91 Reacties

3 jaar geleden

Fijn om te lezen dat er meer mama’s niet ongesteld zijn geworden. Hier is de wens voor een tweede kindje is groot. Eerste duurde ook even en wil er het liefste niet te veel tijd tussen hebben. Dus besloten rustig af te bouwen en hopen dat mn cyclus weer snel op gang komt. Mijn zoontje is van begin april en krijgt sinds 3 weken alleen smorgens en savonds. Overdag krijgt hij van de vriezer voorraad en als die leeg is toch echt over op een flesje.

3 jaar geleden

Hier ook eerste kindje, 23 april geboren! Tot 1 jaar zie ik borstvoeding als de hoofdvoeding, maar ze eet ook al erg goed haar fruit, brood, en groenten (met 6 maanden begonnen). Ze woog met 9 maanden ruim 9,5 kilo. Er is nul ritme, ik voed op verzoek. Ze heeft al maanden dat ze meer 's nachts drinkt dan overdag, wat ik juist fijn vind. Als ik moet werken kolf ik 's ochtend tussen de 120 en 180 cc en daar moet ze het mee doen op kamertemperatuur (heeft ze altijd wel genoeg aan). Ik ben voor het eerst ongesteld geworden toen ze precies 10 maanden was (23 februari). Ik vind voeden heel makkelijk en weet niet tot hoelang we ermee doorgaan. De momentjes vind ik heel fijn, of ze doet haar oogjes dicht en komt even bij of we halen grapjes uit en zijn alleen maar aan het lachen. Ze heeft sinds kort 1 tandje en daar bijt ze sinds gister heel erg mee, doet echt heel pijn (en maar huilen als ze dan niet mag drinken). Dus dat ben ik nu een beetje aan het uitzoeken.

3 jaar geleden

Heb mijn eerste tot 10 weken zwangerschap van de 2e gevoed. Toen was ze dik 2,5 jaar. Toen werd ik pas na 22 maanden weer ongesteld, nu hoop ik weer op zoiets😊 Mijn 2e dochter (27 april) krijgt nog 10 a 12 keer, soms meer. Eten doen wij met de kleintjes methode en geniet ze volop van. Hoop minimaal 2 jaar borstvoeding te geven en stiekem ook wel iets langer

3 jaar geleden

Reactie op NKZ

Hier ook eerste kindje, 23 april geboren! Tot 1 jaar zie ik borstvoeding ...
Hier drie tandjes, vierde is er bijna doorheen. Durf geen grapjes te maken tijdens het voeden, als hij z’n kaken op elkaar zet.... 😵

3 jaar geleden

Zoontje is op 26 maart geboren (iets vroeger dan verwacht) hij krijgt nog steeds borstvoeding

3 jaar geleden

Reactie op vrij

Hier drie tandjes, vierde is er bijna doorheen. Durf geen grapjes te maken ...
Phoe, ja bijten is ook niet leuk. Floris had al gauw 8 tanden en heeft 1 keer tot bloedend toe gebeten. Truc was bij mij om hard en heftig reageren als hij beet. Uiteindelijk is hij er weer mee gestopt.

3 jaar geleden

Reactie op Acw

Heb mijn eerste tot 10 weken zwangerschap van de 2e gevoed. Toen was ze dik ...
Dan ben je ook thuis met je kleintjes? Anders is 10 a 12 keer per dag haast niet mogelijk? Voedde je ook nog in het openbaar toen je dochter 2,5 was?

3 jaar geleden

Grappig dat er best wat kindjes op 23-4-20 zijn geboren! Net als Floris. Makkelijkste geboortedatum, 234!

3 jaar geleden

Reactie op missande

Haii, ja hier ook bv, kindje is van 7 mei. Voed zo’n 6x per dag, geniet er ...
Wel een goeie om dat slaperige als iets moois te zien. Ik ben altijd aan het vechten tegen de moeheid als ik voed.

3 jaar geleden

Hier ook nog borstvoeding! Ik had er weinig verwachting bij en heb altijd op verzoek gevoed. Vanaf 6 maanden zijn we begonnen met vast voedsel in stukken aanbieden. Dat beviel goed en daardoor is een natuurlijke afbouw begonnen. Nu is ze tien maanden en drinkt ze al een tijdje alleen smiddags nog (vaak 180cc gekolfd) en s avonds voor het slapen gaan een slokje. Verder eet ze sochtends muesli, minstens twee stuks fruit, minstens twee boterhammen als lunch en savonds met de pot mee. Voor haar middagmelk moet ik een keer of drie a vier kolven per dag om het rond te krijgen, dus dat is soms lastig. Ik geniet er niet echt van en heb dat ook nooit gedaan,het was vooral heel pijnlijk en nu gaat het wel. Maar je, het is de beste optie dus gaan we er gewoon zo lang mogelijk voor. Nog niet ongesteld geweest.

