9 Reacties

2 jaar geleden

Nee 🤭

2 jaar geleden

Hier een tijdje geleden ook een hele tijd nee. Hij was zelfs jonger dan 20 maand. Veel tips heb ik niet. Gaat vanzelf wat over.. Nu is het terug wat beter

2 jaar geleden

Hahaha ja, alles is nee🤷🏼‍♀️ dus dan 'respecteer' ik de Nee. Maar als ik iets gedaan wil stel ik het niet in een vraagvorm zodat ik de nee dan vermijd. Als hij dan nee zegt zeg ik: het was geen vraag dus ja, we gaan het WEL doen. Dan kan hij met zijn nee ook echt iets bereiken met een vraag ipv te pas en te onpas zeggen zonder dat ernaar geluisterd wordt. Ze doen dit om eigen grenzen te gaan leren kennen en bewaken; ik wil dat hij naar mijn nee luistert dus ik probeer zoveel mogelijk dit dan ook bij hem te doen. Wanneer hij merkt dat ik dan zeg 'oké dan niet' is hij tevreden en doet het soms later alsnog op zíjn tijd☺

2 jaar geleden

Hier ook heel veel nee en onwijs leuke peuterbuien als madam der zin niet krijgt..🙈

2 jaar geleden

Wat zou kunnen helpen is je kind een keuze aanbieden. Daardoor krijgt hij het gevoel van autonomie, en dat is belangrijk voor hem op deze leeftijd. Dus: pindakaas of jam op brood? Knuffel of autootje mee naar buiten nemen? En als hij dan zelf de keuze heeft gemaakt laat hem dan de gevolgen ondervinden. Toch geen zin in pindakaas? Jammer, volgende maaltijd weer een kans. 🤷

2 jaar geleden

Ik krijg zelfs een nee voordat ik uberhaubt of soms niet eens een vraag stel 😅🤣..

2 jaar geleden

Mijn zoontje knikt de helledag nee maar als je vraagt aan hem drinken of wil je broodje of noem maar op hij knikt nee maar als wat aan hem geef wil hij het we hebben 🤣🤣

2 jaar geleden

Wij hebben een zeer pittige dochter die dit en heel vaak doet en al heeel lang. Ze is echt een drama queen en als ze haar zin niet krijgt of we nee zeggen dan komt of een pruillip of een driftbui. Inmiddels ook al driftbuien in de supermarkt, op de oprit etc op onze naam staan🙈 Ooit laat ik het gewoon gaan maar bied haar wel afleiding. En als ze dan niet eet, dan eet ze niet, gaat ze echt niet dood van. Ik merk dat ooit een spelletje ervan maken het beste werkt (tip van de opvang). Dus als ze nee zegt tegen naar buiten gaan, dan loop ik naar haar toe en zeg ik wie het eerste buiten is en Ik begin te trappelen, ze vergeet dan dat ze niet wilde en staat zo aan de voordeur🙈 en aankleden en verschonen is hier een ramp. Dus we gaan hier regelmatig zonder schoenen de deur uit. Dan leg ik haar gewoon uit, prima maar dan kan je niet lopen en moet je in de buggy. Uiteindelijk wil ze toch lopen en dan laat ze het onderweg alsnog toe. En als ze echt niks willen dan zet ik haar midden in de woonkamer en laat haar uitrazen in haar bui, uiteindelijk gaat ze wel weer spelen alleen duurt het ooit wat langer.

2 jaar geleden

Jep, wij zitten hier nu ook in. Ons meisje is van eind april 2020 dus 21 maanden. Alles is nee en zelf doen. Niet meer in de buggy willen, dus lopend de winkels in met als gevolg dat dit heel lang duurt, overal aan zitten en dromen. Ook als ze bijvoorbeeld iets leuks heeft ontdekt en we willen haar daarmee stoppen, dan is het een groot drama. Plus het inslapen is rampzalig 🙄🙄🙄