18 Reacties
3 jaar geleden
Volgens de regels van de Rijksoverheid blijven kinderen tot 4 jaar thuis bij koorts: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/algemene-coronaregels/thuisquarantaine/quarantaine-gezinnen-met-kinderen
En hierbij de flyer over het rijksvaccinatieprogramma: https://rijksvaccinatieprogramma.nl/sites/default/files/2020-12/012489_Flyer%20RVP%20Kindervaccinaties_V2_TG.pdf
Daarin staat duidelijk dat kinderen met klachten als verhoging en/of koorts thuis blijven.
3 jaar geleden
Bedankt ! Best streng, maar dan zal het verzet gaan worden. Ik heb al gekeken in de jgz app, maar eerst volgende keer is 8 april. 1 dag voor haar verjaardag. Dat ga ik dus niet doen.
Dan wordt t eind april pas....
3 jaar geleden
Ik ben vrijdag met Mayson geweest en hij zou ook de 11 maanden vaccinatie krijgen, dit hebben we moeten verschuiven omdat hijberg verkouden is en ook veel slijm op de borst heeft, dit vond de kinderarts en de CB even fijner voor Mayson zelf. Het zou geen kwaad kunnen maar wel vervelend voor hem dat hij dan alles bij elkaar heeft. Nu hebben we afgesproken dat hij een vaccinatie krijgt zodra het slijm op de borst minder is of helemaal weg is, daarbij maakt het niet veel uit dat het wordt verschoven want het is een herhaald vaccain van de vorige keren.
3 jaar geleden
Ik zou hem verzetten. Mijn mannetje heeft ze afgelopen donderdag gehad en hij is er best ziekjes van geworden. Koorts, slecht slapen etc. Lijkt me voor je meisje in combinatie met haar verkoudheid niet fijn😘
3 jaar geleden
Bedankt ! Best streng, maar dan zal het verzet gaan worden. Ik heb al gekek ...
Mijn dochter krijgt de 11 maanden prik pas de week na haar verjaardag. Uitstellen maakt niet uit. Lees maar de site van de Rijksoverheid (beetje droge stof, maar dan zie je dat de pril later geven niet uitmaakt). Bij ons consultatiebureau hebben we pas met 12 maanden weer een afspraak.
3 jaar geleden
Gister knapte ze op en kok vanmorgen had ze geen verhoging en snottebellen meer, dus we zijn toch naar consultatiebureau gegaan. Uiteraard door de buitenlucht wel weer wat snot, dus toen vroeg ik maar wat wijsheid was.
Als ze alleen verkouden is en iedereen verder gezond, was het geen probleem om te komen. Ook voor haar vaccinatie nog even gecheckt dat ze het weekend verhoging had, maar dat was geen probleem. Nu dus toch dr prikjes gehad. Brullen natuurlijk. Tot nu nergens last van. Maar goed, tis pas 2 uurtjes geleden 😅😅
Ze blijft klein poppetje (70 cm 8,4 kilo)
3 jaar geleden
Onze kleine heeft de 11 maanden vaccinatie gekregen en wij hebben hem gelijk erna een zetpil gegeven. Na 7 dagen na de vaccinatie is onze zoon erg ziek geworden. 2 nachten wakker gelegen met hem koorts tot tegen de 40 graden, de 2 nachten erna had hij een temperatuur van 35,5 graden. Hij heeft onder 3 dekens en een kruik gelegen. Daarnaast stuiptrekkingen en vlekjes gekregen door de koorts. Hij dronk snachts 4 flessen om de twee uur en om de uur werd hij huilend wakker. Daarnaast flink zweeten in bed en een hoop medicijnen die hij nog steeds inneemt. We zijn twee keer naar het ziekenhuis gegaan. In het ziekenhuis zeiden ze dat hij pas bij de volgende vaccinatie na 10 dagen nog wel erg ziek kan worden. Dus de vaccinatie van 1 jaar en 4 maanden. Vandaag is het precies 1 week geleden dat hij koorts heeft gehad en gelukkig zien we vandaag verbetering. Hij knapt steeds beter op en hij speelt weer.
3 jaar geleden
Reactie op Jolinda1
Hier gisteren de vaccinatie gehad. Van de andere nergens last van gehad. Ma ...
Aaah sneu. Fenna idd gisteravond ook 39 (gelukkig niet spugen) en vandaag weer alles oké
3 jaar geleden
Reactie op Romi
Onze kleine heeft de 11 maanden vaccinatie gekregen en wij hebben hem gelij ...
Herkenbaar! Ons dochtertje heeft 26 maart de 11 mnd vaccinatie gehad en precies een week later op 2 April is de koorts begonnen. Tot nu toe nog steeds ziek. Alleen maar willen drinken vaste voeding totaal geen behoefte aan. Op de zetpil doet ze het redelijk en wil ze af en toe wel spelen maar verder alleen maar bij ons zitten, hangerig en huilen.. Zo zielig! Hopelijk knapt ze gauw weer op😞 Kan nergens vinden dat ze na een week nog last kunnen krijgen van de 11mnd vaccin maar goed..
3 jaar geleden
Even een vraagje, want ik had hier nog niet eens bij stil gestaan.
Rosan is 24 april jarig, mijn stiefzoon morgen. Hierom krijgen we de hele maand steeds verjaardagsbezoek. (Deze week bijvoorbeeld 6, 7, 10 en 11 april). Ook heb ik nu tentamenweken, dus als ze ziek wordt en thuis moet blijven van het kdv kan ik mijn punten niet halen...
Het laatste bezoek is op 26 april. Zal ik de vaccinatie gewoon verzetten? Dan zal ze dus al wel meer dan een jaar oud zijn....
3 jaar geleden
Reactie op naomiess
Herkenbaar! Ons dochtertje heeft 26 maart de 11 mnd vaccinatie gehad en pre ...
Ja erg vervelend, ik heb nog eens het cb gebeld ze zeggen puur toeval net gevaccineerd en een nieuwe virus te pakken gekregen. Onze Zoon is 2 keer naar het ziekenhuis geweest door hoge koorts met stuiptrekkingen en na een paar dagen was zn hele lichaam onder de rode vlekken. Je wordt er zo onrustig van omdat je nog steeds niet weet waardoor hij nou zo ziek is geworden.