44 Reacties
10 maanden geleden
Hier gewoon vanaf 2 jaar hoor
De gemeentelijke vergoeding en de vve is hier vanaf 2.5 jaar.
10 maanden geleden
Reactie op Duck Patrol
Wel rekening mee houden dat je de vergoeding pas krijgt vanaf dat ze 2.5 ja ...
Hier gewoon vanaf 2 jaar. Zowel kinderopvangtoeslag als gemeentelijke bijdrage.
10 maanden geleden
€34,77? Das een euro per uur ongeveer, hoe kan dat?
Hier 276€ maar daarvan krijgen we ongeveer 210€ van terug.
10 maanden geleden
Reactie op September2109
€34,77? Das een euro per uur ongeveer, hoe kan dat?
Hier 276€ maar daarvan ...
Ja dus die 276 min 210, ben je 66 euro kwijt pper maand. Het is inkomensafhankelijk, dus degenen met lager inkomen krijgen meer toeslag/toekoming.
10 maanden geleden
Hier gaan de tarieven vanaf januari omhoog en betaal ik 303 euro per maand voor twee ochtenden. Ik krijg 193 euro toeslag dan dus betalen we 111 euro zelf. Vind het echt oneerlijk dat werkende ouders zoveel zelf moeten betalen. Vind dat ze voor de peuterspeelzaal alle ouders gewoon hetzelfde zouden moeten laten betalen. En dan uiteraard een stuk minder dan 111 euro. Gelukkig krijg ik wel twee ochtenden vve erbij voor mijn dochter vanaf 2.5 jaar ivm tweetalige opvoeding en dat wordt volledig door de gemeente vergoed.
10 maanden geleden
Ja dus die 276 min 210, ben je 66 euro kwijt pper maand. Het is inkomensafh ...
Oh ik las het verkeerd! Ik dacht dat er stond: ik werk zelf niet dus wij krijgen GEEN subsidie.
Ik dacht dat je überhaupt geen subsidie kreeg als je niet werkt??
10 maanden geleden
Reactie op DiamondR
Hier gaan de tarieven vanaf januari omhoog en betaal ik 303 euro per maand ...
Ja maar mijn man werkt natuurlijk wel he ik zie hem ook eigenlijk bijna niet zoveel werkt die 🙈 ik ben eigenlijk altijd thuis geweest heb 4 kinderen en nu weer zwanger van een tweeling
10 maanden geleden
Reactie op September2109
Oh ik las het verkeerd! Ik dacht dat er stond: ik werk zelf niet dus wij kr ...
Ik ben niet alleenstaand he .. mijn man werkt gewoon hoor maar voor recht te hebben op kinderopvangtoeslag moet je beiden werken .. ik heb altijd voor de kinderen gezorgd
10 maanden geleden
50 euro p.m voor 1 kind. 2 ochtenden per week. Hier betaal je naar rato salaris.
10 maanden geleden
Reactie op Duck Patrol
De gemeentelijke vergoeding en de vve is hier vanaf 2.5 jaar.
Jij had het over kinderopvangtoeslag
10 maanden geleden
Ik ben niet alleenstaand he .. mijn man werkt gewoon hoor maar voor recht t ...
Ik snap het nog steeds niet :')
Je krijgt dus geen kinderopvangtoeslag maar wel subsidie? Vanuit de gemeente dan?
10 maanden geleden
Wij betalen z'n 250 euro per maand voor 1 kind en 2 ochtenden. Ik ben 1 december begonnen met werk dus gaan vanaf nu een gedeelte terugkrijgen, hoeveel dit is weet ik nog niet. We hadden hiervoor ook een gedeelte terug kunnen krijgen via de gemeente maar omdat ik toch weer ging werken hebben we dit niet gedaan.
10 maanden geleden
Reactie op September2109
Ik snap het nog steeds niet :')
Je krijgt dus geen kinderopvangtoeslag maa ...
Haha Ja precies omdat mijn man wel werkt en ik niet en ik heb ook nooit een uitkering gehad of iets.. stel ik zou wel werken dan krijg ik dus wel kinderopvangtoeslag, en per gemeente ligt het er ook aan hoeveel je terug krijgt ..
10 maanden geleden
Ons zoontje gaat vanaf volgend jaar en wij gaan ongeveer tussen de €25 en €30 betalen
10 maanden geleden
Wij betalen 395 voor 3 ochtenden en krijgen 300 kinderopvangtoeslag. Dus 95 zelf per maand.