35 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Thocey
Hier was een loopfiets ook geen hit. Ze vond het gewoon niet leuk, met 2 wi ...
Fietsen met zijwieltjes ging hier inderdaad ook eerder goed dan de loopfiets. Zonder zijwieltjes wil hij dan weer niks van weten.
Ik denk dat het gewoon geen fietser is of wordt 😄
één jaar geleden
Ik heb gewacht tot ze er druk mee waren in de achtertuin. Daarna gingen ze pas mee naar de speeltuin/supermarkt.
Ik kan de loopfiets ondersteboven net tussen de duwstang en het zitje van de kinderwagen kwijt. Dat scheelt weer sjouwen. Misschien kan dat bij jou ook.
één jaar geleden
Waarom wil je per se dat ze iets gaat doen waar blijkbaar niet haar behoefte ligt? Zie om me heen ook allemaal kindjes voorbij sjezen op zulke fietsen, maar de mijne hebben er alle 4 nooit interesse in gehad. We hebben er 1 in de schuur, mocht de jongste het ooit interessant vinden mag ze t pakken,maar zou nooit een kind bewust gaan trainen om dat te kunnen.
Mijn oudste kinderen (bijna 8 en 5) vinden nu ook gewoon fietsen nog steeds niet leuk. Gaan liever lopen of rennen. Nou, prima 🤷♀️. Soms moeten ze wel eens natuurlijk, maar daar vinden ze geen drol aan.
één jaar geleden
Waarom wil je per se dat ze iets gaat doen waar blijkbaar niet haar behoeft ...
Juist om het fietsen te stimuleren en een loopfiets helpt enorm met het leren fietsen zonder zijwieltjes, doordat ze het evenwicht leren hebben.
Als je afhankelijk bent van fietsen straks met naar school gaan enzo, is het toch fijn als dat er van jongs af aan in zit. Het is ook gewoon goed voor de ontwikkeling.
één jaar geleden
Juist om het fietsen te stimuleren en een loopfiets helpt enorm met het ler ...
Ik ben ook afhankelijk van de fiets,maar zie niet echt het probleem. Dit kindje is nog hartstikke jong, dus geef haar gewoon de ruimte om het op haar eigen tijd te gaan oefenen.
één jaar geleden
Ik ben ook afhankelijk van de fiets,maar zie niet echt het probleem. Dit ki ...
En daar vraagt TS dus tips voor, hoe ze het beste haar dochter de mogelijkheid kan geven om het op een leuke manier te oefenen ☺️
één jaar geleden
En daar vraagt TS dus tips voor, hoe ze het beste haar dochter de mogelijkh ...
Ja, dus daar geef ik toch ook een tip voor? Ik snap niet waarom je discussie zoekt.
één jaar geleden
Ja, dus daar geef ik toch ook een tip voor? Ik snap niet waarom je discussi ...
Ik vatte je comment juist op als commentaar, sorry dan heb ik je verkeerd begrepen!
één jaar geleden
Waarom moet ze op een 2 wieler als ze een 3 wieler wel leuk vind?
Bij ons was de loopfiets ook geen succes en hebben d'r lekker met 3 wielen laten rijden. Met net 3 jaar fietste ze al zonder zijwielen dus om dat sneller te leren is het bij ons niet nodig geweest
één jaar geleden
Ze moet van mij niet op 2 wielen en ze vindt 3 wielen niet leuk. Ze heeft een roze bloemenbel, een leuk mandje waar ze alle takken en veren en poppen in mag doen.. met die argumenten wil ze dan soms weer eens proberen. Als ik haar laat, zoals velen adviseren, dan gaat ze er niet op. Afgelopen week dus op mijn verzoek geprobeerd, na 3 maanden stilstand.
Ze heeft nog nooit op een fiets met zijwielen of iets anders zelfstandig getrapt. Ze heeft daar de kracht helemaal niet voor. Ik zoek gewoon manieren om haar te stimuleren en haar benen sterker te maken (advies fysio). Met als doel: het leren fietsen, maar ook zwemmen, rennen, steppen en andere grof motorische vaardigheden te versterken.
één jaar geleden
Reactie op Lien19
Ze moet van mij niet op 2 wielen en ze vindt 3 wielen niet leuk. Ze heeft e ...
In het geval van dat ze spieren ‘moet’ kweken: je kan kijken naar iets van peutergym, dan heb je elke week al een ‘intens beweegmoment’. Verder is het bijna Sinterklaas en kan je dus kijken naar iets van een wobbel of zo’n binnen klimrek idee. Dat zijn ook laagdrempelige manieren om meer spieren te kweken.
Ook elke dag meerdere kleine beweegmomenten inzetten (YouTube kinderdansliedjes meedansen, even lekker naar buiten, etc.) en 1x per dag een voor haar doen flinke wandeling of een andere activiteit zoals zwemmen. Ook zijn plekken als ballorig heel goed voor de grove motorische ontwikkeling.
één jaar geleden
In het geval van dat ze spieren ‘moet’ kweken: je kan kijken naar iets van ...
Oh en eentje waar je niet snel aan zou denken: bouwspeelgoed op de grond. Bij iets bouwen zitten ze veel gehurkt, gaan weer staan, pakken iets, hurken weer, gaan vanuit staan zitten en andersom. Probeer zelf maar een paar keer, het traint nog best wat spieren 😂.
één jaar geleden
Hier was mijn dochter eerst net te klein voor de tweewieler. Paar maanden later weer geprobeerd en toen ging het goed. Had toen wel heel rustig leren wennen. Eerst lekker in de woonkamer tot ze helemaal zeker was. Toen 100 meter buiten en zo uitbouwen zover ik wist dat ze aankon zonder stress. Ook heb ik bij decathlon een draagriem gekocht. Dan als ze niet meer wil fietsen loopt ze. (Handig want een tweeling dus soms twee fietsen in mn handen)
Moet haar trouwens nog steeds helpen met op en afstappen. Ze is motorisch ook niet zo sterk. En ook niet goed in evenwicht bewaren.
Wat hier echt haar heeft geholpen is een piklerrekje en parcours op peutergym en thuis. Veel dansen, springen, buitenspelen en traplopen. Vooral ingaan op wat ze leuk vinden. Denk dat dit meer bijdraagt aan spierontwikkeling dan focussen op de fiets.
één jaar geleden
Reactie op Lien19
Ze moet van mij niet op 2 wielen en ze vindt 3 wielen niet leuk. Ze heeft e ...
Is dan een kleiner fietsje misschien wat? Mijn zoon had zoiets bij opa en oma
https://www.bol.com/nl/p/lena-my-first-scooter-loopfiets/9200000092667961?referrer=socialshare_pdp_androidapp
en die heeft hij veel gebruikt. Daar was hij ook echt handig mee en het kon ook binnen. Hij is nu denk ik te klein, maar hij heeft er toch zeker tot hij ruim 3 was gebruik van gemaakt.
Ze moeten zich daarop wel afzetten, dus de spieren worden wel gebruikt.
Er zijn vast ook wel iets betere modelletjes, aan de andere kant kun je je hier ook niet echt een buil aan vallen, qua bedrag.
Die trybikes zijn nou eenmaal best log en zwaar en als ze niet goed afgesteld staan, maakt dat het nog moeilijker.
Achteraf had ik ook liever een wat kleiner en lichter model gehad, zoals een Puky.