58 Reacties

één jaar geleden

Reactie op mybabyboy

Bij ons is het in ieder geval niet onmogelijk, het gebeurd ieder keer 😭 en ...
Ik hoop dat het werkt! Hoe lang is dit nu al zo? Grote kans dat het ook een fase is hoor…

één jaar geleden

Er zijn ook autostoeltjes met een soort blok/kussen ipv gordels. Bij ons werkte dat prima en je klikt het zo dicht (sneller dan gordels), maar ik weet niet of een ware Houdini (zoals jouw peuter klinkt) zich hier onderuit zal kunnen wurmen. Bij cybex heet het een 'impact shield' maar denk dat meer merken zoiets hebben

één jaar geleden

Cybex! Wij hebben de pallasfix. Stoel heeft geen gordels, staat vast met isofix en je hebt een soort blok dat je erop klikt en net de autogordel vast zet. Vanaf 15kg kan het onderstel eraf en dan heb je een stoelverhoger met oren. Dus van 9 tot 36kg doorgroei stoel. Onze zoon was smal en glipte door de gordels van de Pearl. Opstaande gordels wil ik absoluut nooit meer. Levensgevaarlijk. Maar in de cybex zat hij heerlijk.

één jaar geleden

Gordelclips... Gewoon bij Bol.com te koop! Wij hebben hem ook omdat ons zoontje ook los kwam uit het tuigje... Nu geen problemen meer mee! Hij probeert het niet eens meer...

één jaar geleden

Reactie op MomofAandJ

De gordels zitten denk ik echt veel te los. Ze kunnen hun armen er vaak ond ...
Oprechte vraag: hoe kan de Prenatal illegale gordelclips in hun assortiment hebben? Sta ik echt van te kijken als dat zo zou zijn!

één jaar geleden

Reactie op Twinmama90

Oprechte vraag: hoe kan de Prenatal illegale gordelclips in hun assortiment ...
Volgens mij is dit een beetje een loophole. In theorie is een gordelclip op zich namelijk niet illegaal. Volgens mij zit het hem erin dat het verboden is om aanpassingen aan de gordels te doen die het natuurlijke verloop van de gordels verstoren. Als je een gordelclip gebruikt op een manier die daadwerkelijk nuttig is dan doet hij dat natuurlijk wel. Dus in de praktijk betekent dit dat het gebruik van een gordelclip ervoor zorgt dat je een verboden aanpassing maakt aan de gordels. Maar ✨in theorie✨ zou dat niet zo hoeven en dus is het niet verboden om te verkopen.

één jaar geleden

Wij hebben ook een stoel van cybex met een blok ervoor. Ook met tegenstribbelen makkelijker want je zet ze erin en dan hup snel het blok erin. Zo zitten ze al een beetje vast en kan je de gordel vastklikken. Beide kinderen vonden de stoel erg fijn. Deze kunnen ze ook niet zelf losklikken want ze kunnen er nooit bij. Misschien vind hij het wel leuk om zelf in de stoel te klimmen? Duurt ook een tijdje maar dan is het geen strijd. Ook wat leuks tijdens het rijden zoals raamstiften (of whiteboard markers) oid als afleiding. Hier vinden ze het hilarisch dat ze op het raam mogen kleuren dus dat houdt ze wel even zoet. Glasdoekjes in de auto en hoppa zo weer schoon.

één jaar geleden

Als je de gordels goed vast hebt zitten kunnen ze er toch niet uit??? Heb je wel zo'n tussenstuk ter hoogte van het borstbeen van je kindje erin?? Die dingen kun je ook gewoon los bestellen als jouw autostoel dat niet heeft

één jaar geleden

Extra gordelclips zijn overigens verboden omdat ze gevaarlijk zijn
Dit soort tussenstuk zit hier (ik woon niet in NL) standaard in alle autostoeltjes. Is niks gevaarlijks aan als ze correct gebruikt worden, voorkomt juist dit soort gevaarlijke situaties dat kindjes eruit klimmen 😱

één jaar geleden

Zo'n autosleutel?

