58 Reacties
één jaar geleden
Mijn baby zit nog in m’n buik dus ik heb 0 ervaring 🥹
Maar ik ken nog goed t verhaal van mijn moeder dat een van mijn zussen dit deed en ze ten einde raad een keer een (gecontroleerde) breakbeats heeft gedaan op een boeren weggetje en mijn zus daarna keurig in de stoel bleef zitten.
Ik denk dat dat anno 2023 niet meer mag maarja liever een bewuste rem dan een kindje dat door de auto vliegt als je echt moet remmen 😳
één jaar geleden
Reactie op Twinmama90
Oprechte vraag: hoe kan de Prenatal illegale gordelclips in hun assortiment ...
Omdat ze prima gebruikt mogen worden in de buggy
één jaar geleden
Je kunt het pedagogisch verantwoord blijven proberen. Of gewoon eens heel heeel boos worden. Ik ben normaal ook van de gentle parenting, totdat mijn dochter de weg op liep in verkeer. Het moet binnen komen. Je kan heel streng zijn als je je inbeeld wat het gevaar is. Daarna kan je wel weer uitleggen waarom etc.
één jaar geleden
Je kunt het pedagogisch verantwoord blijven proberen. Of gewoon eens heel h ...
Als iets echt gevaarlijk is (zoals een peuter die los komt uit een autostoel terwijl je aan het rijden bent), is het in mijn ogen prima pedagogisch verantwoord om daar eens heel boos om te worden. Meestal als ik heel een keer heel boos wordt, is dat omdat mijn peuter potentieel iets heel gevaarlijks doet. Ik leg hem dat daarna ook uit, dat ik boos wordt op wat hij doet omdat ik niet wil dat hij pijn heeft of er een ongeluk gebeurd en als hij dat niet meer doet ben ik niet meer boos. Dan komt de boodschap vaak wel goed binnen en doet hij dat niet meer. Zolang je maar niet om ieder wissewasje boos wordt, dan heeft het geen effect en ben je pedagogisch niet zo verantwoord meer.
één jaar geleden
Reactie op Anoniem Nr Zoveel
O heel lastig! Wij hebben ook zo'n fase gehad. Aanpassingen wil ik niet. ...
Dit heb ik ook gedaan, hij was net 2 en had zich langs 1 kant uit de gordel gewurmd. Deed hij toen voor de tweede of derde keer. Ik ben ZO boos geworden, hij was zelfs te erg geschrokken om nog te huilen 😅. Hij heeft het nooit nog gedaan. Onlangs had m´n man hem te los in de stoel gezet en zei hij onderweg zelf "ohoow het is kapot" waarop ik rustig kon stoppen.
één jaar geleden
Mijn zoontje is pas 17 maanden dus ik deel jouw ervaring niet. Maar wil wel graag met je meedenken. Je geeft aan dat het een half uur duurt om hem in zijn autostoel te krijgen. Logisch dat het je frustreert en die frustratie zullen jullie allebei voelen elke keer als je met de auto gaat. Wellicht kan je op zoek gaan hoe je voor allebei het automoment, inclusief instappen leuker kunt maken. Anders moet je continu opzoek kan naar middelen die je helpen je kleine man in de stoel te laten. Is het bijvoorbeeld een idee om hem voorin een nep stuur te geven? Zodat hij het idee heeft ook te rijden en daarmee niet bezig is met zijn gordel? Ik zeg maar iets hoor, maar wellicht helpt het. Succes!
één jaar geleden
Reactie op xbabyboy2020
Zo'n autosleutel?
Ja, zo'n blok! We hadden wel een ander type stoeltje (wel van cybex, maar ik vind m niet meer online), maar het principe van het blok is hetzelfde. Makkelijker met vast maken dan gordels, ze kunnen onmogelijk met de handen bij de clip en het schijnt veiliger te zijn dan gordels bij een ongeval
één jaar geleden
Reactie op Samantha ZM
Mijn zoontje is pas 17 maanden dus ik deel jouw ervaring niet. Maar wil wel ...
Het is echt frustrerend en ik ben indd continu op zoek naar middelen want word er gek van. Ik blijf zo lang bezig waardoor ik elke dag door die stomme autostoel strijd laat kom op werk en ook zijn psz.. een stuur is ook een goed idee!!
één jaar geleden
Reactie op 2020mama
Sterkte. Hier is in het stoeltje krijgen met sommige buien ook heel lastig. ...
Zo gaat het dus ook bij mijn zoontje. Zodra meneer onze auto ziet, dan begint hij al met krijssen. En mijn / ons dag begint dan al heel negatief omdat hij er niet op wilt zitten en ik hier echt vek van wordt. Ik wil indd ook niet mega veel kracht inzetten wil hem geen pijn. Een los kind is zeker onveiliger! Wat nou als hij onderweg een deur open trekt, wil er niet eens aan denken😭
één jaar geleden
Dit is een minder hoge autostoel.. misschien dat dit ook helpt. Weten jullie of dit mag? De cybex die hier werd genoemd ziet er oprecht goed uit maar ik blijf maar autostoelen kopen.. is ook best prijzig, misschien dat ik het 2e hands voor een goed prijs kan vinden dan ga ik dat ook eens uitproberen
één jaar geleden
Reactie op koos_naamloos
Ik denk dat topicstarter wel weer hoe ze een autostoeltje moet gebruiken en ...
Mja, ik zie wel vaker dat mensen het harnas lang niet strak genoeg zetten. Dus op zich niet zo gek dat er even naar gevraagd wordt.
Overigens was bij onze vorige stoel (kind is nu 4+ dus over naar een maatje groter) best wat kracht nodig om de clip los te maken. Zoon is handig en sterk, maar die heeft het nooit voor elkaar gekregen.
één jaar geleden
Evt een beloningskaart met stickers en cadeautjes maken (goed gedrag belonen)
één jaar geleden
Reactie op mybabyboy
Welke stoel is dat?
https://www.bol.com/nl/nl/p/maxi-cosi-rodi-sps-autostoeltje-basic-black/9200000130825563/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--9200000130825563&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmNanRhDDzCy1DQGrBckwtx0q&gclid=CjwKCAiAjrarBhAWEiwA2qWdCAi_IT8nx0tmfM5lJZQNP5dy7lIGLLaPvkgZHzQPryJh_VnUnGDZoRoCU44QAvD_BwE#
Zo’n soort stoel maar zie nu dat het voor 4 is. Wij doen dit al vanaf 3.