35 Reacties

één jaar geleden

Lees Ik 2 jaar en 10 maanden goed? In dat geval: ombouwen naar twee wieler, laag genoeg dat ze met beide voeten aan de grond kan maar niet dat ze echt helemaal met gebogen benen zit en dan eerst in huis proberen of een gladde afgelegen weg. Die driewieler modellen zijn veel zwaarder, ze moeten hun voeten anders neerzetten, wielen zitten in de weg, ze kunnen er niet mee racen. Gewoon lekker met twee wielen en de eerste paar keer zal ze het misschien wat spannend vinden, maar ze snapt het waarschijnlijk een stuk sneller aangezien dat ding ook daadwerkelijk gaat rollen 😂

één jaar geleden

Zou het idd ombouwen naar tweewieler en het zitje hoger zetten! Onze zoon kan aan de grond met zn voeten maar zijn knieen zijn niet heel erg gebogen. Hij heeft een loopfiets met twee wielen al voor zn tweede verjaardag en sjeeste er zo mee weg. Zou het gewoon proberen!

één jaar geleden

Ik zou het even laten rusten, en dan over een (paar) maand ombouwen naar 2 wieler. Het zadel moet niet te hoog, dan kan ze niet afzetten. De fiets moet ook niet te zwaar zijn, liever een lichtgewicht met luchtbanden, zodat het soepel rolt. Maar sommige kindjes kiezen gewoon niet voor een loopfiets, en dat is toch ook oké.

één jaar geleden

Duurt trouwens wel even voordat er tempo in komt. Eerst lekker mee laten spelen.

één jaar geleden

De knieën moeten iets gebogen zijn. Verder kan het helpen om het fietsje in de woonkamer te zetten, zodat ze op haar eigen momenten het kan pakken en kan uitproberen. Vooral niet pushen, misschien even laten en over een tijdje weer erbij pakken

één jaar geleden

Wij hebben een driewieler gekocht die je later naar tweewieler kan omtoveren! Zo doende leren ze eerst omgaan met de fiets en later hun balans houden. Alles stap voor stap!

één jaar geleden

Even wegzetten en later weer proberen. Onze dochter die even oud is had er ook lang moeite mee. Ze is heel voorzichtig en bang om te vallen, dus 2-wieler voor haar nog geen doen. Evtl als t kan ook op stukjes proberen waar t een klein beetje naar beneden gaat, dan merkt ze dat t rolt.

één jaar geleden

Ik heb mn zoontje filmpjes laten zien van kindjes op een loopfiets. Zo zag hij wat je er mee kan en hoe. Het moedigde hem iig aan. Ik heb er verder geen druk op gelegd, duurde een poosje voor hij op stoom kwam:)

één jaar geleden

Hier echt precies hetzelfde probleem. We hadden een fietsje gekocht (met 2 wielen). Nou dat was echt tien keer niets. Ze kan er niet eens op komen. Ze heeft totaal geen evenwicht en snapt er niets van. Later een extra wiel bijbesteld dus nu is het een driewieler. Eerste paar keren huilen en drama want ze wilde er niet op. Toen hebben we het even gelaten en nu toont ze zelf weer interesse. Maar echt slakkengang en de achterwielen komen ook steeds tegen haar hakken aan dus dat is vervelend. Mijn dochter is 2j en 8maanden

één jaar geleden

Hier ook eentje die je echt niet blij maakt met de loopfiets. Het is nog steeds niet z’n favoriet, maar het gaat nu wel goed. Wij zijn begonnen met een bezem op de achterste stang te zetten en daarmee wat te helpen dat hij daadwerkelijk het idee kreeg dat het best wel snel/soepel kan gaan (wel minimaal duwen hoor het is net dat beetje minder kracht dat het hun kost). Verder groepsdruk 🙈 hij wilde spelen met een kindje en ik had met de ouders afgesproken dat dat kindje op een loopfiets ging en als mijn zoontje dus wilde spelen dan moest hij ook op de loopfiets. Mijn zoontje had 101 excuses om niet op de loopfiets te hoeven, maar ben er standvast in gebleven en na 10 minuten had hij de smaak wat meer te pakken.

één jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Hier ook eentje die je echt niet blij maakt met de loopfiets. Het is nog st ...
Diezelfde bezem gaat trouwens op het stuur als hij niet verder wil. Zo hoef ik niet gebukt te lopen of te tillen.