één jaar geleden

Ik denk dat topicstarter wel weer hoe ze een autostoeltje moet gebruiken en dat het daar niet aan ligt.😂

één jaar geleden

O heel lastig! Wij hebben ook zo'n fase gehad. Aanpassingen wil ik niet. Begrijp ook dat je kindje ook gewoon doorheeft hoe de knop werkt en hij zich niet loswurmt. Bij ons was het eindelijk afgelopen toen ik een keer op de snelweg uiteindelijk de auto op de vluchtstrook heb gezet en ( hoe erg/ onpedagogisch en niet ok) zo'n beetje ontploft ben. Ik was zo klaar met dat gedoe en altijd bang moeten zijn dat het op een dag niet goed zou gaan... zoon was daar zo van geschrokken dat hij het nooit meer heeft gedaan

één jaar geleden

Reactie op koos_naamloos

Ik hoop dat het werkt! Hoe lang is dit nu al zo? Grote kans dat het ook een ...
Ik hoop dat die fase snel voorbij is word er knettergek van. Al 4 maanden ongeveer 😭

één jaar geleden

Reactie op koos_naamloos

Sorry, maar wat bedoel je met de benen loskomen? Een kindje kan de gordel t ...
Onze autostoelen hebben echt hele moeilijke knoppen. Ik moet echt veel kracht zetten om die gordels los te krijgen en het is mijn peuter van 3 nog nooit zelf gelukt.

één jaar geleden

Reactie op Fica

Wij hebben ook een stoel van cybex met een blok ervoor. Ook met tegenstribb ...
Ah dat is een goeie tip! Ik zal even kijken naar raamstiften, thanks!

één jaar geleden

Reactie op Bolleke32

Als je de gordels goed vast hebt zitten kunnen ze er toch niet uit??? Heb j ...
Mijn peuter is erg sterk en doordat hij door zijn boosheid continu heen en weer beweegt lukt het hem om eruit te komen al zit hij echt heel strak vast. Wat bedoel je met een tussenstuk?

één jaar geleden

Reactie op koos_naamloos

Ik denk dat topicstarter wel weer hoe ze een autostoeltje moet gebruiken en ...
Ja echt precies dat dus 😅 maargoed alle tips zijn welkom.

één jaar geleden

Reactie op Anoniem Nr Zoveel

O heel lastig! Wij hebben ook zo'n fase gehad. Aanpassingen wil ik niet. ...
Hoelang heeft die fase bij jullie geduurd? Ik begrijp je reactie volledig want ik word er ook echt gek van. Vooral wat je zegt, dat altijd bang moeten zijn😩

één jaar geleden

Onze kinderen doen dat overigens ook hoor met verschillende stoelen. Maar wij zijn dus iets eerder over gegaan naar zo’n stoel waar ze alleen een normale riem gebruiken wel met rug- en hoofdsteun en toen was het grappig genoeg over. Hoe minder ze vast gezet werden hoe rustiger ze zaten. Ook merkte ik dat met een dik vest of trui het moeilijker was om de riempjes echt strak te trekken dus hoe sneller ze zichzelf er ook uit hadden gehaald.

VRIEND

één jaar geleden

Sterkte. Hier is in het stoeltje krijgen met sommige buien ook heel lastig. Ook met doorpakken en het 'gewoon doen' ze gooit haar heupen naar voren en ze worden gewoonsl steeds sterker. Ik duw haar wel naar achter maar je gaat ook niet mega veel kracht zetten dat het echt veel pijn doet. Lastig dus. Geen tips. Maar zou die veiligheidsglas proberen. Dat ze niet mogen ivm veiligheid jammer dan. Een los kind in auto is veel minder veilig. Onze dochter wurmt haar armen er ook soms tussenuit terwijl de riemmen echt strak staan (en geen jas aan). Succes met je zoektocht