36 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Milagro

Hoe is het nu met jullie kleintjes? Morgen gaat mijn meisje een ochtend wen ...
Och wat spannend voor jullie..idd zo voelde ik het ook. Eerste dagje was dus best dramatisch. 2e oefendagje ging wel wat beter. Afgelopen woensdag is ze voor het eerst echt de hele ochtend geweest. En het ging eigenlijk boven verwachting goed ! Ze heeft leuk gespeeld, gepuzzeld, meegedaan in de kring en huilde alleen bij het afscheid. (wat heel sneu was, want ik was nog bezig met haar jas en schoenen en ze zei al heeeel dramatisch "daaahaa mama" ) Maar ze ging wel naar me zwaaien en daarna herpakte ze zich erg goed. Alleen toen ze naar buiten gingen, moest ze weer even huilen, maar dat was wel logisch (jas aan...huis?) Eenmaal buiten was het ook wel snel prima, want ja, zandbak. Dus oooh ik was zo trots 🥰 Ze mag straks ook weer, maar ik heb nog steeds wel een beetje een dubbel gevoel er bij. Als ik over school begin is het meteen "nee, thuis!" Dus tsja...ze gaat nog niet fluitend 🤔 Heel veel succes straks met wennen ! Hopen dat het meevalt ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Milagro

Hoe is het nu met jullie kleintjes? Morgen gaat mijn meisje een ochtend wen ...
Het gaat boven verwachting goed, heeft wel wat kleine momenten gehad dat hij even bij de juf op schoot wou (gelukkig vind hij daar troost). Ook idd. bij het naar buiten gaan, de jas is naar huis en tijdens het buiten spelen komen er ook kinderen van andere groepen buiten en dan moet hij weer even aan de drukte wennen. Verder geven de juffen aan dat het heel erg goed gaat en dat hij lekker mee doet met de rest.

2 jaar geleden

Vandaag, na overleg met het CB vanmorgen, besloten om nog even te wachten met de PSZ. Vorige week vrijdag ging ze wennen en sindsdien is ons meisje flink van slag. Ze is echt het vertrouwen even kwijt lijkt het wel. Leidster zei dat ze paar keer verdrietig was geweest en toen ik haar ophaalde huilde ze zo hartverscheurend. Thuis snikte ze nog na... Vandaag op het CB zeiden ze dat ze het qua ontwikkeling ook nog niet nodig heeft omdat ze het supergoed doet (ze maakte daar zelfs al een vierwoordzinnetje). Dus net met het hoofdkantoor gebeld en die stelde voor om het na de kerstvakantie weer te proberen, dan is zit ze tussen 2,5 en 3 jaar in. En dat we (met deze kennis) het wennen dan ook anders kunnen opbouwen. Dit was bats boem meteen de hele ochtend... Vond ik al wat snel. Moet zeggen dat ik best opgelucht ben, zag er behoorlijk tegenop op haar zo weg te moeten brengen morgen. Ze huilde vanmorgen al wanneer ik naar de wc liep of mijn jas ging halen bij de achterdeur. Als ik maar even buiten beeld ben eigenlijk. En ze werd ook vaak huilend wakker deze week, zo ken ik mijn meisje niet... Mijn moederhart schreeuwde bijna: STOP! Hoop dat het bij jullie beter gaat 🤭, wij proberen het later opnieuw.

2 jaar geleden

Reactie op Milagro

Vandaag, na overleg met het CB vanmorgen, besloten om nog even te wachten m ...
Aaah agossie wat sneu dat ze zo verdrietig was!! Hoe zat het bij jullie met het contract dan? Wij hebben een opzegtermijn van 2 maanden 🙈

2 jaar geleden

Ze waren heel coulant! Morgen zou het ingaan (officiële startdatum), dus waren net op tijd blijkbaar want ook hier hanteren ze een opzegtermijn. Ze storten zelfs ons geld terug en hebben ons contract direct aangepast naar de nieuwe startdatum (waarover ze zelfs meedacht). Zo fijn, ben zo opgelucht dat ik deze knoop heb doorgehakt ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Paige

Aaah agossie wat sneu dat ze zo verdrietig was!! Hoe zat het bij jullie met ...
En anders had ik het trouwens ook gedaan, jammer dan van mijn zuurverdiende centen 🙈. Denk je er over om te stoppen? Of gewoon uit nieuwsgierigheid?

2 jaar geleden

Reactie op Milagro

Vandaag, na overleg met het CB vanmorgen, besloten om nog even te wachten m ...
Aaaaahhh wat sneu dit en wat fijn dat dit een goede beslissing lijkt. Ik herken het wel een beetje, niet zo extreem zoals bij jullie. Maar wel opeens heel aanhankelijk, ik mag niet weg. Als ik over school begin, zegt ze "nee ! Thuis" en dan met een heel zielig stemmetje "daahaa mama" Afgelopen woensdag was ze niet geweest ivm bacteriële infectie en ik twijfel erg of ik haar morgen moet brengen. 1 dag voor de vakantie....straks 2 weken niet...ik weet dat ik haar er geen plezier mee doe. Dus ik snap je opluchting..ik ga nog wel doorzetten, omdat ze het op de ochtend zelf best wel heel goed doet. Maar het moet wel een positief verhaal gaan worden, anders ga ik ook nog even nadenken. Op zich is een wenperiode normaal, maar het valt mij *en haar* wel tegen hoeveel impact het heeft eigenlijk.

