1000 Reacties

2 jaar geleden

Ik sluit hier ook aan. 2 mei NOD 馃尭 Nieuwe ronden Nieuwe kansen. 馃崁馃

2 jaar geleden

Reactie op MGSS

Wat jammer 馃槥 lastig h猫 een wisselende cyclus, hoe lang zijn jullie bezig? ...
Altijd weer balen. We gaan nu ronde 5 in, dus op zich valt dat mee. Met onze dochter was het raak in 3 rondes dus eigenlijk is elke ronde meer nu best pijnlijk, alsof we wat verkeerd doen ofzo. Aan de andere kant genieten we zo van ons meisje en komt het als het komt. De maanden gaan ook sneller dan de eerste keer

2 jaar geleden

Reactie op Baby_J

Altijd weer balen. We gaan nu ronde 5 in, dus op zich valt dat mee. Met onz ...
Herkenbaar wat je zegt. Bij onze zoon was het direct raak en nu een half jaar bezig, idd wat doen we verkeerd gedachtes. Had ook gehoopt dat er minder leeftijdsverschil tussen zou zitten maar daar heb je helaas geen invloed op

2 jaar geleden

Sluit me hier ook graag bij aan.. inmiddels gaan we ronde 12 in.. bij de 1e in ronde 8 raak, wat tevens de 1e ronde was waarbij ik ovulatietesten gebruikten en er toen achter kwam dat ik een late ovulatie had. Inmiddels temperatuur ik al een jaar.. en heb ik 5 rondes lang ovulatietesten gebruikt. Laatste ronde niet (meer) gebruikt. Temperatuur nog wel iedere dag. Heb het afgelopen jaar een cyclus tussen de 22 en 28 dagen. Een ovulatie tussen dag 13 en dag 18 en daarna een lf van 7-11 dagen. Onze kleine wordt 25 april 2 jaar.. maar ook hier dus op zn vroegt een 2023 baby erbij.. Hier dames die zich inmiddels in het ziekenhuizen hebben gemeld? Twijfel daar zelf over. Begin me lichtelijk zorgen te maken over m'n cyclus en denk dat ik misschien spoken zie..

2 jaar geleden

Sluit me hier ook graag bij aan.. inmiddels gaan we ronde 12 in.. bij de 1e ...
Hier bij de eerste lang over gedaan, we gingen net starten met behandeling maar dat werd afgebeld ivm covid (was net rond de eerste uitbraak hier). Tot onze verrassing 2 weken na dat teleurstellende telefoontje een positieve test in handen馃崁Inmiddels een prachtige dochter van 16 maanden 馃グ Nu voor de 2e een half jaar bezig, 1 miskraam gehad. Om een doorverwijzing te krijgen moet je minimaal een jaar 'bezig' zijn dus nog maar even geduld opbrengen. Omdat ik inmiddels 39 ben (tiktak....) voel ik best wel enige druk en wil ik niet langer wachten dan nodig. Wij zullen dus zeker naar het ziekenhuis zodra dat mag om te kijken of er eventueel iets 'in de weg zit' of het proces bemoeilijkt. Wat maakt dat jij twijfelt?

2 jaar geleden

Reactie op Bijtje18-12

Hier bij de eerste lang over gedaan, we gingen net starten met behandeling ...
Vanaf je 35e hoef je 'maar' een half jaar te wachten voor je naar de gynaecoloog mag he 馃槈 .. Ik twijfel of ik me niet gewoon aan stel. Maar ik had altijd gewoon regelmatige cyclussen en 12-14 dagen tussen mn ovulatie en menstruatie.. en dat lijkt na mn zwangerschap dus totaal overhoop..

