44 Reacties

vor 2 Jahren

Heel fijn dit topic! Mijn zeer actieve zoon van 19 maanden verwacht ook een klein zusje een deze dagen dus alle tips zijn welkom! Ik zit ook te denken aan eerst een meerijdplankje/zitje aan te schaffen en kijken hoe dat gaat. Weet iemand een geschikte die past op een Mutsy Nio? Mocht dat nou echt niet werken is een dubbele wagen zo gekocht

vor 2 Jahren

Reactie op Bananana

Hier 22 maand verschil. We hebben een kinderwagen die zowel voor 1 als 2 ki ...
VerSchonen kan toch overal? Heb je toch geen commode voor nodig ☺️

vor 2 Jahren

Reactie op R.mse

VerSchonen kan toch overal? Heb je toch geen commode voor nodig ☺️
Nee, gewoon een hoge kast beneden inderdaad met 1 laatje met luiers. Wel zo fijn voor mn rug, mooi op hoogte.

vor 2 Jahren

Reactie op R.mse

VerSchonen kan toch overal? Heb je toch geen commode voor nodig ☺️
En op de bank ofzo zie ik nog niet zo zitten met de spuitluiers 😉

vor 2 Jahren

Reactie op Gianna-24

Hoe heb je dat gedaan, schema’s beetje t zelfde? 🙈 ik zie me dat nog niet ...
Hoewel je je nu waarschijnlijk nog niks er bij voor kan stellen gaat dat op een gegeven moment echt vanzelf. De eerste paar maanden is bikkelen, dan de een op bed, de ander eruit en zo verder. Heel de dag rennen en vliegen maar wanneer de wakker tijden langer worden komt er wat regelmaat in :) Gewoon kijken wat voor jou en je kindjes werkt dat is het fijnste anders gaat het alleen maar tegen werken

vor 2 Jahren

Reactie op R.mse

Vanaf het moment dat de baby de fles om de 4 uur krijgt elke dag de dag sta ...
Dit is helemaal top, thanks voor de tips!! Eerste maanden zal het ff bikkelen zijn denk ik, maar als de kleinste idd wat meer tijd tussen de voedingen laat, moet je gewoon de schema's gelijk laten lopen! Na hoeveel maanden lukte dat voor jou ongeveer, met uitzondering daar gelaten? 😅

vor 2 Jahren

Reactie op R.mse

Vanaf het moment dat de baby de fles om de 4 uur krijgt elke dag de dag sta ...
Wat handig! Ik ga het zeker proberen, bedankt voor de uitleg ❤️

vor 2 Jahren

Reactie op Bitterkoekjes

Hoewel je je nu waarschijnlijk nog niks er bij voor kan stellen gaat dat op ...
Dankjewel! Ga zeker gewoon kijken wat werkt ☺️ voorbereiding is denk ik wel echt key maar dat is nu met 1 baby ook wel fijn en doe ik ook aangezien hij nogal dwingend kan zijn haha 🤣

vor 2 Jahren

Reactie op Gianna-24

Dankjewel! Ga zeker gewoon kijken wat werkt ☺️ voorbereiding is denk ik wel ...
Ja dat sowieso, alles wat ik klaar kan zetten doe ik altijd ook want niks is irritanter dan dat iets niet voor handen is, zeker als je al 65 ogen nodig hebt 🤣 Ik weet nog dat ik de eerste paar keer dat ik ze allebei tegelijk had thuis dat ik dacht shit hoe moet ik dit allemaal doen. Maar je wordt er handig in haha nu weet ik niet meer beter en vind ik hulp irritant want heb overal m'n eigen manieren voor gevonden en is het dubbel en dwars genieten.

vor 2 Jahren

Ik lees graag mee!

vor 2 Jahren

Reactie op Bitterkoekjes

Ja dat sowieso, alles wat ik klaar kan zetten doe ik altijd ook want niks i ...
Dat is wel een goede, in elke kamer/ruimte alles hebben liggen zodat je nooit mis kan grijpen! Luiers, luierzakjes, hydrofiele doeken, billendoekjes.. vergeet ik dan nog iets? Ik zal (net als nu) de verzorging voor beiden voornamelijk alleen doen gezien mn man veel aan het werk is. Het scheelt iig al onwijs dat alles op 1 verdieping is. Heb ook de box nog in de huiskamer staan die ik zal blijven gebruiken om de oudste in te doen als ik wat moet doen met de kleine bijv. Of om hem veilig te houden van waar ik op dat moment niet aan heb gedacht 😅 Daarnaast de Nuna leaf gekocht voor de kleinste en hoop dat ik me weg snel kan vinden met 2 kleintjes! Heb me handen echt al vol aan mn dreumes van 19 maanden 🙈

