47 Reacties

3 jaar geleden

Wellicht is het mogelijk om even een weekje hem thuis te houden en er aan te werken? Misschien Samen met een slaapcoach? Hier merkte we na 2 dagen al veel verschil. Hij is ook rond 0600 wakker, gaat van 0930 tot 1000 slapen en van 1300 tot 1430 en gaat de nacht in om 1900. Aan het begin van dit ritme werd hij om 1400 vaak al wakker maar dan hielden we hem wakker tot 1830. Uiteindelijk schoof alles steeds meer op. Bij het middagdutje ook consequent zijn, al snel wakker? Elke 3 minuten troosten en weer neerleggen. Vergt wat energie maar uiteindelijk werkt het vaak wel. Wat betreft het eten is het ook een beetje uitvinden wat werkt. Hier helpt een bolletje of krentenbol geven, soms tijdens het spelen. Het heel zwaar en door de vermoeidheid wordt hij ook in alles moeilijker. Echt ik weet er alles van. Ik ben alles gaan noteren wat gebeurd er, hoe laat, hoe reageren wij? En daarnaast strak dat ritme aanhouden. Heel veel succes en sorry voor het lange verhaal 🙈

3 jaar geleden

Reactie op MGSS

Wellicht is het mogelijk om even een weekje hem thuis te houden en er aan t ...
Bedankt voor de tips, maar hem 'even een weekje thuis houden' is helemaal niet haalbaar, en het zou bovendien niet werken omdat de crèche totaal tegenwerkt. Mijn partner werkt voltijds en ik ben huisarts, dan blijf je niet 'zomaar even' een weekje thuis met je kindje helaas.

3 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje20

Hij gaat 4 dagen naar de opvang. We hebben heel lang thuis een goed vast ri ...
Ik kan me voorstellen dat je de strijd met de flessen nu even niet aan gaat. Choose your battles😉 Ik zou thuis proberen zoveel mogelijk rust te geven door niet te wachten op slaapsignalen maar gewoon kijken of je hem na 3 uur wakker weer op bed krijgt. Desnoods een keer slapend wegleggen om oververmoeidheid te voorkomen en na 2 te korte slaapjes gewoon een derde te overwegen als het anders te lang duurt. Die vermoeidheid moet er eerst uit. Ik begrijp dat thuis blijven om aan een ritme te werken niet altijd kan maar eventueel de optie om iemand te vragen een paar daagjes aan huis op te passen die wel de strijd aan wil gaan met een slaapritme?

3 jaar geleden

Idd, wij houden ook de gidsen aan van slaaptipsvoorbabys aan! Echt heel fijn, en misschien een consult doen, als je daar je verhaal verteld weten zij de juiste tips en trucs te geven, echt!

VRIEND

3 jaar geleden

Zo lastig dat het KDV niet mee werkt. Dan loop je voor je gevoel altijd achter de feiten aan. Ik zou me niet te druk maken over de hoeveelheid melk. Als dat goed naar binnen gaat, lekker doen. Na de opvang is die van mij ook echt moe, (Maar niet oververmoeid) gelukkig hoeven we niet meer te eten want dat zou hier ook echt niet gaan. Ze slaapt de dag na de opvang ook echt meer overdag. Na een opvangdag zou ik je zoon zo vroeg mogelijk in bed doen, eten iets dat er makkelijk in gaat of een papfles. Op de dagen dat je niet weg hoeft, de vroege ochtend even luier verschonen en een klein flesje en terug naar bed? Evt een liedje of een boekje lezen (een rustige activiteit)? En zoals al gezegd voor de dutjes overdag vóór de moeheid signalen al op bed leggen. En als de korte dutjes betekenen dat er een derde dutje gedaan moet worden, ook prima. En met de dutjes, niet te snel uit bed halen. Ze moeten ook een beetje leren dat ze overdag ook langer kunnen slapen. Sterkte ermee. En als ik mag dan gooi ik er nog een dooddoener in: het komt goed, hij raakt vanzelf gewend aan de opvang en het ritme daar.

3 jaar geleden

Het is een beetje een lastige situatie en ik lees tussen de regels door dat je een beetje vastzit. De opvang doet niet wat je wil maar je kan niet wisselen. Je wil wel thuis investeren maar kan geen vrij nemen. Ik snap dat dat het gevoel geeft dat verandering moeilijk is. Als je iets wil veranderen moet je ergens beginnen. De andere keuze is het accepteren en wachten tot het beter gaat want ook dat moment komt vast en zeker. Ze hebben immers steeds minder slaap nodig. Wat me wel verbaast is de starre houding van het kdv. Misschien daar een gesprek aangaan zinvol? Hier geven ze om 17.00 groente aan alle kindjes die laat opgehaald worden. En om 16.30 geven ze met alle liefde alvast even een potje als je dat meegeeft. Tussendoor ook altijd snackjes en boterhammen voorhanden. Ze proberen een schema aan te houden met gezamenlijk eten maar onze veelvraat heeft bijvoorbeeld vaak honger en krijgt dan om 15u een extra boterham als alle andere kinderen iets anders krijgen.

3 jaar geleden

Ohhh heel herkenbaar. Lijkt wel mijn kind hahaha. Als ik haar zelf laat eten, knakworst, rolletje kipfilet, worteltje etc dan eet ze beter. We eten vanavond bijvoorbeeld ratatouille met een stukje vlees. De stukjes groenten kan ze dan zelf uit het vuistje eten ik straf niet met geen toetje geven. Ook met slecht eten krijgt ze een danone.. ben allang blij als ze iets eet..

