36 Reacties

2 jaar geleden

Veel succes! Wij gaan over een maand beginnen en knijp hem heel erg! Zl is ook alleen ons gewend, is nooit naar een kdv oid geweest. Vind he heel spannend en leef erg met je mee. Laat je weten hoe het is gegaan vanmiddag??

2 jaar geleden

P.s. ze gaat het vast heel leuk vinden, 1 grote speeltuin en super leuk dat ze vriendjes en vriendinnetjes kan gaan maken (wat echt vanzelf gaat :))

2 jaar geleden

Bij ons was de eerste dag wennen prima, hij dacht hee leuk spelen en zwaaide ons zelfs dag. De tweede dag wennen wist hij wat er ging gebeuren en was het tranen met tuiten en hebben wij hem eerder opgehaald. Daarna was het 4 weken "lastig" met altijd huilen bij afscheid en al nee roepen als hij het gebouw zag en vanaf daarna ging het beter en ging hij met plezier. Hij was ook niets gewend dan alleen maar oppas door oma. Lastige leeftijd om te starten zeggen ze ook maar nu gaat het goed. Krijgen gelukkig altijd foto's als update en in het begin nog extra vaak;) voor de ouders ook moeilijk he

2 jaar geleden

Oooo wat spannend! Hier vanaf 1 juni zodat hij eerst een maandje aan z'n broertje kan wennen. Ik vind t ook zo spannend, wij hebben ons zoontje ook nog nooit bij iemand achter gelaten behalve hele vertrouwde mensen voor hem zoals opa en oma en zijn tante. Succes!! Laat je weten hoe t is gegaan?

2 jaar geleden

Veel succes! Laat even weten hoe het ging. I feel you, de 15e gaat ons meisje voor het eerst. Heb boekjes besteld over dit thema die ik met haar wil gaan lezen, maar vooral ik vind het zo spannend!

2 jaar geleden

Mooie foto!! Hier gaat ze sinds een paar maandjes naar de opvang. In het begin wel veel ziek geweest maar eigenlijk nooit problemen gehad om haar achter te laten. Heeft het vooral naar haar zin daar. Komt vast goed

2 jaar geleden

Nou, vanmorgen werd ze wakker en toen ik het vertelde, was ze zo blij. Handjes klappen en om half 8 wilde ze al gaan. Niet beseffend wat dat inhield natuurlijk. Al had ik er bij gezegd dat ik weg ging. Toen we er aankwamen, viel het kwartje en begon ze buiten al te huilen dat ze niet wilde. Klein drama dus eigenlijk. Ze was heel verdrietig, gelukkig wel te troosten. Ze was erg nieuwsgierig, wel op haar hoede en een beetje zenuwachtig. Als kinderen opeens druk deden of er gebeurde iets ging ze wel weer huilen. Maar ze heeft ook even gespeeld, gekleurd en vooral alles geobserveerd. Ze zou tot 11uur blijven, maar ik kreeg een appje of ze om half 11 gehaald kon worden. Ze had t best een beetje lastig en er kwam een gymmeester en ze gingen naar de gymzaal. Ze was bang dat dat misschien net even te veel voor haar zou zijn. Toen ik om half 11 kwam, zaten ze aan tafel fruit te eten. Normaal is ze gek op fruit, maar ze nam niks 😅 Maar ze zat er gezellig aan tafel en was redelijk chill op eerste gezicht. Toen ze me zag veranderde dat en was het brullen. Ze snikte het uit en was helemaal van slag. Dus denk dat er een hoop opgekropt zat, maar dat ze ervoor toch ook wel het een en ander gehuild had. Super sneu. Thuis was ze een uur ook even van de rel. Niks was goed en snel boos of om niets huilen. Als ik over school begin, zegt ze gelijk NEE 🙈 Wel jammer dat ze de gymzaal gemist had achteraf, want er was een glijbaan en laat ze dat nou geweldig vinden...maar ja. Vrijdag gaat ze weer wennen...ik heb er nu al zin in 🙄☹️

2 jaar geleden

Nou, vanmorgen werd ze wakker en toen ik het vertelde, was ze zo blij. Hand ...
Heeeeel herkenbaar, maar zoals ik al eerder schreef het gaat met de weken steeds beter. Die van mij gaat nu 3 maanden en liet straks vol trots zien waarmee hij allemaal had gespeeld op school. Nu ook weer fase van even huilen bij wegbrengen. Als ze de begeleiders en kindjes straks gaat herkennen wordt het makkelijker

2 jaar geleden

aaaah wat jammer zeg, dat breekt je moederhart toch hè... 😭 Mocht je wel even blijven bij haar naar binnen brengen ofzo? Hoe zit zoiets?

