415 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Mijn baby van 8 weken lacht de hele dag door. Hij lacht nou ook naar zijn s ...
Zalig!

4 jaar geleden

Reactie op Maaike078

Wat heerlijk zeg alle baby’s die zo lang doorslapen. Ik ben al heel blij da ...
Wij zorgen ervoor dat ze op tijd drinkt. Ene keer is ze wakker andere keer moeten we dr wakker maken.

4 jaar geleden

Onze kleine man, vandaag 2 maanden oud, komt nog voor 1 nachtvoeding. Hij heeft de laatste fles rond 23 uur en komt dan nog rond 5 uur. Ergens zou ik wel willen dat hij doorslaapt om zelf meer slaap te krijgen, maar als ik hem snachts uit bed haal is hij op zijn allervrolijkst! Hij lacht volop en kraait dan lekker een eindje weg 😍 Dat maakt die nachtvoeding zo leuk en gezellig dat ik hem zonder enige moeite doorsta en stiekem nog wel even wil behouden 😅

4 jaar geleden

Reactie op Prilgeluk

Onze kleine man, vandaag 2 maanden oud, komt nog voor 1 nachtvoeding. Hij h ...
Ooh ik snap je helemaal. Vind het ook wel gezellig. Alsof we even alleen op de wereld zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Prilgeluk

Onze kleine man, vandaag 2 maanden oud, komt nog voor 1 nachtvoeding. Hij h ...
Hahaha met mijn 2 jongens begint mijn dag om 5u. Is dus geen nacht voeding met voor mij, maar goedemorgen voeding. Fijn hoor daar hij zo lekker slaapt.

4 jaar geleden

Dit is inderdaad een heel belangrijke topic. Het is zo makkelijk om te praten over wat minder goed gaat of leuk is, maar t positieve is t belangrijkst. Ik heb gister besloten om alleen nog maar te doen wat voor mij goed voelt en dat had n hele positieve uitwerking op de kinderen. Alles op intuïtie en gevoel. ❣

4 jaar geleden

Vandaag uitslag van hielprik gekregen en alles is goed 🥳 Mijn man en ik zouden beiden onvruchtbaar zijn. Na jaren toch spontaan zwanger geworden. Toen kregen we met de 20 weken echo te horen dat hij drie afwijkingen zou hebben en met de groeiecho zou hij veels te klein zijn. We hebben een super gezond jongetje gekregen. Zo dankbaar

4 jaar geleden

Gwendolyn slaapt al 3 dagen van 22:30 tot 6:30/7:00😍 en ze heeft vandaag haar teentjes ontdekt!😍

4 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Wij zijn beide geen avond mensen dus hebben nooit de laatste fles na 23u ge ...
Heel herkenbaar, als ik lees over al die baby's die van 23:00 - 8:00/9:00 doorslapen wordt ik jaloers, maar eigenlijk slaapt mijn kleintje net zo lang alleen dan van 20:00 tot 6:00, misschien als ik vanavond de fles om 22:00 geef slaapt hij door tot 8:00... Maar ik ben echt geen avondmens, 23:00 lig ik al lang in bed..

4 jaar geleden

Reactie op Antoinet

Heel herkenbaar, als ik lees over al die baby's die van 23:00 - 8:00/9:00 d ...
Dat dus! 😀

4 jaar geleden

Normaal komt onze kleine man van 10 weken om 4/5uur voor zijn nachtfles. Maar gisteren heeft hij om 23u zn fles gedronken en vanmorgen om 8u meldde hij zich pas weer voor een fles

4 jaar geleden

De hele dag alleen thuis, omdat vriendlief aan het werk is en zojuist een soort van uitgebreid gedoucht terwijl onze kleine meid (vandaag 6 wk) ligt te slapen.. Nadat ik een hele ochtend bezig ben geweest om dr te troosten, omdat ze ongelofelijk verdrietig was.. Voelt als een kleine overwinning 💪🏻 ..

4 jaar geleden

Al een paar ochtenden "samen" ontbeten. Dat wil zeggen: na de ochtendfles gaat ze gezellig mee naar beneden. Ze kijkt hoe ik m'n ontbijtje maak, lacht en "kletst" terug. Heerlijke start van de dag!

4 jaar geleden

Al een paar ochtenden "samen" ontbeten. Dat wil zeggen: na de ochtendfles g ...
Ohh dat is gezellig!

