11 Reacties
3 jaar geleden
Hee, ik heb geen ervaring, maar wel hetzelfde schuitje! Mijn zoontje is 10 april 1 jaar geworden en ik ben nu 14 weken zwanger.
Ik snap je gevoel wel, maar ik ben meer nieuwsgierig. Het zal best pittig worden, maar zoals je al zegt: heel veel mensen kunnen het, dus waarom wij niet 💪
3 jaar geleden
Ons zoontje is 2 mei 1 geworden, dus 13.5 maand nu ong.. ik ben zelf nu 35 weken zwanger van nr 2 ontzettend gewenst en op gehoopt ..maar ondanks dat heel spannend. Hoe gaan we dit doen aandacht verdelen joe reageert hij op de kleine wat als we op stap gaan😅. Ik laat het allemaal maar op me af komen.. t zal best pittig zijn maar ze hebben hopenlijk zo veel aan elkaar en nu zit je toch nog in het baby ritme.. wij gaan proberen om voor ons zoontje alles zo veel mogelijk bij het oude tehouden en hem heel veel bij alles te betrekken.. hij snapt het nog niet maar voelt aan dat er wat gaat gebeuren.. ik krijg een geplande keizersnede dus mijn vriend ia gelukkig 6 weekjes thuis omdat ik dan niet mag tillen en we lekker met z'n 4en kunnen wennen aan de nieuwe gezinssituatie... geniet van je zwangerschap..
3 jaar geleden
Hi, hier ook nog geen ervaring, maar wel het zelfde schuitje. Onze dochter is van eind april en ik ben nu ook 8 weken zwanger van de 2e. Heel blij, en hoe het zal gaan? We zien het tegen die tijd wel. 😜
3 jaar geleden
Te eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap ... Mama's kunnen dat, je zal versteld staan... Ik had al een dochter van 5 toen ik zwanger was van een tweeling, oktober 2012 geboren, vrij snel weer zwanger, ook niet helemaal gepland maar super welkom, geboren november 2013...ik stond denk in de overlevingsstand, want geen idee hoe ik het allemaal heb gedaan.. Wat ook jammer is dat je het niet allemaal bewust meemaakt.. Nu in april 2020 is dochter nummer 5 geboren, super leuk en genieten, omdat de kids het ook bewust mee maken.. En daarbij is m'n man heel de week van huis, van maandagochtend heel vroeg tot vrijdagavond en om de zoveel tijd pas op zaterdag... Doe het heel de week alleen...
Maar snap je reactie, herken het ook.. Was bij het horen dat we een tweeling kregen ook totaal in paniek.
Je hebt nog alle tijd, probeer te genieten..
3 jaar geleden
Onze oudste werd 2j de dag na de geboorte v nr 2. Ze was wel al heel zelfstandig. We hebben dat gemotiveerd (rapley, zelf kledij proberen aandoen, drinken pakken, ..) het is zwaar maar wel te doen. Het zwaarste vind ik dat ik heel weekends alleen ben met hun en dusook altijd met 2 kindjes moet sleuren in de winkel enzo. Mijn oudste speelde ook al vroeg zelfstandig en mn 2de hetzelfde maar nu hebben ze ook nog eens elkaar en dat is meestal heel mooi.
3 jaar geleden
Als het gewenst is komt alles goed :) daar groeien jullie als gezin naartoe.
wij hebben een dochter van nu 14 maanden en ben nu uitgerekend van nr 2 (40+4).
Voor ons een bewuste keuze om ze dicht op elkaar te krijgen (en geluk dat het ons zo snel gegund was ook). onze dochter is daarbij ontzettend makkelijk. en ik geniet ervan om haar nu te betrekken bij de baby in de buik. het wordt misschien wel pittig, maar geen 1 kind is gelijk en zo ook het gezin niet. goede zwangerschap gewenst!
3 jaar geleden
Mijn kids zijn allemaal net jarig geweest. De oudste is 12, dan 8 en 6 jaar. Een dreumes van april 2020. En morgen precies 36 weken zwanger.
Daarbij heb ik een eigen bedrijf samen met mijn partner.
En ons lukt het ook om alle liefde en aandacht te verdelen.
Wat ik me vooral kan herinneren toen onze dochter net 2 was en haar zusje geboren werd, is dat het allemaal wel los loopt.
Het ging zo soepel allemaal.
Wat ik je vooral wil meegeven. Geniet lekker van de zwangerschap, en vooral zo veel mogelijk van je dochter..
Dat ze mama straks moet delen betekend niet dat je haar wil vervangen of dat ze minder liefde hoeft te krijgen!
Twijfel niet te veel aan jezelf want ook jij kunt dit 😇!!
3 jaar geleden
Dat gaat je lukken. Ik heb een zoontje van bijna 15 maand (19 maart 2020) en een dochter van 10 weken (8 april 2021). Je gaat juist genieten van de momenten dat er door de oudste wordt geknuffeld met de jongste, om een hele mooie levenslange band te zien vormen. En zeker, het heeft absoluut de uitdagingen, maar soms is het even niet anders en moet de een even wachten op de ander. De oudste gaat hier tijdens het voeden gewoon in de box met BabyTv aan, en de jongste heeft een automatisch schommelstoeltje waardoor ze net even wat makkelijker op zichzelf kan blijven. Het leert de oudste ook wat zelfstandiger te worden, je leert snel genoeg wat zij in de tussentijd even voor zichzelf kan doen. En vooral; je doet wat je kunt, en wat vandaag niet lukt, komt morgen wel!
VRIEND
3 jaar geleden
Gefeliciteerd!
Onze dochter is van april 2020 en ik ben nu zwanger en uitgerekend in februari 2022.
Ik heb in maart een miskraam gehad, ik was uitgerekend in maart. Die zwangerschap was gepland, maar wel een verassing aangezien onze dochter onze dochter niet spontaan is gekomen. Ik vond de miskraam erg verdrietig maar praktisch gezien vind ik het wel fijner dat er iets meer tijd tussen zit.