170 Reacties

茅茅n jaar geleden

In het ziekenhuis

茅茅n jaar geleden

In de slaapkamer, na 11 uur wee毛n, een kwartier voor ik ging persen. Het is dat de verloskundige zei: "Ah, je vliezen zijn nu ook gebroken." Anders had ik nieta gemerkt...

茅茅n jaar geleden

Beide keren hebben ze in het ziekenhuis de vliezen gebroken. Snap je behoefte om overal een matje neer te leggen haha. Spannend is het wel.

茅茅n jaar geleden

In het bevalbad - net voor de perswee毛n begonnen

茅茅n jaar geleden

Thuis in bed, was erg blij met m'n honden trainings matjes 馃槀馃槀

茅茅n jaar geleden

Reactie op embeetjex

Thuis in bed, was erg blij met m'n honden trainings matjes 馃槀馃槀
Ik had overigens ook bijna overal wel een matje liggen. In de auto op de bijrijdersstoel ook + een handdoek, want stel dat ik beval in de auto 馃槀馃槀馃槄 ziekenhuis was op nog geen 5 minuten rijden.

茅茅n jaar geleden

Snachts/smorgens vroeg in bed. Voelde opeens iets knappen. Daarna dacht ik laat ik maar eens gaan plassen is al 2 uur geleden en toen ik naar de wc liep kwam alles eruit 馃槀. Ik lag gelukkig al in het ziekenhuis.

茅茅n jaar geleden

Beide keren zijn ze kunstmatig gebroken (in het ziekenhuisbed)

茅茅n jaar geleden

鈥榮 Ochtends in bed, toen ik het nieuws op m鈥檔 telefoon las dat een vriendin die nacht bevallen was. Helemaal enthousiast en ineens voelde ik het nat worden. Ik zei tegen mijn man: of ik heb zojuist in bed geplast, 贸f mijn vliezen zijn gebroken. Vrijwel direct daarna waren de wee毛n ook duidelijk aanwezig. Onder/naast de douche wat vocht opgevangen om er zeker van te zijn dat het vruchtwater was.

茅茅n jaar geleden

Thuis 1,5 uur nadat de wee毛n waren begonnen moest ik overgeven op de wc 馃槄 daar kwam zoveel kracht bij dat ik eerst dacht dat ik in mn broek plaste, aangekomen bij het ziekenhuis voelde ik nog een keer zo n straaltje lopen dus waarschijnlijk was het wel vruchtwater maar dan gewoon een klein scheurtje waar af en toe wat uit liep, uiteindelijk nog extra door geprikt voor ik mocht persen

茅茅n jaar geleden

Bij de eerste waren ze te vroeg gebroken en dat gebeurde in bad. Bij de tweede 's nachts in bed. Gelukkig had ik al een handdoek onder me liggen omdat ik die avond al last had van harde buiken.

茅茅n jaar geleden

Thuis in bed. Het gros van de bevallingen begint btw niet met het breken van de vliezen. Het gros vd bevallingen begint met wee毛n. Het beeld dat je ergens bent en ineens een plas water hebt, is zeldzaam. Vaak begint het met sijpelen van vocht, waarbij je je afvraagt of je in je broek plast. Bij mij werd t wel erger toen ik t bed uitstapte. Ik heb er op t toilet een glas ondergehouden om t op t vangen. Ik kon toen heel snel constateren dat het vruchtwater was. Je kan ook op je vuist blazen. Als er dan meer komt, is het vruchtwater. Je kan zorgen dat je de laatste weken op een zeiltje zit in de auto en op de bank en zorg voor iets op je matras. Mocht je vruchtwater lekken, dan gaat dit er nl niet meer uit. Ps, meestal begint het als je ontspannen bent.

茅茅n jaar geleden

Ik lag in het ziekenhuisbed toen ik een vreemd plopje voelde. Pas toen ik naast het bed stond en naar de wc liep begon het langs mn been te lopen. De wc heb ik niet eens gered. Maar de grootste golf kwam er gelukkig in de buurt van het doucheputje uit ;-) hier liggen de matjes ook al klaar hoor.

茅茅n jaar geleden

's ochtends in bed. Ik wilde opstaan om te gaan plassen en voelde een "plop" en ineens was de hele boel nat. Gelukkig had ik wel een matrasbeschermer op mijn bed (IKEA). Moest man wel meteen wakker zien te krijgen om de dekens van het bed te halen en met handdoeken te rennen 馃ぃ

茅茅n jaar geleden

Op de bank tijdens het avondeten 馃き opeens was het PLOP en van de schrik sprong ik direct op. Gelukkig viel het mee met hoeveel er op de bank was gekomen, het stroomde daarna vooral eruit.

茅茅n jaar geleden

Toen ik 's ochtends uit bed stapte om te gaan plassen. Ineens stond ik in een warme plas water. Uiteindelijk ben ik pas twee dagen later bevallen. Ik had overigens wel al matjes met daarover een badlaken op al mijn favo zitplekken en de bijrijdersstoel in de auto gelegd, en op bed zo'n onderlegger.

茅茅n jaar geleden

Bij 2 鈥榮 nachts in bed, bij 1 naast het bed op weg naar de wc en bij 1 tijdens de bevalling.

茅茅n jaar geleden

Bij de eerste, vliezen gebroken door gynaecoloog in het ziekenhuis.. Bij de tweede een thuis bevalling, de vlies brak maar niet.. dus de verloskundige wou proberen hem laten geboren te worden in de vlies.. Ging goed, tot het moment het hoofdje eruit kwam.. Toen was ik wat hulp nodig qua ruimte en door haar nagel is toen de vlies gebroken.. Daar "baalde" de verloskundige van.. 'owneee, dit is jammer we waren er bijna' 馃槀

茅茅n jaar geleden

Ik had vanaf een paar weken voor uitgerekende datum een zeiltje in bed en overal waar ik zat puppy trainingpads van de ACTION neergelegd. Ik dacht ja, het kan overal gebeuren. De bevallingen van zowel m'n moeder als mijn zus begonnen met het breken van de vliezen, just like on the movies. Dus ik bereidde mezelf er voor de zekerheid op voor馃槵 Met 39+6 was ik tegen de avond bitterlemon aan het drinken en lekker intensief aan het dansen op 'Nothing breaks like a heart' (Miley C.) Nou toen ik vlak erna nodig moest plassen was het al gauw Nothing breaks like your water sjongejonge mn plas hield niet op 馃檲 Het bleek helaas meconium houdend vruchtwater dus het was vluchttas pakken en naar het ziekenhuis. De volgende dag met 40w is ze geboren馃挆

茅茅n jaar geleden

Had net verloskundige gebeld dat ik de hele nacht al weeen had en wat te doen. Nee hoor vliezen zijn nog niet gebroken VK stelde voor om voor zekerheid even langs te komen om te checken maar was nog bij andere client. Nog geen 2 minuten later, ik zat net op mijn knieeen, midden in de woonkamer, armen op zwangerschapsbal om wat heen en weer te bewegen tegen de weeen. Voelde opeens plop en daar ging het. Gelijk maar weer gebeld馃槄 en man gebeld dat hij toch maar naar huis moest komen want dat de kans groot was dat de kleine toch wel kwam die dag