15 Reacties
3 jaar geleden
Hier is het andersom, best een vervelend gevoel.. gevoel van het "foutdoen"?.. hele dag is het mama maar dan savonds inderdaad bij het wakker worden, goed leggen en speentje geven is papa de enige die dit kan doen terwijl hij dan eigenlijk niks zegt.
Wij hebben het samen gedaan de laatste paar dagen speentje gaf hij .. geur?.. en de rest deed ik vanaf morgen proberen samen te geven omdat mijn vriend soms weg moet voor werk savonds..
Misschien als jullie het samen en heel rustig, maar dat je laat merken dat je er bent ookal is ze bij papa in de armen op kan bouwen?
3 jaar geleden
Mijn zoontje had dit heeel erg in zijn sprongetje. Wilde het liefst heel de dag en nacht tegen mij aan geplakt zijn. Maar nu zijn sprongetje voorbij is, en misschien omdat hij weer elke week een dagje naar de opvang gaat, is het weer oké. Ineens lukte het mijn man om te troosten savonds.
3 jaar geleden
Hey, hier hetzelfde alleen geen borstvoeding. Ze is 10 maand en wil ook graag met mijn man spelen, maar troosten en naar bed moet ik altijd doen!
Heb er geen tips voor, zal vanzelf wel weer overgaan
3 jaar geleden
Komt vanzelf weer goed. Geef wat je kindje nodig heeft, maar laat papa het wel af en toe proberen.
3 jaar geleden
Ooit gaat dat over :-) onze 1e was ook zo. Papa heeft echt moeten zoeken naar iets dat voor hun werkt als ik er niet was. Als ik er was ook alleen mama. Dan is het een tijd papa geweest voor alles behalve voeding (ook bv) en nu ze bijna 3 is is het weer alleen mama. Je doet niets mis. Nu onze 2de baby v 10maanden krijgt ook volledig bv en gaat beter met haar papa slapen dan met mij. Dus heeft ook niet echt met de bv te maken.
3 jaar geleden
Het belangrijkste wat jij en je man moeten onthouden is dat het echt niks persoonlijks is naar hem toe. Baby's doen dit niet bewust, omdat ze papa niet leuk vinden, maar ze hebben in die periode meer behoefte aan mama. Dit kan over een poosje ook zomaar omgedraaid zijn.
Maak er vooral geen halszaak van. Papa tijd komt echt nog wel.
Blijven proberen en laat hem dan ook vooral de dingen doen die de baby wel accepteert . (Douchen ? Fruit geven ? Samen gek doen of blokken bouwen)
3 jaar geleden
Toen onze oudste zo'n periode had hebben we gewoon doorgezet en niet toegegeven. Dus overdag niet direct overpakken en juist iets anders gaan doen. Als ik er naast bleef staan werd het alleen maar erger. Alleen s nachts nam ik wel over als het nodig was omdat ik haar dan niet overstuur wilde hebben. We wilden niet het idee creëren dat ze 'gered' moest worden van papa. De eerste keer heb ik zelf ook een potje staan janken in de keuken omdat ze het lang volhield maar daarna accepteerde ze het vrij snel.
3 jaar geleden
Dat is hier ook wel. Ik probeer ze zo veel mogelijk samen te laten doen. En soms ook wel bij hem op arm het avondliedje laten zingen. Dat is dan soms huilen en dan strekt hij zich naar mij. Gek genoeg, als we hem dan in bed leggen, en hij gaat dan dus huilend naar bed, wordt hij daarna toch snel stil.
Ik probeer er dus aan toe te geven, dat hij bij mij op arm mag. Maar niet altijd, zodat hij ook snapt dat het bij papa ook goed is.
3 jaar geleden
Oh hier nog 1, ook volledige borstvoeding en een dochter van bijna 11 maanden die van begin af aan fles en speen weigert. De tiet boven alles en daarmee is de behoefte aan mama natuurlijk heel sterk. Snap je helemaal hoor! BV is zo mooi, maar het is ook pittig af en toe. Toch ben ik vreselijk trots op ons dat we het al zolang volhouden hoor!! Ik laat inderdaad mijn partner ook met haar spelen, hapjes geven, voorlezen voor het slapen gaan. Onze dochter had deze sprong rond de 9 maanden en ik heb haar op een gegeven moment gewoon mee naar beneden genomen als ze niet snel sliep, dan lekker aan de borst voor de tv. Anders heb je zelf ook geen leven meer.
3 jaar geleden
Yes heel herkenbaar. Wij hebben de taken daarom ook anders verdeeld. Onze zoon zegt alleen mama als die huilt want dan weet hij bij mama krijgt hij wat hij wilt, of het nou om troost gaat of een hapje eten. Dan weet die mij te vinden ook zo als hin valt en huilt wilt hij van mama een knuffel en als hij wilt slapen wilt hij ook mama. Papa idd voor het spelen alleen maar.
3 jaar geleden
Hier ook herkenbaar! Wij doen bijv. wel dat papa hem altijd in bad doet en ook wel vaak toch papa hem laten troosten.. tot paar keer toe echt gillen, maar toch door papa half in houdgreep en tegen zich aanhouden doet hem wel... of toen hij laatst 2 nachten niet wou slapen midden in de nacht om en om.. zodat hij ook leert dat papa kan komen troosten.. door dit wel vaker te herhalen zien we soms wel een kleine verbetering.. maar toch blijft het wel bij echt verdriet echt mama 🤷🏼♀️