16 Reacties
3 jaar geleden
Hier is het achterhoofden ook nog wat platter; gelukkig niet zo erg als in het begin. Ik moet donderdag naar het consultatiebureau dus dan ga ik ernaar vragen. Maar volgens mij sluit het hoofdje toch pas als 2 ofzo zijn en zoveel liggen ze niet meer plat. Dus ik heb goede hoop hoor
3 jaar geleden
Wij hebben al maanden helm therapie. Sinds gister eindelijk op 'normaal' en we komen van zeer ernstig. Sef is van 1 mei. Maar je ziet zeker nog goed dat zijn hoofd platter is dan normaal. De schedel naden zijn bijna dicht en daarna gebeurt er niet veel meer aan de vorm
3 jaar geleden
Hier ook achterzijde nog steeds een groot stuk kaarsrecht. Van onderaf is wel langzamerhand een kleine bolling ontstaan, maar daarboven richting de kruin is nog steeds super recht. Hopelijk valt dat als hij straks meer haar krijgt minder op...
3 jaar geleden
Wij hebben ook ons zoontje met wat afgeplat hij heeft onder wel een bolling
3 jaar geleden
Ben zo blij dat wij zelf voor een helmpje gekozen hebben. Onze dochter had een voorkeur en de hele nacht kijken of ze goed lag brak ons op. Nu dus goed hersteld, eigenlijk vrij snel al. Het hoofdje sluit bij 1 jaar hebben wij gehoord maar wees niet getreurd. Een afgeplat hoofdje hersteld meestal in de komende jaren verder....
3 jaar geleden
Reactie op Hildje
Ben zo blij dat wij zelf voor een helmpje gekozen hebben. Onze dochter had ...
In België stellen ze geen helmpje voor bij de consultatie bureau
3 jaar geleden
Hier is het ook nog zeker te zien. Zowel de asymmetrie als afplatting zaten op zeer ernstig. Maar het is echt heel veel beter geworden, niet meer helemaal plat, er zit wel bolling in. Dus ik ben al heel blij.
Heeft veeeel oefenen, snachts goedleggen etc gekost. Na maanden fysio werden we door verwezen voor de helm. Uiteindelijk besloten toch niet voor de helm therapie te gaan. De kinderarts adviseerde tegen de helm. En wij hadden er zelf geen goed gevoel bij. Wel spannende keuze, maar ben blij met hoe haar hoofdje er nu uitziet.
Tot 2 jaar wordt het nog beter zei de arts. Het gaat in het 2e jaar alleen langzamer dan in het 1e jaar
3 jaar geleden
Reactie op Ties1990
Hier is het ook nog zeker te zien. Zowel de asymmetrie als afplatting zaten ...
Wij werden niet doorverwezen. Bij ons had ze een voorkeur en na maanden kwakkelen, 's nachts wakker worden en de hele tijd kijken of ze goed ligt, omdraaien, oefeningen etc. hebben wij zelf therapie ingeschakeld. Het resultaat was al na een paar weekjes zichtbaar en wij hadden weer rust. Het helmpje stond superschattig en ze had er geen problemen mee
3 jaar geleden
Reactie op Nadiena
Hier werd een helm afgeraden (door fysio, kinderarts en kinderneuroloog) iv ...
Oh echt? Waarom dan? Wij hadden een helm en 2 verkalkte hematomen
3 jaar geleden
Reactie op FemkeXx-24
Oh echt? Waarom dan? Wij hadden een helm en 2 verkalkte hematomen
Omdat die hematoon oorzaak was van de voorkeur en hij hield 1 kant van zijn lichaam wat stiller dus focus op zijn motoriek was belangrijker dan het cosmetische. Hematoom zit er trouwens nog steeds.