12 Reacties
2 jaar geleden
Avondeten eerder geven. Dus bijvoorbeeld als lunch, of gelijk na het middagdutje. Dat werkt weleens.
En sinds kort werkt het volgende ook: Eérst een hap dan krijg je.... vul zelf maar in, hier doet de tablet het erg goed. 🤣 Ik weet het, volgens mij niet heel opvoedkundig correct, maar het gaat er wel in!
2 jaar geleden
Reactie op Saki
Avondeten eerder geven. Dus bijvoorbeeld als lunch, of gelijk na het middag ...
Jep. Hier ook toegegeven aan schermtijd. Als we gaan eten begint hij aan tafel, maar eet vervolgens een paar happen max. Daarna ff spelen tot wij klaar zijn. En dan bordje voor tv en dan gaat er nog net wat meer in
2 jaar geleden
Hier hetzelfde al sinds augustus. Een fase die wel heel erg lang duurt. 😄 Ik geef haar s morgens een kommetje gevuld met rauwe groenten (wortel, komkommer, courgette,...) zo heeft ze tegen de avond toch een klein beetje groentjes binnen. Als ik kook "helpt" ze mee en zo geraakt er af en toe ook wel iets in haar mondje.
Hier eet ze wel altijd haar vlees op. Ik maak vaak hamburgers met groenten in. Erg fijn gemalen zodat ze niet ziet wat er in zit. Of soms koop ik eens een groentenburger.
Heel veel succes gewenst. Probeer vooral je geduld niet te verliezen. Het is soms zo frusterend dat je zoveel moeite doet om iets lekkers te maken en ze er dan toch niet van willen eten.
2 jaar geleden
Bij ons werd er altijd erg goed gegeten. Soms zelfs dat ik dacht past dit allemaal in dat kleine buikje.. hij at alles! Nu wilt hij alleen nog maar soort van opgevallen aardappels, soep en pasta’s. Overdag eet hij wel maar ook veel minder als voorheen.. ik hoop ook dat het een fase is. 🤷🏽♀️
2 jaar geleden
Wij hadden er ook last van. Onze dochter at ook geen avondeten en is altijd een slechte eter geweest. Ze eet wel alles wat ongezond is. Het wordt echt beter!
Wat ons vooral hielp is juist haar met de pot mee te laten eten. Minimale hoeveelheid eten op het bord doen, zodat het een haalbaar doel wordt. Ook gaven we haar een stukje kroepoek (iets wat ze heel lekker vindt) na elke hap avondeten. Vervolgens hebben we dit afgebouwd door na 2 happen een stukje te geven en daarna na 3 happen enz..
Hoewel groente nog steeds een drama is, ben ik blij dat ze nu in ieder geval iets eet. We hebben de snacks ook beperkt naar fruit in de ochtend en 1 snack na het slaapje. Zo heeft ze ook voldoende trek om iets te proberen.
Hopelijk heb je er wat aan.
2 jaar geleden
Probeer misschien eens een smoothie met banaan rode bietjes appel en wortel.. gewoon stiekem. Het moment komt wel weer. De mijne vind doperwten helemaal machtig. Kleine domme dingen. Vooral als ie ze ook in saus mag dippen. Gaat dan niet eens meer om eten, tis gewoon leuk spel dan
2 jaar geleden
Reactie op Annepan
Jep. Hier ook toegegeven aan schermtijd. Als we gaan eten begint hij aan ta ...
Haha zo blij te lezen dat wij niet de enige zijn die ons kind voor de tv laten eten 🤭😂
Ik heb wel geprobeerd ons zoontje aan tafel mee te laten eten, maar het was dan alleen maar schreeuwen en boos zijn en een strijd die wij niet gingen winnen.. ik heb het losgelaten en merk dat als hij gwn tijdens het spelen eten uit zijn bakje kan pakken hij wel eet..
Ik denk maar zo.. het opvoeden van minimaal hap proeven etc komt wel als hij iets ouder is en echt begrijpt wat consequenties zijn als hij iets niet doet..
Qua eten is groente hier ook geen succes.. hij vindt tomaatjes komkommer, wortels en augurk vaak wel lekker.. dus dit wissel ik wat af met elkaar en probeer hem altijd wel dingen te laten proeven van ons eten.. daarnaast vindt hij vaak gebakken aardappeltjes wel lekker, sommige stukjes vlees ( kipschnitzel oid) en vissticks gaan er vaak wel 1..
En natuurlijk de ongezonde dingen als patatjes/ pizza / kroepoek/ speltpannekoekje etc 😂
VRIEND
2 jaar geleden
Ons zoontje doet er nog een schepje bovenop. Totaal geen vlees (ook niet bij de boterham), totaal geen aardappel/pasta/rijst, totaal geen enkele soort melk, geen enkele groente behalve rauwe kerstomaatjes. Enkel het binnenste van een boterham met pindakaas. Enkel fruit gaat redelijk. Krijg daar eens vitaminen, ijzer,... in 🤦🏻♀️