2 jaar geleden

Vanaf je 35e hoef je 'maar' een half jaar te wachten voor je naar de gynaec ...
O echt?? Mijn huisarts vertelde me een half jaar 馃槙 Dat ga ik nog eens checken dan! Wat jouw twijfel betreft, ik kan me dat goed voorstellen. Zeker als je het idee hebt dat je luteale fase kort(er) is. Mijn cyclus is ook veranderd na de komst van de eerste. Duurde sowieso al heel lang voor het weer op gang kwam (ik denk omdat ik bv gaf). Soms denk ik ook wel dat ik me niet zo moet aanstellen. Wachten duurt voor iedereen lang, en een jaar is ongeveer gemiddeld voor stellen om zwanger te raken. Daar zitten mensen bij die patsboem 1e poging zwanger zijn, maar dus ook velen waarbij het langer duurt dan een jaar... Maar aan de andere kant, stel er is een reden voor dat het niet vanzelf gaat, dan zou ik dat toch graag willen weten. Misschien is het iets wat te verhelpen is en dan lijkt het me zo zonde om tijd te verspillen (om nog maar niet te spreken van elke maand de spanning/teleurstelling/verdriet). Of als je weet dat er iets niet goed gaat dan kan je je verwachtingen bijstellen. Wat dat betreft zou ik dan zeggen: bij twijfel gewoon eens een gesprek aan gaan. Je kan dan altijd nog met hen in gesprek over of je wel of geen verdere stappen gaat zetten.

2 jaar geleden

Vraagje, als ik ongesteld wordt als de poging mislukt.. verlies ik altijd 1 propje bloed verder normaal bloed.. zou dat het vruchtje kunnen zijn wat het niet gered heeft

2 jaar geleden

Sluit me hier ook graag bij aan.. inmiddels gaan we ronde 12 in.. bij de 1e ...
Ik ben afgelopen maand naar het xh geweest! Ze hebben een uitgebreide echo gedaan ( inwendig) en 2 x bloed onderzoek daar uit bleek dat alles goed zat! Stelt me gerust nu wachten tot het raak mag zijn

2 jaar geleden

Sluit me hier ook graag bij aan.. inmiddels gaan we ronde 12 in.. bij de 1e ...
Hier afgelopen donderdag naar zh geweest voor onderzoek omdat wij bijna jaar bezig zijn en mijn leeftijd is niet jongste meer. Ze zag dat er nog voldoende eitjes lagen te wachten en er doorgang was om zich in een goed bedje te kunnen nestelen in mijn baarmoederslijmvlies na een meting. Ik krijg nog wel bloedonderzoek ivm hormonen. Ik had anders zaterdag mijn NOD moeten hebben maar Vrijdag begon ik al te menstrueren. Donderdag zag je ook helemaal niets maar dan niets op de inwendige echo. Dit niet omdat mijn menstruatie er aan zat te komen maar het ook nog helemaal nog niet kan zo vroeg iets te zien, als het wel raak zou zijn geweest. Dat zie je pas vanaf 6 / 7 weken ongeveer. Ook zat ik juist met mijn ovulatie testen en het klussen daarom heen. Vanaf eerste dag menstruatie, donderdag dus, terug gerekend 14 dagen. Kwam zij precies uit daar waar mijn ovulatie het hoogst is geweest. Ook zij ze dat lichte strepen voor piek op ovulatie testen, ook al als positief word gezien en je daar ook gewoon kunt gaat klussen. Zo om de dag. En je dus echt niet hoeft te wachten met perse een piek te hebben. Dpo's doen zij niet aan. Het is gewoon 14 dagen op en af tellen vooral af want op is niet altijd voorspelbaar ivm je cyclus lengte deze kan afwijken. Dat niets zegt over je ovulatie want deze blijft staan. Teleurgesteld was ik niet eerder gerust gesteld het allemaal nog mogelijk is. Maar ja wanneer dan ? 馃槀 Had wel de zenuwen en vraagtekens of het allemaal nog wel goed gaat komen en gaat lukken Gezien kwaliteit eicellen uiteindelijk ook kan verminderen. Maar alles zag er netjes uit en gewoon doorgaan zij de gynaecoloog. Sorry lang verhaal maar dan ben ik het ook weer kwijt. 馃崁馃馃尭

