42 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op appelsap
Wat heftig zeg 🙁. En dan nu zo lang in onzekerheid de komende tijd.
Bij m ...
Ik ben wel zeker dat hij licht en donker ziet, zo knijpt hij z'n oogjes toe bij plots licht en de pupillen worden ook groter en kleiner. Ook had ik de indruk dat hij op 6 weken echt al zag. Zo volgde hij zijn mobiel ed... Maar toen was de nystagmus nog niet aanwezig...
4 jaar geleden
Heel veel sterkte, laat je niet gek maken door alles wat er op het internet te lezen is. Gelukkig is je baby verder gezond en ook mensen met minder of geen zicht (vooral vanaf de geboorte) kunnen een heel gelukkig leven hebben. Houd je ons op de hoogte? 😘
4 jaar geleden
Hoi! Ik heb je verhaal gelezen en wil je even een hart onder de riem steken.
Mijn broertje, inmiddels 30, heeft ook Nystagmus. Als baby en kind vond hij het moeilijk om te fixeren. Hij hield zn hoofd dan iets schuin om goed te kijken.
Maar sinds de puberteit heeft hij er geen last meer van! Z'n ogen trillen niet meer en hij kan rechtdoor fixeren. Alleen als hij moe is, komt het soms een beetje terug.
Hij is trouwens ontzettend slim, lief en succesvol en ondertussen ook vader van een prachtige zoon.
Ik hoop dat dit "succesverhaal" je wat vertrouwen kan geven.
Veel sterkte!
4 jaar geleden
Hoi, vandaag de oogarts gezien en effectief nystagmus vastgesteld... Hij ziet duidelijk wel iets, maar hoeveel juist zal pas mettertijd geweten zijn. Nu in eerste instantie een meting laten doen van de ogen om te zien of een brilletje nodig is en een mri scan om uit te sluiten dat er een probleem in de hersenen is. Bij de oogarts lag hij de hele tijd te schaterlachen, dat maakt altijd alles weer goed 😍
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op Kvl-24
Hoi, vandaag de oogarts gezien en effectief nystagmus vastgesteld... Hij zi ...
Da's toch al wat positief nieuws, gelukkig!
4 jaar geleden
Reactie op Kvl-24
Hoi, vandaag de oogarts gezien en effectief nystagmus vastgesteld... Hij zi ...
Fijn dat jullie nu duidelijkheid hebben. En dat hij zelf een vrolijk mannetje is is het belangrijkste 😍
4 jaar geleden
Reactie op Jomata
Hoe gaat het nu?
Lief dat je dat vraagt! Echt goed eigenlijk! Met een mri-scan hebben we met zekerheid kunnen uitsluiten dat er iets aan de hand was in de hersenen, dus dat was goed nieuws! En verder is de nystagmus al heel veel verbeterd op een paar weken tijd. Hij fixeert nu veel beter, kijkt ons echt aan en lacht terug, kijkt naar speeltjes en grijpt ernaar,... De nystagmus is er wel nog, maar zelfs de oogarts stond versteld van hoe hard het verbeterd was... Hij vermoedt dat zijn oogzenuw bij de geboorte mss nog niet volledig ontwikkeld was en dat dit heeft bijgedragen tot de nystagmus...
4 jaar geleden
Reactie op Kvl-24
Lief dat je dat vraagt! Echt goed eigenlijk! Met een mri-scan hebben we met ...
Oh wat fijn voor jullie zeg! 😊 ik heb veel aan jullie moeten denken... mijn dochtertje heeft waarschijnlijk ook een variant. Ze fixeert wel maar op momenten schieten haar ogen naar boven. Zijn nu 1x bij oogarts geweest maar die zag het eigenlijk niet. Binnenkort hebben we afspraak bij een andere oogarts..
3 jaar geleden
hey! Bij ons zoontje is helaas net hetzelfde ontdekt. Jouw uitleg klopt echt volledig met zijn "kijk" gedrag. Hij is nu 20 weken. MRI scan is 2 weken geleden gedaan en gelukkig ook niets uitgekomen. Wanneer zagen jullie verbetering? Wij hebben de indruk dat hij beter ziet als hij op z'n rug ligt, maar als hij recht zit op de schoot bv heeft hij het zeer moeilijk om te fixeren.
het zou heel fijn zijn mocht je jouw ervaring willen delen, want het is echt een zeer angstige periode.
Groetjes!
één jaar geleden
Ik weet niet of jullie nog actief zijn op het forum, maar ook ons zoontje van 6 weken heeft dezelfde verschijnselen. We zijn vandaag bij de kinderarts en oogarts geweest. Kinderarts zag meteen nystagmus, maar gelukkig geen neurologische afwijkingen. Oogarts kon op basis van zijn korte onderzoek ook geen afwijkingen vinden. Ook heeft de orthoptist kort gekeken en zag geen afwijkende visus. Ik ben heel benieuwd hoe het zich verder bij jullie ontwikkelde. Onze zoon heeft namelijk tot eergisteren ons strak aangekeken en zo ineens was dit weg. De verhalen op internet stellen me niet gerust. Blij om te lezen dat er ook gevallen zijn waarbij het wel wegtrekt. Ben heel benieuwd hoe het nu met jullie kinderen gaat.