezien papa en mama allebei rijden, moet de kleine toch echt mee. Dus dagelijks meerdere uren buiten hier.

7 maanden geleden

Leuk! Zoals hieronder al aangekaart vind ik 1000 uur per jaar wel veel. Telt de tuin ook mee? Dan lukt het misschien net. 🫣 Ik ben wel benieuwd of mensen leuke tips hebben om het bos leuk te maken voor een peuter die daar echt geen zin in heeft. 😅 Treasure hunt heb ik al geprobeerd, maar zodra ze er achter komt dat er geen speeltuin is wil ze naar huis. 🤣

7 maanden geleden

Reactie op Joanne22

1000 uur per jaar is bijna 3 uur per dag, dat vind ik echt heel veel. Probe ...
Meestal kom je in de herfst/winter wat minder buiten, maar in de lente/zomer ben je ook weleens zo goed als de hele dag buiten denk? Dus dan heb je een dag met 6 uur buiten in de zomer en swinters dan misschien een keer een dag niet buiten. Hangt er nu natuurlijk ook nog wel een beetje vanaf hoe lang je kindje overdag sl

7 maanden geleden

Je kunt op de website ook overzichten met activiteiten per maand downloaden. Bijvoorbeeld 'eet alle maaltijden buiten' of 'kijk naar de zonsondergang' etc

7 maanden geleden

Reactie op Prana

Leuk! Zoals hieronder al aangekaart vind ik 1000 uur per jaar wel veel. Te ...
Het gaat echt om buitenlucht, dus de tuin of een stuk fietsen ook 😁👌🏻

7 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Je kunt op de website ook overzichten met activiteiten per maand downloaden ...
Dat klinkt wel leuk!

7 maanden geleden

Persoonlijk vind ik het nogal heftig dat een kind meer schermtijd zou hebben dan buitenspeeltijd... ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen (op ziekte/koorts/etc na dan). Maar tips voor wat te doen in de herfst en winter sowieso top!

7 maanden geleden

Tip 1: ga 3 weken kamperen zonder tv/tablet mee te nemen. Dan heb je al groot deel te pakken. Tip 2: koop alles in een fysieke winkel. En laat de auto zoveel mogelijk staan. Tip 3: zet met mooi weer de tuindeuren open. Dan is de stap om naar buiten te gaan makkelijker. Tip 4: kinderboerderij ben ik zo 4 uur met ze kwijt. Geen idee hoeveel mijn kinderen hier buiten zijn. Maar wel gemiddeld minimaal 1 uur per dag. Ze vinden buiten zijn heerlijk en gaan altijd braaf mee naar de winkels om boodschappen te doen. Ze kijken hier echt lang geen 3 uur per dag naar een scherm. Maar ze zijn ook nog geen 3 jaar. Als ik denk aan vroeger ging ik met mn moeder geregeld naar een stad minimaal 10 km vandaan fietsen om te shoppen of iets anders te doen.

7 maanden geleden

Wij hebben een echt buitenkind. Hij wil zelfs in de regen buiten spelen. Wat ik vorige herfst/winter deed was wat meer in de tuin als het regent. En verder veel naar de speeltuin. *Samen de hond uitlaten. *Bal gooien in de tuin. Keukendeur open doen als ik kook, heb dan goed zicht op de tuin. *Zoon de tuin laten opruimen. *Het onkruid laten weghalen. *Hij mag soms ook de grassprietjes tellen 🤣 *Fietsen vind hij ook geweldig dus dan ga ik gewoon voor niks even een stukje fietsen. Niet langer dan 15 minuten dan ben ik het zelf zat. *De tuinornamenten verplaatsen. *Op de trampoline springen. *De buurtkatten uit de tuin jagen. *Zoon zelf achter ballen aan laten rennen zodat hij moe word 😅 *Stoepkrijten *Kijken hoe ik werk (werk in de schuur, en hij kijkt dan als hij buiten staat). *De tuin aanvegen. *Naar KDV lopen om naar ze te zwaaien. *Zoon de plantjes water laten geven met een ieniemienie gietertje. *Buiten een warme chocomelk/thee drinken want dat is leuker dan binnen. *Veel lopend doen, dus lopend naar de bibliotheek/supermarkt. Vandaag in de stad hebben we 20 minuten gekeken naar de straatmuzikant. Hopelijk heb je wat aan de tips.