2 jaar geleden

Aaaaahhh wat sneu dit en wat fijn dat dit een goede beslissing lijkt. Ik h ...
Ja, lastig hè om die keuze te maken? Die eeuwige twijfel altijd. Wat het voor mij makkelijker maakte, was dat ze vroeger pas vanaf 2,5 a 3 jaar startten en het feit dat ze zich rond deze leeftijd juist heel erg op mama richten. Het hoort er dus bij blijkbaar en ik ga daar maar even lekker in mee. Ik ben best weleens onzeker, maar dacht, laten we eens vertrouwen op het mantra: "momma knows best!" Wij kennen onze kleintjes immers het beste, nietwaar? ☺️

2 jaar geleden

Vroeger was het idd 2,5 en later 2 jaar 3mnd. Nu is het veranderd naar 2 ja ...
Dat blijft lastig inderdaad. Dat is hier ook. Als het goed gaat is het wel beter voor de ontwikkeling en leuk om contact met andere kindjes te hebben. Wij merkten gelijk verschil (groei id ontwikkeling) na de 1e keer kinderdagverblijf. We misten soms wel ons kleine meisje maar die kwam gelukkig weer gauw terug

2 jaar geleden

Reactie op Hildje

Dat blijft lastig inderdaad. Dat is hier ook. Als het goed gaat is het wel ...
Voor de ontwikkeling is je emotioneel veilig voelen erg belangrijk en dat voelde ze zich duidelijk niet. Na een week nog van slag zijn lijkt me niet oké. En andere kinderen ziet ze gelukkig ook regelmatig. Ze is talig heel sterk, maakt zinnen van 4 worden en kan haar eigen verdriet al benoemen... Dus maak me geen zorgen om haar ontwikkeling. Bovendien begint echt 'samen spelen' pas veel later. Nu is het nog naast elkaar spelen. Voor een gezonde sociaal-emotionele ontwikkeling is een liefdevolle, veilige omgeving nodig. Door te laten merken dat je onvoorwaardelijk van je kindje houdt, ook als het boos, verdrietig of bang is. Hierdoor leert je kleine dat emoties geuit mogen worden en ontwikkelt hij of zij zich tot een empathisch en sociaal kind. Dus later starten lijkt me geen probleem voor haar ontwikkeling. Ik ben nooit naar de PSZ of crèche geweest en ben ook goed terecht gekomen 😂

2 jaar geleden

Reactie op Milagro

Ze waren heel coulant! Morgen zou het ingaan (officiële startdatum), dus wa ...
Wat super fijn dan! Hopelijk is jullie kindje er over een tijdje wel klaar voor 😊

2 jaar geleden

Reactie op Milagro

En anders had ik het trouwens ook gedaan, jammer dan van mijn zuurverdiende ...
Nee die van ons is nog niet begonnen hahah, die begint in juni zodat ie eerst een maandje kan wennen aan de nieuwe gezinssituatie (krijgen elk moment ons tweede kindje) maar ik word als Spaans benauwd van de gedachte hem bij vreemden achter laten hahah, dus als hij t helemaaaaal niks zou vinden is t idee van een uitweg wel fijn🙈

2 jaar geleden

Reactie op Paige

Nee die van ons is nog niet begonnen hahah, die begint in juni zodat ie eer ...
Oooh ja, goede keuze! Niet teveel tegelijk! Succes met de laatste loodjes!

2 jaar geleden

Reactie op Milagro

Oooh ja, goede keuze! Niet teveel tegelijk! Succes met de laatste loodjes!
Dank je wel! 😊😊

2 jaar geleden

Reactie op Milagro

Voor de ontwikkeling is je emotioneel veilig voelen erg belangrijk en dat v ...
Wat goed om te horen! Bij ons waren wij er zelf aan toe en voor ons gevoel ons dochtertje ook maar wij hebben niet veel kindjes in de omgeving. Zo zie je maar dat het bij iedereen anders is en dat is maar goed ook. Vond het wel rot dat ze veel ziek was en twijfel direct als ze opnieuw met iets thuis komt. Ze spelen op deze leeftijd inderdaad nog niet samen maar wij zien haar groeien en als ze weer een half dagje mag staat ze in de ochtend vrolijk te springen en zingen, dat wil ook wat zeggen...

2 jaar geleden

Reactie op Hildje

Wat goed om te horen! Bij ons waren wij er zelf aan toe en voor ons gevoel ...
Zeker, geen kind ontwikkelt zich hetzelfde. Als het goed gaat, is het prachtig. Wij hadden de intentie om haar te laten starten, maar is voor haar nog te vroeg. 🤷🏻‍♀️ Fijn dat jullie meisje het zo naar zin heeft. Als dat hier zo was, zou ik ook blij zijn voor haar!