2 jaar geleden

Bij ons ging het vanmorgen precies hetzelfde. We werden ook gebeld om hem eerder op te halen nl. om 11.45 i.p.v. 12.30, vanaf 8.30 dus ik vond het al super knap van hem! Onze zoon ging ook voor de eerste keer. Ook hij werd verdrietig toen het er een beetje druk aan toe ging. Hij heeft ook nog weinig drukte qua feestjes o.i.d. meegemaakt. We hadden voor de zekerheid zijn knuffel en speen in de tas meegeven en daar had hij even gretig gebruik van gemaakt. Wel vond hij gelukkig gelijk de juffen erg aardig want die namen hem op schoot en dat was helemaal prima. Thuis was het wel gelijk weer goed en toen ik vroeg of hij vaker met de andere kindjes wilde spelen was het gelijk JA!

2 jaar geleden

Wat zielig! Zo'n peuterspeelzaal lijkt me ook nog een beetje een grote stap. Misschien is de crèche ook nog wat vroeg. Dacht dat ze vroeger ook wachten tot kind 2,5 was maar weet het niet zeker. Op school straks ook vast even drama maar het hoort er ook een beetje bij. Meestal zijn ze weer rustig als je weg bent. Was bij ons bij de oppas in het begin ook. Hoop dat ze het snel leuk gaat vinden!!

2 jaar geleden

Ah snap dat je het heel spannend vind. Maar heel goed dat je dit wel gaat doen voor je dochter! T begin is even zwaar maar daarna wordt t beter! Onze dochter gaat ook over 3 weken naar de peuterspeelzaal. Ze is al wel veel gewend, helaas heeft ze 2 keer moeten wennen bij verschillende gastouders. Ivm zwangerschapverlof van de eerste gastouder moest ze naar een andere.. nu vanaf 2 jaar gaat ze over naar de peuteropvang, ipv de gastouder. Lijkt mij toch fijner qua flexibiliteit en voorbereiding op de basisschool. Een vriendinnetje van haar eerste gastouder zit ook bij de nieuwe peuteropvang dus dat is heel fijn! Maar ik vind het ook erg spannend om haar daar achter te laten. Mijn vriend zal haar brengen ivm werk kan ik dit helaas niet doen 😞 dat vind ik wel jammer. 😤

2 jaar geleden

Heeeeel herkenbaar, maar zoals ik al eerder schreef het gaat met de weken s ...
Ik hoop het maar. Ik besef wel dat ar het er een beetje bij hoort. Maar ben blij als ze gewend is 😊

2 jaar geleden

Reactie op Paige

aaaah wat jammer zeg, dat breekt je moederhart toch hè... 😭 Mocht je wel e ...
Ja ik mocht mee naar binnen, ben na een kwartiertje weggegaan

2 jaar geleden

Reactie op ASAE

Bij ons ging het vanmorgen precies hetzelfde. We werden ook gebeld om hem e ...
Ooh wat fijn dat hij het toch wil dan. Ben benieuwd hoe ze morgen doet 😅

2 jaar geleden

Reactie op Hildje

Wat zielig! Zo'n peuterspeelzaal lijkt me ook nog een beetje een grote stap ...
Vroeger was het idd 2,5 en later 2 jaar 3mnd. Nu is het veranderd naar 2 jaar...dus ze passen het "niveau" ook wel aan aan de kleintjes. Ik zag zelfs kinderen met een tuitbeker aan tafel bijvoorbeeld. Maar qua leeftijd weet ik zeker dat ze het allemaal wel kan, ze is qua ontwikkeling echt wel voor. Maar emotioneel is het wel pittig voor haar. Rot leeftijd om te wennen, dat wel. Uitleggen lukt wel, maar wat ze wel en niet snapt is nog beetie gokken

2 jaar geleden

Ah snap dat je het heel spannend vind. Maar heel goed dat je dit wel gaat d ...
Spannend! Ik hoop dat ze snel went. Scheelt al dat ze meer gewend is met wegbrengen

2 jaar geleden

Ooh wat fijn dat hij het toch wil dan. Ben benieuwd hoe ze morgen doet 😅
Ja dat ben ik bij ons ook wel.

2 jaar geleden

Lees mee!

2 jaar geleden

Hoe is het nu met jullie kleintjes? Morgen gaat mijn meisje een ochtend wennen, ik vind het zoooo spannend. Ook een echte coronial en gewend aan oppas thuis door opa en oma. Haar achter laten op een voor haar onbekende plek met onbekende gezichten, dat klinkt toch heel eng voor zo'n klein moppie. Nu maar proberen te slapen... 😬