7 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Het gaat echt om buitenlucht, dus de tuin of een stuk fietsen ook 😁👌🏻
Ohhh, dat redden we wel. Ze zit veel op schommel, in de zandbak achter het huis en stoepkrijt is ook altijd een hit. We hebben geen auto, dus gaan geregeld even met de loopfiets naar de supermarkt of naar oma (ok dat is maar 2 straten verderop maar toch). Of bij mij achterop als we wat verder gaan. Op het KDV wordt ook heel veel buiten gespeeld. Helaas geen hond hier, dat lijkt me helemaal geweldig om lekker te wandelen.

7 maanden geleden

Net een huis met een tuin gekocht, duurt nog even voordat het huis klaar is maar dan zal de buitentijd per dag vast enorm toenemen. Nu is het een beetje bewerkelijk met een klimgrage dreumes en een balkon 3 hoog 😅. Wel roept hij de hele dag dat hij naar buiten wil, komt de hele tijd met zijn of mijn schoenen aanlopen en dus wandelen we veel blokjes om, naar speeltuin, lopend naar de supermarkt, spelen met de bal in de gezamenlijke tuin. Ik kan niet wachten totdat hij de loopfiets snapt, dan wil ik ook echt een aantal keren per week een flinke wandeling (voor mezelf) maken en kan hij mooi mee op de loopfiets.

7 maanden geleden

Reactie op Saariesaar

Of neem een paard, haha. Wij redden het makkelijk. Veel op de fiets sowieso ...
Ik wilde precies hetzelfde zeggen 🤣 Paarden staan hier aan huis dus zelf dagelijks stal+wei uitmesten. Met een behulpzame dreumes kost me dit al een uur. Los van alle andere dingen 🙈

7 maanden geleden

Wij hebben een echt buitenkind. Hij wil zelfs in de regen buiten spelen. Wa ...
Leuke ideeën! 😃

7 maanden geleden

De 1000 uur komt uit Amerika, in Nederland is hopelijk de schermtijd per jaar nog niet zo hoog als daar, dus in principe zou je dan al met minder tijd buiten de schermtijd kunnen matchen. En je hoeft dat natuurlijk niet als doel aan te streven, het is ook bedoeld als bewustwording dat kinderen steeds meer op schermen zitten en steeds minder (zoals wij vroeger) op straat en buiten spelen. Wij wonen zelf in Zwitserland in de bergen, dus zijn regelmatig een hele dag met onze dochter buiten op pad. Als baby deed ze ook al het liefst haar slaapjes buiten in de draagzak/kinderwagen, vaak sliep ze dan ook langer en kon ik tijdens het lopen bijvoorbeeld ook even bellen met een vriendin. 😊 Nu slaapt ze ook nog regelmatig in de backpack met wandelen. Vanaf volgend jaar kan ze ook een ochtend in de week naar een "bospeuterspeelzaal" (dat is het hele jaar door buiten) en groep 1 en 2 kan ze ook op een "boskleuterklas" doen, dus ook het hele jaar door buiten (steeds alleen de ochtend en maar 1 middag). Ik vind het leuk dat ze dat hier aanbieden. Verder probeer ik meerdere keren per dag naar buiten te gaan. Mijn dochter vindt het gelukkig geweldig en gaat meteen haar schoenen pakken zodra ze het woord "buiten" hoort. Ze is trouwens op dit moment buiten overal gelukkig, ze verzamelt graag van alles (zand, nootjes, bladeren) en komt het dan laten zien. En dieren kijken vindt ze ook geweldig.

7 maanden geleden

Reactie op Prana

Leuk! Zoals hieronder al aangekaart vind ik 1000 uur per jaar wel veel. Te ...
Is er misschien een speelbos bij je in de buurt? 😊 wij hebben in de omgeving een bos/ wandelroute met om de zoveel meter een speeltoestel of een toestel om te trainen maar vaak vind onze dochter het al leuk om er op te klimmen 😊 Verder kijk ik heel veel op Pinterest voor inspiratie om te spelen, ook voor buiten 😊

7 maanden geleden

Reactie op heleentje1992

Persoonlijk vind ik het nogal heftig dat een kind meer schermtijd zou hebbe ...
Ik wist ook niet dat die challenge gebaseerd was op het matchen van de schermtijd. 3 uur per dag vind ik echt heel veel 😱

7 maanden geleden

Reactie op Prana

Leuk! Zoals hieronder al aangekaart vind ik 1000 uur per jaar wel veel. Te ...
Een kabouter bos lijkt mij ook heel leuk om te doen/wandelen. Dat is mischien nog een idee? Hier zit er helaas geen in de buurt