3 jaar geleden

Ik zou het niet weten...is het een idee om hem wakker te maken voordat jij naar bed gaat en hem nog een fles te geven ? Misschien slaapt hij dan in de ochtend wat langer door en is hij meer uitgerust ? *ik roep maar wat, die van mij slaapt nog slechter dan slecht*

3 jaar geleden

Of een gastouder overwegen misschien?

3 jaar geleden

Reactie op Coco88

Het is een beetje een lastige situatie en ik lees tussen de regels door dat ...
Goh wat klinkt dat als een fijne opvang zeg! Een gesprek hebben we inderdaad aangevraagd (niet de eerste keer ook). Hier geven ze erg vroeg middag eten (vaak al om of soms zelfs voor 11u), dat is een warme hap in België. Dan rond 15u vieruurtje. Helaas is dat dan op dinsdag en donderdag ook nog eens brood voor de +1 jarigen (ook iets wat ik niet begrijp, brood ipv fruit als vieruurtje op 2/5 weekdagen). Avond eten op de crèche is een no go (voor hen, niet voor ons).

3 jaar geleden

Ik zou het niet weten...is het een idee om hem wakker te maken voordat jij ...
Hij heeft geen honger. Zelfs als hij om 5u wakker is ontbijt hij pas tussen 7 en 8 😓 Bovendien gaan we de laatste maanden eerlijk gezegd meestal zelf al om 20u30-21u slapen 🙈

3 jaar geleden

Of een gastouder overwegen misschien?
Geen optie met mijn beroep, zowel qua uren als qua verlof 😓

3 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje20

Bedankt voor de tips, maar hem 'even een weekje thuis houden' is helemaal n ...
Ik las je reactie gisteren al en eigenlijk zit het me niet lekker. Ik probeer alleen maar tips te geven, jullie lopen ergens vast en je wilt dat er wat veranderd. Vrij nemen kan niet, kdv werkt niet mee, gastouder kan niet. Jullie zullen toch ergens in die hoek moeten zoeken want een ‘simpele’ oplossing is er niet. Succes.

3 jaar geleden

Reactie op MGSS

Ik las je reactie gisteren al en eigenlijk zit het me niet lekker. Ik probe ...
En ik vind het fijn dat jullie met tips komen, daarom begon ik daarmee ook mijn berichtje. Ik vind het net daarom ook wel van mij uit de bedoeling dat ik reageer met wat we al probeerden en wat niet kan voor ons ☺️ Zoals ik al ergens in een berichtje gezet heb, we hebben nóg maar weer eens een gesprek aangevraagd in de opvang, en troost je, aan het zoeken naar andere opvangopties zijn we al lang. Het ding is dat qua amusement, andere kindjes en begeleiding ons zoontje daar héél graag is. Dat maakt het nog lastiger om hem er weg te halen zelfs al zouden we ergens een plekje vinden.

3 jaar geleden

Slaapgids gekocht bij snuggles and dreams. Hebben een paar tips toegepaqt en merken echt een verschil. Bij ons was het vooral s nachts dat ze er ineens terug elke 2u was :) nu nog max 1x dat ik bv geef

3 jaar geleden

Hier ook de gids van snuggles and dreams gekocht, heel tevreden van. Mijn dochter werd de laatste tijd 5 tot 6 keer snachts wakker. Nu hebben we een slaapschema, en het werkt echt. Ze slaapt door tot 5u, dan word ze meestal even wakker. We geven haar een knuffel en geven het tutje terug. Slaapt dan door tot 7u, half 8! Wij zijn zo blij en eindelijk terug wat uitgeslapen.

3 jaar geleden

Oooh lijkt helemaal hetzelfde probleem hier, Ben helemaal uitgeput , ik volg ng even ivm de tips🙏

3 jaar geleden

Wij hebben sinds een week een een slaapcoache voor onze dochter (1jaar) Ze heeft nog nooit een nacht door geslapen, en al haar slaapjes waren ook drama. Nu volgen wij het 2,3,4 schema op de dag. En het werkt al perfect! De 2,3,4 zijn de wakker uren. Smorgens wakker tel je er 2 uur bij, dan is het tijd voor het ochtend dutje. Weer wakker tel je er 3 uur bij, dat is het 2de dutje. Dan weer wakker tel je er 4 uur bij en ga je de nacht in. Het was even een gepuzzel want elke keer wissel je van tijden. Maar merk dat er nu al een goed ritme in komt. Ieder kindje is anders natuurlijk, bij ons werkt dit tot nu toe prima, hopelijk straks de nachten ook. Gaan de slaapjes op de dag goed, gaan ze ook in de nacht goed.

3 jaar geleden

Uitgesloten dat er niks lichamelijks aan de hand is? Wij hebben ook maanden en maanden met problemen rondgelopen, 8 behandelingen bij de chiropractor en hij slaapt zo veel beter..

3 jaar geleden

Reactie op Vanhilten

Wij hebben sinds een week een een slaapcoache voor onze dochter (1jaar) Ze ...
Dit heeft bij ons ook gewerkt vanaf 5 mnd. Toen hij 11 mnd was hebben we 3,3,4 gedaan, we merkten dat hij langer op wilde blijven s ochtends en dat werkt super en doen we dus nog steeds (nu 13mnd)