4 jaar geleden

Mijn zoontje was weer eens eerder wakker dan ik en ik zag hem weer naar mij kijken met z’n grote oogjes.. rustig wachtend op z’n moeder melk 😍 zodra ik goedemorgen tegen hem heb gezegd begint hij breed te lachen Net als de vorige keer 😭 Ik ben zo moe ben absoluut geen ochtendmens maar als ik zulke ochtenden heb, daar word ik de gelukkigste mama van!😍 mijn lachebekje

4 jaar geleden

Reactie op EYU

Wauw heerlijk! Echt super jaloers mijn kleine van 8 weken bijna die wilt no ...
Volgens mij is doorslapen geen probleem, want als hij honger zou hebben komt hij vanzelf wel lijkt me. Onze Ash kwam de eerste maand nog midden in de nacht voor een flesje rond 01.00u, maar ongeveer vanaf week 5/6 slaapt hij door van 22.00 tot 05.00u. Wanneer hij honger heeft begint hij met wat gepruttel wat overgaat in huilen als het flesje maken te lang duurt 😜 Hij drinkt veel, groeit goed & zijn ontwikkeling is super 👍

4 jaar geleden

Het hangt ook wel af van hoe je doorslapen ziet... Dit is allesbehalve als kritiek bedoeld, maar ik lees erg vaak de term ‘doorslapen’ bij jonge baby’s die 8-9 uur slapen ‘s nachts. Maar met een baby die rond die leeftijd doorslaapt, bedoelt men eerder 5-6 uur aan één stuk. En dat is al mooi. Objectief bekeken is 8-9 uur echt wel lang voor zo’n kleine baby. Slecht zullen ze er niet van worden, maar het is wel een beetje een misvatting dat een jonge baby doorslaapt van zodra hij 7 of 8 uren (of langer) slaapt. Met als gevolg dat je mensen hebt die ons vragen hoelang onze zoon slaapt. Wij antwoorden dan dat hij een uurtje of 5, soms 6, kan slapen en ‘s nachts nog een flesje krijgt. Dan krijg je als antwoord ‘oh, dus hij slaapt nog niet door’. Jawel, hij slaapt net wél door... Het aantal uren die hij nu haalt, horen perfect bij zijn leeftijd (hij is iets ouder dan 7 weken). Maar voor velen is doorslapen echt precies de ganse nacht door zonder een voeding, of een nacht waarin ze zelf aan genoeg ononderbroken slaap komen. Dat klopt dus niet voor de kleine baby’s. Onlangs kloeg iemand over haar dochtertje die ‘maar’ vijf uur aan één stuk kon doorslapen ‘s nachts en zelfs nog een flesje wou in het midden van de nacht. Op een leeftijd van zes weken. En wat keek ze uit naar het moment dat ze EINDELIJK zou gaan doorslapen. Dat begrijp ik niet echt... Het kindje vertoont perfect normaal slaapgedrag, en toch was het niet goed.

4 jaar geleden

Inderdaad! 👏 Zo staat het ook in het boek dat ik lees (Wat baby's nodig hebben), dat mensen aan je gaan vragen 'Slaapt die al door?' terwijl het voor baby's helemaal niet normaal is om zolang door te slapen, maar dat het hier wel "de norm" is geworden. Onze meid is nu 7 weken en ze wil nog altijd elke 1,5 tot 2 uur drinken 's nachts. Ze heeft nu in totaal 2x de 3 uur aangetikt tussen voedingen. Dat noem ik nu al "doorslapen" 😂 Maar eerlijk gezegd vind ik het totaal niet erg, ze slaapt naast me dus even voeden is zo gebeurd. Soms kan ze daarna een uurtje niet meer slapen en dan ben ik ook even wakker met haar, maar ik heb helemaal geen moeite met al die gebroken nachten. Ik heb verder toch niks anders te doen 😄

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Het hangt ook wel af van hoe je doorslapen ziet... Dit is allesbehalve als ...
Je hebt helemaal gelijk. Onze 8 weken oude baby is een slaap baby en slaapt s nachts 8 of 9 uur achter elkaar. Het gaat er niet om of ze doorslapen het gaat erom dat ze hun eigen ritme daarin hebben en zo genoeg slaap en eten krijgen. En dan is het goed. Je mg gewoon trots zijn op hoe het gaat. Een baby slaapt niet slecht zoals veel mensen denken maar een baby heeft gewoon een ander ritme dan wij.

4 jaar geleden

Eindelijk een voedingspositie gevonden die relaxed is met mijn rug en nek! Rosan sliep gister voor het eerst door: 21.15 laatste fles, rond 23.00 in slaap (en daartussen lekker aan het 'spelen') en geslapen tot 4! Toen weer een fles en heb ik haar rond half 8 maar wakker gemaakt want de jongens moesten naar school. Supertrots, en vannacht sliep ze nog langer! 21.30 laatste fles en door naar bed en om 5.45 begon ze honger signalen te vertonen. Ze sliep toen nog wel, maar om te voorkomen dat ze overstuur wakker zou worden van de honger ben ik een fles gaan maken en heb haar om 6.00 daarvoor wakker gemaakt. Heeeeerlijk kind