36 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op baby17en21

Nee, ze gaven niet aan waarom. En het is niet dat het standaard op de stoel ...
Aangezien ze graag nieuwe inkomsten zouden zien is het logisch dat ze je een nieuwe willen aanpraten. Als het nergens anders staat zou ik hem gewoon lekker gebruiken, want dan lijkt mij ook niet dat er echt een risico is

2 jaar geleden

Ik zou even kijken naar de veiligheidsnormen die zijn gehanteerd bij de oude maxi cosi en of die nog voldoen aan de huidige veiligheidsnormen. Waarschijnlijk niet. Wat kost een nieuwe cabriofix? 80 euro? Wil je daar serieus risico voor lopen...? Je kunt ook op kleine stukjes een ongeluk krijgen door schuld van een ander. 50km per uur aan de zijkant in je auto gaat best hard..

2 jaar geleden

Mijn oudste is van 2006. De maxi cosi toen gekregen van iemand. Toen was de maxi cosi al een paar jaar oud. Vorig jaar gewoon weer gebruikt. Ben blij dat ik geen nieuwe heb gekocht. Kinderopvang is om de hoek (lopend naartoe) en we zijn amper weggeweest met de auto (corona en huilbaby/pittige baby). Onze vaste autostoel is van 0 tot 4 jaar. Daar ging hij met 9 maanden in.

2 jaar geleden

Voor ons eerste kindje hebben we de maxi cosi gekregen van mijn schoonzus. ...
Zag bij het laatste seizoen van Een huis vol een nieuwe maxi cosi denk ik😅 Zo eentje met wieltjes eraan. Zei al tegen mijn man:"Ze zullen toch nog wel een stoeltje hebben?" Maar misschien hadden ze die ook al bij het vorige kindje. Ik kom trouwens zelf uit een groot gezin. Volgens mij hebben wij allemaal in hetzelfde stoeltje gezeten/gelegen. Maar goed, dat was wel jaren terug. Toen waren er ook nog auto's zonder gordels op de achterbank en werden baby's ook in de wandelwagenbak meegenomen in de auto🤣

2 jaar geleden

Hier zat ik ook een beetje mee... Zoontje is van begin 2016 en heeft erna alleen maar op zolder gestaan, afgedekt in een vuilniszak. Las overal gemiddelde levensduur 7-10 jaar, afhankelijk van de staat waarin 'ie verkeerd. Ik op zolder gaan kijken...hoes eraf, piepschuim checken. Nou, nog voor ik die hele hoes eraf had, had ik de brokken piepschuim al in mn handen...dat was dus helemaal poreus geworden 😲 Dag stoeltje... Dus wij hebben een nieuwe gekocht voor de 2e.

2 jaar geleden

Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Lijkt mij geldklopperij...

2 jaar geleden

Reactie op NovemberBaby2020

Hier zat ik ook een beetje mee... Zoontje is van begin 2016 en heeft erna a ...
Jeetje wat zonde!!! De 7 jaar ook niet eens gered dus 😔 Bedenk me nu, je weet natuurlijk ook nooit hoe lang stoeltjes in een winkel staan? Maar wel vet balen!

2 jaar geleden

Jeetje wat zonde!!! De 7 jaar ook niet eens gered dus 😔 Bedenk me nu, je ...
Ja heel zonde! En idd wat je zegt, je weet niet hoelang 'ie al in de winkel stond... We hebben 'm medio 2015 gekocht, dus dat is tot nu al 6 jaar...+ Wat ie in de winkel/opslag heeft gestaan. Nouja helaas...het zij zo.

2 jaar geleden

Reactie op Ekein

Zag bij het laatste seizoen van Een huis vol een nieuwe maxi cosi denk ik😅 ...
Ik heb gezien dat ik vroeger op mijn zij in de maxi cosi sliep 🤣 Bakken ruimte had ik. Ik heb ook wel eens gehoord dat ze inderdaad niet langer gebruikt mogen worden dan een bepaalde periode, ik zou toch een nieuwe kopen.

