47 Reacties

3 jaar geleden

Ons dochtertje nachtslaap en overdagdutjes waren 9 maanden lang drama. Ik had nooit langer dan 3u achter elkaar geslapen en dat begon me op een gegeven echt te slopen. Toen hebben we besloten om liefdevolle slaaptraining te geven mbv een slaapcoach, omg als ik had geweten dat zoiets bestond, had ik het veel eerder gedaan, heeft echt mijn leven gered. Nu slaapt ze ‘s nachts lekker 12 uur door, overdag 2 dutjes van totaal 3 uur. 3 weken begeleiding voor 250,-. Als het duurder was, had ik het ook zo gedaan. Ze leert hoe ze zelf (door) kan slapen. Dus aanradertje!

3 jaar geleden

Reactie op MamavanMavi

Ons dochtertje nachtslaap en overdagdutjes waren 9 maanden lang drama. Ik h ...
Wat heerlijk dat jullie er baat bij hebben! Via wie heb je dit gedaan?

3 jaar geleden

Ik herken dit ook bij mijn zoontje. Ik zette hem in zijn bedje en na 10 minuten lang hij wakker. Nu heb ik matrasje zet het in de voorkamer en laat hem daar slapen. Opmerkelijk is dat hij 2 uurtjes aan een stuk door kan slapen. Ook al ben ik bezig in de keuken en maak ik wat kabaal. Hij slaapt door alles heen. Piept even en dan slaapt hij door.

3 jaar geleden

Zorgen dat het muisstil in huis blijft. Een speentje naast zijn hoofdje neerleggen, waardoor hij het zelf kan pakken en weer in slaap kan vallen. Eventueel ook een flesje melk klaarmaken, zodra hij huilt en sussen. Zorgen dat hij 1 dutje per dag doet. Op tijd naar bed, wandelingetje buiten maken (baby’s worden al moe als je even langs de supermarkt gaat.

3 jaar geleden

Zorgen dat het muisstil in huis blijft. Een speentje naast zijn hoofdje ne ...
De meeste kindjes hebben tot 15 / 18 maanden twee slaapjes per dag nodig (weet ik van onze slaapcoach 😇) dus ik zou vooral kijken naar wat jouw kindje nodig heeft. Bij ons slaapcoachtraject kwamen we erachter dat ons zoontje juist meer slaap nodig had en oververmoeid was, waardoor hij zowel vroeg wakker werd als overdag moeilijk ging slapen of korter sliep. Een van de tips was toen eerder naar bed, zowel overdag als ‘s nachts. Maar ieder kindje is anders. Als het je echt opbreekt en je hebt er wat geld voor over dan is een slaapcoach traject echt aan te raden. Heeft mijn leven zeker veranderd. Die van ons was via ‘The sleep agency’. Succes!

3 jaar geleden

Gezien jullie zo lief extra tips blijven geven zal ik ook even een update posten over het slaapgedrag van mijn ukkie want dit topic is een dikke maand oud ☺️ Van de ene op de andere dag was het allemaal over 🤷🏻‍♀️ Hij is nog altijd een vreselijk vroege vogel en valt nog altijd niet elke keer even vlotjes in slaap, maar het verschil is toch dag en nacht. Hij kan soms rustig nog een half uur tot 3 kwartier zelfs op en af woelen en wriemelen maar gaat niet huilen en valt zelf in slaap. Hij heeft meer regelmaat (gaat nu slapen rond 10 en rond 14u), en slaapt in de voormiddag bijna standaard 1,5u en in de namiddag 3 kwartier. En best van al, op de KDV hebben ze eindelijk het licht gezien en leggen ze ons mannetje op ongeveer dezelfde tijden neer als thuis! 🥳

3 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje20

Gezien jullie zo lief extra tips blijven geven zal ik ook even een update p ...
Leuk dat je even een update geeft! Ik was al erg benieuwd hoe het er nu voor stond...