16 Reacties

3 jaar geleden

Onze kleine man slaapt ook veel beter in het donker! Hij is 9 weekjes oud. Wel 5 weken te vroeg geboren.. dus overdag maken we het gewoon lekker donker voor hem 😊

3 jaar geleden

Ik doe dit al twee weken hoor? Hij is alleen maar overprikkeld en aan het vechten als ik hem in de box of ledikant doe terwijl ie wil slapen. Snap niet waarom prenatal dit pas na 6 weken aanraad. "Oh je kind geeft aan iets nodig te hebben? Nou niet doen tot 6 weken hoor!!" Fuck logic.

3 jaar geleden

Ik doe dit al twee weken hoor? Hij is alleen maar overprikkeld en aan het ...
En mijn knul is nu net 6 weken. Komt gewoon voor nachtvoeding maar gaat daarna gewoon weer tukken hoor. Als je haar gewoon na t tukken weer t daglicht intrekt, boeie.

3 jaar geleden

Onze jonge dame slaapt ook sinds ze 4 weken is overdag met de gordijnen dicht. Ze slaapt dan langer, rustiger en beter. Ze sliep overdag ook heel slecht en onrustig waardoor ze constant vermoeid was. Bij ons werkt het om de gordijnen dicht te doen. Het is dan niet zo donker als in de nacht want ze verduisteren niet helemaal, perfect dus.

3 jaar geleden

Bijna 6 weken oud hier. Slaapt overdag ook heel moeilijk of niet. Als ik de kamer 's avonds donker maak en in bed leg dan lukt dit zonder huilen en kan hij zelf in slaap vallen... al duurt het soms even. Overdag donker maken heb ik nog niet geprobeerd en durf ik niet zo goed. Schrik dat hij dan 's nachts meer gaat wakker zijn. Hij komt soms om de 3u, 4u tijdens de nacht. Deze nacht liet hij voor het eerst 6u tussen de voeding, maar was laat in slaap gevallen. Ik heb liever dat hij snachts voor een voeding komt dan dat hij overdag niet slaapt want nu heb ik gewoon geen gelukkige baby. Hij heeft wel koemelkallergie... geen idee of dat er hoor iets tussen zit. Hij is enorm onrustig... zucht

3 jaar geleden

Onze oudste sliep/slaapt alleen in een kamer die compleet donker is. Op haar kamer hebben we zelfs een rolgordijn en donker gewoon gordijn om het zomers donker genoeg te krijgen. Ons tweede meisje van 5 weken slaapt nu in een kamer met de gordijnen dicht om de warmte van de zon buiten te houden maar we proberen het niet heel donker te maken voor het dag en nachtritme. Maar ook zij slaapt het allerbeste als het echt donker is.

3 jaar geleden

Mijn zoon slaapt wanneer hij wil slapen overdag. Dat is heel wisselend en 's nachts slaapt hij heel goed dan slapen we samen. Hij krijgt borstvoeding dus dat maakt het ook makkelijker misschien. Ik geloof persoonlijk dat het ritme dat er is het ritme van mijn baby zelf is. Ik krijg er een blije baby voor terug die overal kan slapen. Hij is nu bijna 9 weken.

3 jaar geleden

Oh dit is fijn om te lezen onze man is nu 6 weken en vind het overdag ook heel lastig om te slapen dadelijk meteen proberen om het donkerder te maken. Hoezo onzeker en maar willen geloven wat er overal staat om maar dag en nacht ritme te creëren want inderdaad snachts slaapt hij kei goed en overdag niet

3 jaar geleden

Hier hetzelfde hoor! Mijn kleine man slaapt veel beter boven in zijn eigen bedje met de gordijnen dicht. Overdag doet hij slaapjes van 2 soms 3 uur in zijn bedje en snachts slaapt hij gewoon 8 uur aan 1 stuk door. Terwijl als hij overdag in de kinderwagen ligt dan slaapt hij misschien een uurtje met moeite. En dan is hij lang niet zo blij als hij wakker is. Na de slaapjes boven is hij super vrolijk. Hij is vandaag 7 weken oud en doet dit ook al sinds dat hij 3 of 4 weken oud was.

3 jaar geleden

Wij hebben dit met ons meisje ook. In de nacht slaapt ze super meestal van 22.00/22.30 tot ongeveer 06.00/07.00 uur. Overdag in de box slapen wil ze niet ook al is ze hartstikke moe. Meestal gaat ze na de fles van 11.00 uur naar bed tot een uurtje of 14.00 uur in een donkere kamer. Dan slaapt ze meestal wel. Maar nog is dit te weinig slaap op een dag als ik zie wat babys eigenlijk moeten slapen

3 jaar geleden

Hier ook hoor, prikkelvrije omgeving werd geadviseerd door de kinderarts nadat hij steeds onrustiger werd door het niet in slaap komen overdag. Dus ook de kamer verduisteren was het advies ; ritme komt later wel gaf ze aan.

3 jaar geleden

Reactie op Flop

Hier ook hoor, prikkelvrije omgeving werd geadviseerd door de kinderarts na ...
Bedoel je dat je hem nu wekt voor voedingen, totdat er een ritme komt waarbij hij zelf wakker wordt voor voedingen? Fijn om te horen dat ook een kinderarts dit geadviseerd heeft!

3 jaar geleden

Wij laten de baby overdag vooral in zijn eigen wieg boven slapen en doen daar altijd het rolluik naar beneden voor de verduistering én voor de koelte. Laten hem wel ietsje open dat er een klein beetje licht binnen komt zodat het niet pikkedonker is en we nog wel een beeeetje kunnen zien wat we doen 😆

VRIEND

3 jaar geleden

ik heb ook gemerkt dat als ik haar in het bedje leg met gordijnen dicht, ze veel beter slaapt dan in de box. ik denk dat ze idd te fel overorikkeld raken zo...

3 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt alleen maar boven in zijn eigen bedje waar het schemerig/donker is, als ik bij mijn moeder ben heb ik het babynestje bij en zoek ik daar een donker plekje voor hem om te slapen. Beneden in het licht komt hij niet in slaap, ook al is hij heel moe. Eerst sliep hij overal, maar sinds een paar weken moet het wel een beetje donker zijn Sinds ik hem in een donkere kamer leg slaapt hij veel meer en veel beter

3 maanden geleden

Reactie op Antoinet

Mijn zoontje slaapt alleen maar boven in zijn eigen bedje waar het schemeri ...
Hier precies hetzelfde!