één jaar geleden

Met de driewieler gaan ze niet snel. Dat gaat gewoon sloom en log. Met een tweewieler kunnen ze echt sjezen als ze goed hun evenwicht kunnen houden (dit moet wel lukken met 2 jaar hoor). Dus ik zou hem ombouwen. Hier is trouwens de microstel een groter succes dan onze veloretti fiets. Daar gaat die van ons pas hard mee haha

één jaar geleden

Sommige kinderen vinden het niets, zo’n loopfiets. Ik zou er niet een al te groot ding van maken.

één jaar geleden

Onze zoon vond het ook niets, maar sinds een maand vindt hij het ineens geweldig. Hij is nu ruim 3. Ik zou niet forceren, als er geen interesse is, is die er gewoon niet....

één jaar geleden

M'n dochter is net 2 en vind een loopfiets ook niets aan. Ze heeft een step voor haar verjaardag gekregen en ze stept erop los, vind ze mega leuk. Ook zat ze laatst op een mini skelter met trappers van haar neefje. Ook dat vond ze heel leuk. Ik vind het niet echt een ding dat ze niet zo graag op haar loopfietsje zit, het komt vanzelf, of niet. Dat is ook goed. Ieder kindje heeft andere interesses.

één jaar geleden

Goeie tips! De woonkamer tip is een no go 😂 we hebben simpelweg geen ruimte in ons rijtjeshuis. We hebben een riempje aan het stuurtje om te trekken, dat werkt niet, dan zet ze haar voeten neer er gaat ze zitten als de koningin. We hebben een trybike. Is dat zwaar? Ik dacht idd ook: eerst het afzetten en daarna balans oefenen. Maar kan nog eens een poging wagen met 2 wielen. Ze is nu ook wat langer dan een half jaar geleden. Naar beneden rollen is een goeie! Toch wel fijn om te lezen dat meerdere kinderen er niet blij van worden. 😜 Ik had na een jaar in bezit zijn van de loopfiets wel iets meer verwacht 🫠 Fijn dat er wordt gereageerd op mn topic 😁

één jaar geleden

Hier was een loopfiets ook geen hit. Ze vond het gewoon niet leuk, met 2 wieltjes ook niet. We hebben haar op 3 jarige leeftijd een fiets met zijwieltjes gegeven en deze is wel een hit! Ze fietst er elke dag op terwijl ze van de loopfiets niks moest hebben. Misg is het gewoon niet haar ding 🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

Heeft de fiets spaken of dichte wielen. Hier werd het ineens een succes toen we van de gekleurde 'kralen' aan de spaken deden en uitlegden dat je die alleen kunt horen als je langzaam gaat. Hij vond die kralen stoer en leuk maar het werd ook een uitdaging dat we/hij ze niet meer kon horen. Maar, sindsdien ben ik blij dat mijn partner een fanatieke hardloper is, want hij gaat als een speer. Gelukkig hebben we hem wel goed kunnen leren bij iedere weg te wachten met oversteken en samen te kijken of er iets aan komt.

één jaar geleden

Reactie op Lien19

Goeie tips! De woonkamer tip is een no go 😂 we hebben simpelweg geen ruimt ...
Hier hetzelfde hoor!! Ook een trybike. Met 3 wielen dr favo bezigheid. Zowel Binnen als buiten hele dag crossen. Met 2 wielen na 2 stappen afgestapt en een week niet naar omgekeken. Weer terug naar 3 wielen en weer een hit. Over een tijdje maar weer proberen.. (2jr8 maanden)

één jaar geleden

Reactie op Lien19

Goeie tips! De woonkamer tip is een no go 😂 we hebben simpelweg geen ruimt ...
De Trybike is best zwaar. Een puky ofzo is echt een groot verschil. Maar 2 of 3 wielen maakte hier weinig verschil. Zoon had er gewoon niet zoveel feeling mee en vond er eigenlijk niet zoveel aan. Op een gegeven moment vond ik hem te oud voor 3 wielen en heb ik er gewoon een tweewieler van gemaakt. Na een tijdje had hij dat wel wat beter door, hij was toen wel al 3. Maar echt snel zoals je wel eens ziet, dat duurde nog lang. Wat wel hielp om het interessanter te maken, was de fiets wat opleuken. Mandje eraan waarin hij vondsten van onderweg kon doen, leuke bel, leuke lampjes. Nog steeds gaat hij liever lopen dan op de loopfiets of gewone fiets. Maar inmiddels lukt het wel goed, op de loopfiets en op een fietsje met zijwieltjes. Ik zou het gewoon even laten rusten nu.