44 Reacties

10 maanden geleden

Zo, dat is een koopje. Wij hebben al ingeschreven, nog niet gestart. We moeten 160 euro per maand zelf betalen voor 1 kind 2 ochtenden per week.

10 maanden geleden

Reactie op Lace

Zo, dat is een koopje. Wij hebben al ingeschreven, nog niet gestart. We moe ...
Ooo wauw wat een prijsverschil eigenlijk .. vind 160 euro echt veel geld voor 2 ochtende in de week

10 maanden geleden

220 euro voor 2 ochtenden. Bizar veel eigenlijk, maar het hangt echt van de inkomen af van ouders. Wij werken alle twee.

10 maanden geleden

Reactie op Lace

Zo, dat is een koopje. Wij hebben al ingeschreven, nog niet gestart. We moe ...
Ik betaal hier ongeveer 130 euro voor 1 ochtend in de week. Wel krijg ik ongeveer de helft terug via kinderopvangtoeslag.

10 maanden geleden

Hier na aftrek van de toeslag 266 euro per maand voor drie ochtenden per week. Werken allebei met een ruim inkomen dus niet zo gek.

10 maanden geleden

Ooo wauw wat een prijsverschil eigenlijk .. vind 160 euro echt veel geld vo ...
Ja en dat is dan met de kinderopvangtoeslag er al af. Het is 240, maar we krijgen 33% toeslag en moeten dus 160 zelf betalen. Gelukkig kunnen we het goed betalen (als ons inkomen lager was, zouden we ook wel een hogere toeslag krijgen).

10 maanden geleden

243 per maand voor 2 ochtenden, 1 kind. Daarvan krijgen we 150 euro terug Dis betalen we eigenlijk 93 euro per maand.

10 maanden geleden

Sorry even vraagje heb me er nog niet echt in verdiept. Ik heb mijn dochter per juni ingeschreven voor peuterspeelzaal voor 2 ochtenden. Ze gaat nu niet naar opvang,. Maar begrijp ik dat je voor psz ook toeslag krijgt? Dacht altijd dat je dit gewoon zelf betaalde. Gaat dit ook gewoon via toeslagen van de belastingdienst?

10 maanden geleden

€262,- voor 2 ochtenden..

10 maanden geleden

Ik ben chronisch ziek werk dus niet daarom geen toeslagen. Maar ik krijg nu een medische indicatie via de gemeente. 2 ochtenden komt voor ons dan op 76 euro per maand.

10 maanden geleden

Reactie op Cilly2

Sorry even vraagje heb me er nog niet echt in verdiept. Ik heb mijn dochter ...
Als allebei de ouders werken, heb je recht op kinderopvangtoeslag voor de psz. Als 1 van beide ouders niet werkt, verschilt het per gemeente wat je krijgt. Veel gemeentes betalen dan een groot deel voor je (zoals bij ts). Daarnaast kan je ook nog een VVE-indicatie hebben, maar dat klinkt niet zo bij jou.

10 maanden geleden

Ik werk ook niet meer, we betalen nu €100 ouderbijdrage per maand voor 1 kindje 2 ochtenden per week.

10 maanden geleden

Reactie op Cilly2

Ja, valt onder de kindopvangtoeslag, aan te vragen via toeslagen vd belastingdienst!

10 maanden geleden

Reactie op Karindg

Ja, valt onder de kindopvangtoeslag, aan te vragen via toeslagen vd belasti ...
Wel rekening mee houden dat je de vergoeding pas krijgt vanaf dat ze 2.5 jaar oud zijn.

10 maanden geleden

9,66 per uur. Dochter gaat 2 ochtenden per week. Zijn per maand 256 euro kwijt maar krijgen nog ongeveer 130 kinderopvangtoeslag.

10 maanden geleden

Reactie op Duck Patrol

Wel rekening mee houden dat je de vergoeding pas krijgt vanaf dat ze 2.5 ja ...
Hier gewoon vanaf 2 jaar hoor

10 maanden geleden

Reactie op Lace

Als allebei de ouders werken, heb je recht op kinderopvangtoeslag voor de p ...
Dit inderdaad.

10 maanden geleden

Reactie op Cilly2

Vraag bij de opvangorganisatie na of zij subsidieplekken hebben. Elke gemeente is verplicht om subsidie te verstrekken voor de peuteropvang voor ouders die geen recht hebben op kinderopvangtoeslag. Maar dat betekent niet dat er bij elke peuteropvang subsidieplekken zijn. De gemeente moet er dus afspraken over hebben gemaakt. En bij sommige (kleine) gemeenten kan je dan maar bij 1 organisatie terecht. Mocht je recht hebben op kinderopvangtoeslag, dan kan je dit voor de peuteropvang ook aanvragen, mits er wordt voldaan aan de voorwaarden (zie daarvoor de website van de belastingdienst over de kinderopvangtoeslag).

10 maanden geleden

1 ochtend vanaf januari 134.77 krijgen wel een deel terug van de belastingdienst. Geen idee hoeveel dit omdat we ook toeslag voor de kinderopvang krijgen.

10 maanden geleden

Reactie op Duck Patrol

Wel rekening mee houden dat je de vergoeding pas krijgt vanaf dat ze 2.5 ja ...
Hier ook gewoon vanaf 2 hoor