170 Reacties

één jaar geleden

Eerste kerstdag om 8:45 terwijl ik op de bank sliep, ze had erin gepoept dus moesten daarna naar het ziekenhuis. 25 december was ik uitgerekend, uiteindelijk is ze de 26e om 0:46 geboren. We hadden in de nacht om 2:00 al de verloskundige gebeld omdat de weeën regelmatig genoeg waren, maar bij controle door de vk nog geen ontsluiting. Dus wat paracetamol genomen tegen de pijn om nog wat te slapen :) Had al eerder in de week af en toe wat oefenweeen en vanaf 39+5 paar keer per uur samentrekkingen. Dus sliep vanaf toen al op de bank omdat met een dikke buik het verhoogde bed in en uit klimmen best een uitdaging was (Had alleen niet echt nagedacht over de optie dat het breken van mn vliezen het begin van de bevalling zou zijn, sliep deels op mn dekbed dus die is vies geworden en verder vruchtwater op de vloer)

één jaar geleden

In bed toen we net wilden gaan slapen.

VRIEND

één jaar geleden

S nachts terwijl ik sliep. Ik schrok wakker van een knal en kwam een plas water uit. Was prematuur dus nog geen matrasbeschermer gebruikt, maar direct overtrek en molton eraf getrokken zodat het niet.in matras liep.

één jaar geleden

Toen ik sliep

één jaar geleden

Spontaan onder de douche haha ideaal. Had wel al eventjes weeen.

één jaar geleden

Tijdens een wandeling in de polder, bij -10. Moest daarna nog 20min teruglopen haha.

één jaar geleden

Niet zelf, ze zijn door de verloskundige gebroken toen ik op de 5cm bleef steken.

één jaar geleden

Had al 6 uur weeen en was net in het ziekenhuis aangekomen. Op dat bed braken m’n vliezen spontaan

één jaar geleden

's nachts in bed. Was wakker geworden van mijn vriend die naar de wc moest en voelde iets ploppen en nattigheid. En 3 uur nadat mijn vliezen waren gebroken, begonnen de weeën.

één jaar geleden

Thuis op de wc. Vroeg in de ochtend. Dacht dat ik moest plassen. Daarna begonnen de weeën ook.

één jaar geleden

Bij mn schoonouders thuis 🤭🤣

één jaar geleden

Toen de persweeën begonnen braken m'n vliezen. Ik stond toen onder de douche.

één jaar geleden

Op het werk op het toilet😀

één jaar geleden

Thuis als in een film. Dag ervoor nog controle gehad en nig potdicht bij 39+2 en zaterdag wilde ik rond de middag nig ff op de bank liggen en ik lig en denk potver moet plassen weer opstaan. Stond op en een hele plens vruchtwater op de vloer 🙈 naar het zh waar ik aan de wee opwekkers moest omdat meneer in vruchtwater had gepoept en zondagochtend om 6.14 is de kleine geboren

één jaar geleden

Geen idee. Niet iedereen heeft vliezen die breken met n plas 'water' tot gevolg. Bij mij zijn er waarschijnlijk steeds kleine beetjes vocht uit gekomen.

één jaar geleden

Bij mijn zoontje thuis toen ik op de bank wilde gaan zitten en bij mijn doc ...
Bij mij idem. Bij de eerste toen ik op de bank wilde gaan zitten en bij de tweede zijn ze in t ziekenhuis doorgeprikt.

één jaar geleden

Maandag gestript en van maandag op dinsdag in de nacht op bed. Had ik drang om naar de wc te gaan om te plassen maar ik werd nat wakker tussen de benen 🤗 Heb in de ochtend pas verloskundige gebeld. Moest mijn 'vruchtwater'opvangen zodat zij het kon gaan ruiken het vruchtwater was ja of nee. Bleek toch zo te zijn en er kwamen geen weeën op gang. Waardoor ik mij woensdag ochtend uiteindelijk moest melden in het ziekenhuis. Ivm infectie gevaar. Werd ik medisch en ingeleid. Succes. 🍀🤞

één jaar geleden

Op de bank! Had net wat te drinken gepakt en ging zitten om de film weer verder te kijken en PATS! Maar de bank heeft er niet onder geleden, ik ben snel naar het toilet gerend om zo'n mega maandverband te pakken (niet dat die voldoende tegen hield). Het was zeker niet meteen zo'n plas water als in de film

één jaar geleden

Reactie op XxMaMaXx

Maandag gestript en van maandag op dinsdag in de nacht op bed. Had ik drang ...
Het ging ook maar om kleine beetjes vruchtwater geen plassen. Of kletsnat zijn.

één jaar geleden

Slechts een klein deel van de vrouwen breken de vliezen zoals je dat ziet in films. Dacht dat mn verloskundige zei 10% ofzo? Iig weinig. Mijn vliezen waren langdurig gebroken. Hoge vliesscheur. Ik lekte kleine beetjes. In het ziekenhuis hebben ze mn vliezen 'echt' gebroken