3 jaar geleden

Hier nog een moeder die nog borstvoeding geeft :). Mijn dochter is van 1 april. Ik had altijd gezegd dat ik met een jaar wou stoppen maar nu ben ik niet meer zeker. Ik geniet nog steeds van de momenten samen. Dus ik ga het zien. Ze eet goed, we doen Rapley methode en ze eet met de pot mee. Bv doe ik op verzoek. En nog 1 à 2x snachts. En ik ben nog steeds niet ongesteld.

3 jaar geleden

Ons zoontje is van Maart en ik geef al bijna een jaar borstvoeding 🙌 niet van plan ermee te stoppen ook, ik geniet van de momentjes! Hij drinkt nog zo'n 4x per dag/nacht en eet verder pap, fruithap, avondhap 'met de pot mee' (maar dan aangepast) en eet ook brood met margarine; de korsten dan want de binnenkant wil hij niet🙈 ik ben al na een week of 8 ongesteld geworden helaas😣 maar dat kan ook komen door de spiraal die toen is geplaatst. Ben het ook best vaak, bah! Ik merk dat om mij heen mensen het best raar vinden en steeds vragen ' oh nog steeds? Hoe lang ga je dat nog doen??' Alsof het iets raars is🤷🏼‍♀️ vind ik best vervelend...herkent iemand dit?

3 jaar geleden

Mijn zoontje is van 15 april en ik geef ook nog steeds bv.. in het begin deed ik altijd op verzoek, maar op geven moment gaan afbouwen door een bv voor vast voedsel te vervangen.. ons zoontje eet goed en drinkt overdag nog 3x en meestal nog 1x ‘s nachts en heel af en toe slaapt hij een nacht door.. ik ben ook nog niet ongesteld geweest.. wel heb ik al een aantal weken dat ik soms wat pijn in m’n onderbuik heb alsof het wel weer wat op gang aan het komen is ofzo..

3 jaar geleden

Mijn zoon is van 15 april en krijgt nog borstvoeding. Vaak overdag zo'n 2x en dan snachts een beetje op verzoek. We zien wel hoe het verder gaat. We gaan gewoon door tot een van ons beide er geen zin meer in heeft. Ik voed alleen nog met mijn linker borst omdat de rechter er na heel veel verstoppingen, melkblaren en ontstekingen er mee opgehouden is 😂 Ongesteldheid is nog niet terug. Wat ik helemaal niet erg vind.

3 jaar geleden

Mijn meisje is van 1 april. K geef ook nog steeds borstvoeding. Ik wil graag tot 2 jaar doorgaan. Tenzij de kleine daarna nog behoefte heeft. Ik vind het nog steeds echt bijzonder om borstvoeding te geven. Het s echt haar troost. Van bijten heb ik ng geen last van want ze heeft nog geen tandjes. Ze btw geboren bij 33 weken dus gecorrigeerd is ze nu 9 maanden. Ik voed om de 3u en daarnaast eet ze 3x. Brood, fruit en groente. Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. De laatste keer was voor de zwangerschap. Juli 2019

3 jaar geleden

Zelfde hier! Dochter wordt 18 april 1 jaar en ik geef nog bv. Wil alleen het kolven straks op het werk afbouwen maar thuis mag ze drinken wat ze wil ☺️ Nogsteeds niet ongesteld trouwens! Ik merk nu met sprong 7 dat ze wat vaker wilt drinken.

3 jaar geleden

Reactie op Flop

Ons zoontje is van Maart en ik geef al bijna een jaar borstvoeding 🙌 niet ...
Ik herken dat wel , maar ik krijg alleen maar 'goed hoor', 'knap hoor' en 'dat is toch het beste hè'. Dus alleen maar positief.

3 jaar geleden

Reactie op Flop

Ons zoontje is van Maart en ik geef al bijna een jaar borstvoeding 🙌 niet ...
Herkenbaar! In het begin wordt je van alle kanten aangemoedigd en na een paar maanden komt zo afentoe de vraag langs wanneer ga je afbouwen/stoppen. M’n vriend is hier 1x over begonnen en die heeft toen gelijk de wind van voren gekregen (was een goed bedoelde vraag, maar werd niet gewaardeerd 🤭). Sinds toen support hij me alleen maar en staat achter mijn beslissing. En in de tijd dat ik aan het voeden ben kookt hij de gebruikte flesjes en m’n kolfapparaat uit. Een team, een taak.

3 jaar geleden

Telt fulltime kolven ook ? 😊

3 jaar geleden

Tandemvoeder hier. De 2 kindjes verschillen wel enorm. De 1e drinkt nu op 3jaar zelfs nog 6 tot 8x per dag terwijl de baby echt alleen bij honger drinkt. Het is niet dat ik voeden als een plicht zie en geniet wel van die rustige liefdevolle momentjes maar van mij mogen ze ook stoppen. Zeker de oudste. Schema vd 10maander: 5u live 6u soms nog even live 7u boterham 9u fles 130ml (volgens natuurlijke maaginhoud) 11u30 groentjes en aardappel stukjes 12u fles 130ml 15u fles 130ml 16u stukjes fruit 18u live en erna mee aan tafel 19u Voor slapen gaan live 22 a 23u live Meestal is het zo.