2 jaar geleden

Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Lijkt mij geldklopperij...
Omdat de kwaliteit van het materiaal afneemt, ook al is dat niet zichtbaar. Zo kan het plastic opeens gaan splinteren ipv scheuren als bepaalde stoffen in het plastisch zijn uitgehard/vervlogen. Of er treed breuk al op bij een lagere impact(kracht die er op komt) waardoor het stoeltje nu niet meer door de veiligheidskeuring zou komen. Zo'n stoeltje wordt ontworpen met een bepaalde veerkracht/flexibiliteit om die krachten aan te kunnen, en door de tijd neemt die veerkrachtigheid af en zal het sneller breken ipv meevoeren. Een er perfect uitziend stoeltje kan dan bij een ongeluk toch onveilig blijken, de vraag is; wil je dat risico lopen? Ook helmen(fiets,paardrijden,motor ed) moeten veiligheidstechnisch om de zoveel jaar vervangen worden, omdat het materiaal nou eenmaal wat veranderd in de loop der tijd en daardoor niet meer veilig genoeg is. Wij kregen een stoeltje van mijn schoonzus, ook ouder als 10 jaar. Wij hebben besloten om een nieuwe te kopen.

2 jaar geleden

Jeetje wat zonde!!! De 7 jaar ook niet eens gered dus 😔 Bedenk me nu, je ...
Iig bij Maxi-Cosi zit er ergens een oranje sticker, waar is ook een code op staat voor het productiejaar. Redelijk goed terug te zoeken dus.

2 jaar geleden

Wat ik begrepen heb is dat niet alleen het plastic maar ook de voering achteruit gaat. Dus de veiligheid en het comfort wordt minder. Dit hebben ze mij bij de prenatal uitgelegd. Zolang het om de veiligheid van mijn kind gaat, wil ik niet bezuinigen. Wij hebben al een keer een ongeluk meegemaakt waar we niks aan konden doen. De schade aan de auto was enorm maar wij hadden gelukkig vrij weinig letsel. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt zou zijn als de veiligheid minder was

2 jaar geleden

In de handleiding van mijn 2e hands maxi cosi pebble plus staat zelfs dat je hem maar 5 jaar moet gebruiken. Ik kan me voorstellen dat ze dat er in zetten om aansprakelijkheid e.d. te voorkomen. Ik heb de hoes er af gehaald en de maxi-cosi en het materiaal zien er nog goed en stevig uit, dus ik durf hem zo wel te gebruiken

2 jaar geleden

Reactie op Ekein

Zag bij het laatste seizoen van Een huis vol een nieuwe maxi cosi denk ik😅 ...
Jaaa bij de familie Jelies he! Dat is een maxi cosi en wagen in 1! Even kijken....Dat was de autostoel van Doona! Hij viel me gelijk op!

2 jaar geleden

Reactie op EL12

Jaaa bij de familie Jelies he! Dat is een maxi cosi en wagen in 1! Even kij ...
En die is dus nog maar vrij kort op de markt. Daar hebben dus zeker niet alle kinderen ingezeten.

2 jaar geleden

Reactie op JTW

In de handleiding van mijn 2e hands maxi cosi pebble plus staat zelfs dat j ...
Dat is echt wel heel kort! Belangrijk is hoe de maxi cosi bewaard is. Is dit netjes opgeborgen geweest en niet in de zon dan is het plastic echt niet ineens op... Zoals al eerder benoemd, maxi cosi geeft aan tot wanneer alles sowieso perfect blijft. Dus die geven een korte maximale tijd op. Persoonlijk zou ik zeker een maxi cosi een paar jaar langer gebruiken, als deze goed onderhouden en bewaard is geweest. En is een stoeltje bij een ongeluk (of andere heel harde klap) betrokken geweest. Altijd een nieuwe kopen!