28 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Iris9094

Mason heeft een koemelkallergie dus ik eet zelf al 1,5 jaar geen koemelk me ...
Ohhhhhh! Oké ik snap dat dat zwaar is, wat goed dat je dat doet!

één jaar geleden

Reactie op NKZ

Wat verdrietig om te lezen. Ik zou niet weten wat ik zou doen als mijn man ...
Ja ben ik helemaal met je eens hoor. Verder steunt hij me wel in alles maar hij vindt het gewoon genoeg geweest nu. Mn zoontje wilt vaak mama als er iets is en volgens hem komt dat door bv (niet dus maar tja eindeloze discussie). Hij bedoelt het wel goed want hij vindt het gewoon lastig dat hij nu niet kan helpen, maar op deze manier helpt hij zeker niet 🙃

één jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Hoe is het bij jouw gelukt om de nachten af te bouwen? Mijn dochtertje vraa ...
Ik heb het heel erg op gevoel gedaan. Ik merkte dat bv snachts niet echt meer hielp om in te slapen. Vroeger was het drinken, eventueel verschonen en hop ze sliep weer, op een gegeven moment was dat niet meer zo, ze dronk ook heel vaak niet, maar ging op een nare manier aan m’n tepel hangen en ik kreeg zelf echt weerstand ertegen. Toen ben ik gaan kijken hoe ze reageerde als mijn man naar haar toe ging snachts,wij hielden dat niet vol, ze krees de buurt bij elkaar. Dus bracht hij haar wel voor een knuffel, vaak viel ze dan bovenop mij in slaap. Dat is nu ongeveer nog steeds het ritueel, als ze wakker wordt, want doorslapen is niet direct het gevolg geweest helaas, komt ze even bij mij knuffelen en dan leg ik haar in het campingbedje, meestal gaat het daarna goed. Soms moet ik haar middenin nemen; want blijft ze jammeren. Als ik erg moe ben, doet mijn man een nachtje op de bank, ik oordoppen in en hij doet dan hetzelfde, haar even bij zich nemen als ze wakker is.het is iets minder effectief, maar zo doen we het wel zonder mijn grenzen te paseren en zodat het voor ons ook goed voelt

één jaar geleden

Reactie op Iris9094

Ja ben ik helemaal met je eens hoor. Verder steunt hij me wel in alles maar ...
Voordeel voor hem is financieel als je uitrekent wat je bespaart aan kv 🤪 Maar klinkt alsof hij graag meer binding wil met de kleine. Misschien daar apart aandacht aan besteden zodat dat los komt te staan van de bv? Bijvoorbeeld dat ze samen babyzwemmen ofzo? Ik voed mijn 2e bijna 8 maanden, bij de eerste gestopt rond de 15 maanden. Toen liep het van nature heel erg terug en waren we er allebei ook wel klaar mee :) Vind het nu bij een tweede best zwaar. Maar hij wordt elke nacht ook nog 4-5 keer wakker 😬

één jaar geleden

Reactie op wave

Voordeel voor hem is financieel als je uitrekent wat je bespaart aan kv 🤪 ...
Liep terug omdat ik weer zwanger was. Ook nog een idee 🤣

één jaar geleden

Reactie op wave

Voordeel voor hem is financieel als je uitrekent wat je bespaart aan kv 🤪 ...
Haha ja absoluut! Ik zie zelf alleen maar voordelen haha en vind 't gewoon moeilijk om te stoppen. Is zo définitief he. Al denk ik ook wel dat ik uiteindelijk blij ga zijn.. Maar idd ik denk ook dat hij die binding mist zoals je zegt. Hij hangt ook heel erg aan papa maar als er echt iets is wilt hij mij. Iets met jongens en mamas..?🙈 Haha een tweede zit er hier zeeeker nog niet in, we vonden allebei dat eerste jaar best heftig dus zijn er nog niet klaar voor 🙈 en hij zegt ook nu al dan ga je toch niet meer zo lang bv geven.. 🤔 Wordt de oudste dan ook weer meer wakker of die slaapt er wel doorheen?

één jaar geleden

Ik heb ook een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn dochter is 13 maanden en ik merk dat ze nauwelijks meer behoefte heeft aan borstvoeding. Ze kreeg nog altijd 2x per dag maar heb nu besloten om te stoppen omdat ze 9 van de 10 keer weigert de laatste (ruime) week. Kan ik gewoon zomaar stoppen of moet ik het met kolven afbouwen?

één jaar geleden

Ik heb ook een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn dochter is 13 ...
Ik ben met bijna 15 maanden en nog 2 keer ook in een paar dagen gestopt. Eerste de ochtend en toen helemaal. Nergens last van gehad.