vor 2 Jahren

Reactie op Bitterkoekjes

Ja dat sowieso, alles wat ik klaar kan zetten doe ik altijd ook want niks i ...
Hahaha goed om te horen! 🥰 komt vast goed allemaal

vor 2 Jahren

Ik heb inderdaad ook een verschoonplek beneden. Zo'n IKEA karretje vol luiers en doekjes. Die kun je verplaatsen. Ik gooi gewoon een aankleedkussen op de tafel of bank. En beneden is inderdaad peuter proof. Want ik ontkom er niet aan om hem af en toe beneden te laten als ik de baby's naar bed breng. Grondbox heb ik ook. Ideaal. Maar dezelfde ritmes. Dat is hier in het begin niet gelukt. We begonnen de dag samen, maar verder had ieder had gewoon zijn eigen ritme qua slaap en voedingen. Dus drie door elkaar en op verzoek. Maar dat ging hier eigenlijk prima. Nu ze vast voedsel krijgen doe ik dat wel tegelijkertijd.

vor 2 Jahren

En al het begin is lastig. De eerste avond alleen heb ik met drie huilende kinderen op mijn bed gezeten en gewacht tot ze allemaal sliepen. Nu gaat het zonder problemen. Je went er zo aan. Al heb ik elke dag nog wel een "help!"momentje hoor, maar dan van 5 minuten.

vor 2 Jahren

Hier precies 18 maanden er tussen! Wij hebben er wel voor gekozen om een tweeling buggy te kopen en we hebben er mega veel gebruik van gemaakt! Wij hebben een duo wagen van Topmark gekocht, niet heel duur maar wel echt prima! Onze jongste wordt nu 1 jaar en we gebruiken de buggy nog steeds. Een meerijd plankje hoorde ik van vriendinnen niet veel fijne dingen over.. (stoepjes etc).

vor 2 Jahren

Reactie op Rachelle1989

Dit is helemaal top, thanks voor de tips!! Eerste maanden zal het ff bikkel ...
Volgens mij ging die met een maand al naar om de 4 uur( weet het niet meer precies😅Volgens mij is dat als ze genoeg aankomen dat je dan na om de 4 uur mag) volgens mij was dat vrij snel al en zodra ik hem snachts niet meer wakker hoefde te maken en om de 4 uur ben ik daarmee gestart.

vor 2 Jahren

Reactie op Bananana

En op de bank ofzo zie ik nog niet zo zitten met de spuitluiers 😉
Oh dat is vervelend idd spuitluiers. Daar had ik met beiden weinig last van gelukkig😅 ik heb ze altijd overal en nergens verschoont

vor 2 Jahren

Krijgen nu nr 3 die anderhalf jaar scheelt met nr 2. Bij de eerste 2 de donkey gebruikt, maar ik vond die wagen dus niet fijn 🙈. Lomp en breed, zitjes te klein voor mijn dochter met haar lange benen en met 1 kindje erin plus plankje nog steeds lomp. Omgewisseld voor joolz geo2 en dat vond ik een verademing. Ook normaal formaat als je er 1 kindje in hebt zitten en lekker veel ruimte voor boodschappen.

vor 2 Jahren

Ik lees ook even mee, onze oudste zal +/- 21 maanden zijn als haar 2 zusjes geboren worden! Wij hebben in ieder geval ook in elke ruimte (beneden, eigen slaapkamer) een verschoonplekje beschikbaar en zijn de oudste al flink aan het "trainen" in zelfstandigheid en geduld opbrengen 🤣 Wij gaan denk ik voor een tweelingkinderwagen met een loop/zitplankje.. Verder hoop ik inderdaad vooral dat het ritme snel een beetje simultaan zal lopen maar we gaan het zien.. 🙄

vor 2 Jahren

Hier zit er 21 maand tussen de 2 kindjes, ik vindt het fijn om de jongste ( inmiddels al weer bijna 1 ) in de draagzak te doen en dan de oudste ( bijna 3 nu ) in de wandelwagen. Nu ze beide wat ouder zijn werkt het meerijdplankje ook goed, of de oudste fietst mee op de loopfiets en de jongste in de wandelwagen