2 jaar geleden

Hier afgelopen donderdag naar zh geweest voor onderzoek omdat wij bijna jaa ...
Fijn om af en toe je verhaal te delen toch? Vooral doen! Heel fijn dat alles er goed uit ziet. Hopelijk is met je hormonen ook alles goed. Wanneer krijg je dat bloedonderzoek? Toch blijft het dan ook dubbel h猫? Want als alles goed lijkt, waarom is het dan t贸ch nog niet gelukt... Ookal weet je eigenlijk wel dat de kans dat het w茅l lukt gewoon echt een klein wondertje is. Ik duim voor je mee, hopelijk helpt dat 馃崁馃崁馃崁

2 jaar geleden

Het klopt precies met mijn eigen womanlog. Ik zit nu even te twijfelen om te gaan ovu testen om mijn piek op te sporen. Ik zou het er naast kunnen leggen maar met volle vertrouwen na het gesprek van afgelopen donderdag denk ik dat het wel goed zit met mijn LH hormonen. Wat maakt dat ik niet ga wachten op mijn piek maar eerder ga beginnen met klussen denk dik vier dagen voor ovu 馃榿馃崁馃馃尭

2 jaar geleden

Reactie op Lalala20

Vraagje, als ik ongesteld wordt als de poging mislukt.. verlies ik altijd 1 ...
Ik snap dat je dat denkt. Zou het niet durven zeggen eigenlijk. Ik heb elke menstruatie wel wat propjes ook als er geen sprake kan zijn van bevruchting. Maar het zou kunnen denk ik.

2 jaar geleden

Reactie op Bijtje18-12

Fijn om af en toe je verhaal te delen toch? Vooral doen! Heel fijn dat all ...
Ja, is ook even fijn. Zat eerder na de afspraak in doem senarios te denken van wat als mijn eitjes niet meer gezond pakken omdat kwaliteit snel verminderen is. Pas 18 april voor bloedonderzoek ik weet niet eens precies welke hormonen ze gaat onderzoeken. Hcg? Dat zou alleen kunnen als je zwanger bent toch? Eerder maak je dat niet aan volgens mij. LH lijkt mij sterk want dat zit wel goed. Gezien mijn ovulatie test. Maar goed de vrouw heeft vele hormonen zal wel op alles gecheckt worden. Pas twee weken erna krijg ik de uitslag. Duurt ff 馃槄

2 jaar geleden

Voor de dames die ook willen berekenen, kijken en vergelijken. https://www.24baby.nl/zwanger-worden/hoe-zwanger-worden/vruchtbare-dagen-ovulatie-berekenen/ 馃尭

2 jaar geleden

Ik kreeg advies om 2 x te testen met ovulatie teste ... hoelaat testen jullie dan?

2 jaar geleden

Reactie op Lalala20

Ik kreeg advies om 2 x te testen met ovulatie teste ... hoelaat testen jull ...
Waarom 2 keer? Als ik weer ga testen,(dat wat ik toch niet ga doen) dan test ik tegen 10/11 uur tweede plas. 馃尭馃崁馃榿

2 jaar geleden

Waarom 2 keer? Als ik weer ga testen,(dat wat ik toch niet ga doen) dan t ...
Zodat je je piek niet mist.. ik heb waarschijnlijk een korte eisprong.. waardoor we waarschijnlijk pas de piek zien en savonds insemineren en mn eitje dan al gesprongen is en dus naast het net vissen

2 jaar geleden

Reactie op Lalala20

Zodat je je piek niet mist.. ik heb waarschijnlijk een korte eisprong.. waa ...
Maar dat weet je toch niet met twee keer testen misschien heb je er dan nog twee nodig omdat het pas dagen erna komt....

2 jaar geleden

Maar dat weet je toch niet met twee keer testen misschien heb je er dan nog ...
2 keer per dag testen js heel normaal. Dat wordt ook vaak aangeraden als je richting je vruchtbare periode komt, ik doe dat ook.